Πλώρη για Πάτμο βάζουν τα υδροπλάνα

Πλώρη για Πάτμο βάζουν τα υδροπλάνα

3' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντός του Ιουλίου βάζουν «πλώρη» τα υδροπλάνα για Πάτμο που αναμένεται να προσθέσουν έναν ακόμα προορισμό στο πρόγραμμα των τακτικών τους πτήσεων. Τα πρώτα δρομολόγια της AirSea Lines εκτελέστηκαν στις 16 Μαΐου από το Λαύριο προς νησιά του Αιγαίου, ενώ σε εξέλιξη είναι και η προσπάθεια επέκτασης των δραστηριοτήτων της εταιρείας προς άλλα νησιά.

Η πρόσφατη υπογραφή μάλιστα της απόφασης από τους συναρμόδιους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Μεταφορών – Επικοινωνιών κ. Κεφαλογιάννη, Λιάπη για δημιουργία 26 νέων υδατοδιαδρόμων φαίνεται ότι θα επιταχύνει την αύξηση του αριθμού των πτήσεων των υδροπλάνων. Ο μέσος χρόνος λειτουργίας των υπό έγκριση υδατοδιαδρόμων τοποθετείται στους δύο μήνες και εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής.

Η Air Sea Line δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα νησιά που δεν έχουν αεροδρόμια, καθώς κρίνεται ότι η προσθαλάσσωση των αεροσκαφών σε νησιά που εξαρτώνται μόνο από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα παρουσιάσουν αυξημένη ζήτηση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν επιδείξει κάτοικοι της Πάτμου, αλλά και τοπικοί φορείς οι οποίοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα πρόσβασης στο νησί. Η απουσία αεροδρομίου και οι ιδιαιτερότητες του νησιού έχουν θέσει την Πάτμο σε προτεραιότητα στο πρόγραμμα της εταιρείας, η οποία αναμένεται έως τα τέλη Ιουλίου να έχει δρομολογήσει τις πτήσεις προς το νησί. Η επόμενη, νέα προσθαλάσσωση πρόκειται να γίνει στην Τήνο, η οποία μάλιστα έχει τουρισμό όλο τον χρόνο και στη συνέχεια η Αμοργός.

Τον δρόμο για την επέκταση της πτητικής δραστηριότητας των υδροπλάνων φαίνεται ότι έχει ανοίξει η τροποποίηση της άδειας που διαθέτει η εταιρεία βάση της οποίας αυξάνονται οι πτήσεις που επιτρέπεται να εκτελεί.

Συγκεκριμένα με την τροποποίηση της άδειας η Air Sea Lines θα εκτελεί πλέον εννέα πτήσεις από το Λαύριο έναντι τριών και θα δικαιούται να εκτελεί πέντε από την Πάτρα (θα ξεκινήσει το τακτικό πρόγραμμα από τις 15 Ιουλίου) έναντι τριών, που της επέτρεπε η άδεια πριν την τροποποίηση. Παράλληλα στο στάδιο της νομοπαρασκευαστικής επεξεργασίας από το ΣτΕ βρίσκεται και το Προεδρικό Διάταγμα που θα καθορίζει το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των υδατοδιαδρομίων, το οποίο αναμένεται να απλοποιήσει τις διαδικασίες αδειοδότησης των ενδιαφερομένων. Στην παρούσα φάση τακτικές πτήσεις εκτελεί μόνο η Air Sea Lines ωστόσο ενδιαφέρον, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν εκφράσει δύο ακόμη εταιρείες. Η πρώτη με στόχο τις πτήσεις από τη Θεσσαλονίκη προς Χαλκιδική, Αγιο Ορος, Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο και νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και η δεύτερη από το Λαύριο προς Πάτρα, Καλαμάτα και Γύθειο.

Η εταιρεία εκτελεί πτήσεις με ένα υδροπλάνο αυτήν τη στιγμή, ενώ από τις 10 Ιουλίου στο πρόγραμμα των τακτικών πτήσεων εντάσσεται το δεύτερο που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην Ελβετία για βαριά συντήρηση. Εως το τέλος Ιουλίου αναμένει το τρίτο αεροσκάφος και στις αρχές Αυγούστου πρόκειται η εταιρεία να παραλάβει και το τέταρτο.

Οι καιρικές συνθήκες δεν επηρεάζουν τις πτήσεις των υδροπλάνων σημαντικά, καθώς τα μποφόρ δεν αποτελούν εμπόδιο αλλά το είδος του κυματισμού στη θάλασσα, το οποίο δεν θα πρέπει να ξεπερνά το ένα μέτρο για να γίνει ασφαλώς η προσθαλάσσωση. Προβλήματα δημιουργήθηκαν στις 17 Ιουλίου στο πρόγραμμα της εταιρείας καθώς ακυρώθηκαν όλες η πτήσεις εκείνης της ημέρας λόγω τεχνικών προβλημάτων του υδροπλάνου. Η αποκατάσταση των δρομολογίων έγινε σταδιακά την επόμενη ημέρα οπότε και οι πτήσεις εκτελέστηκαν με δύο ώρες καθυστέρηση.

Εισιτήριο από 40-120 ευρώ

Το κόστος μετάβασης με υδροπλάνο κυμαίνεται μεταξύ 40 και 120 ευρώ ανάλογα με την απόσταση της διαδρομής. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μεταξύ των πτήσεων που εκτελούνται αυτήν τη στιγμή από το Λαύριο είναι η Μύκονος και η Πάρος (75 ευρώ), η Ιος και η Σαντορίνη (90 ευρώ), η Κάλυμνος (120 ευρώ). Η διάρκεια της κάθε πτήσης δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 35 λεπτά κυρίως λόγω της ιδιαιτερότητας των αεροσκαφών τα οποία είναι χωρητικότητας 19 επιβατών και δεν διαθέτουν τουαλέτα. Το ύψος στο οποίο συνήθως περνούν τα υδροπλάνα κυμαίνεται στα 500 – 1000 πόδια προκειμένου όπως εξηγεί στην «Κ», ο γενικός διευθυντής της Air Sea Lines «ο επιβάτης να μπορεί να έχει ορατότητα και να απολαμβάνει τη διαδρομή πάνω από τη θάλασσα», ενώ το μέσο ύψος πτήσης των υδροπλάνων είναι τα 3.000 πόδια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή