Ενισχυμένη η Proton Bank στο πρώτο εξάμηνο
Ανοδικά κινήθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Proton Bank στο πρώτο εξάμηνο του 2007, καθώς όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους που αναλογούν στους μετόχους της τράπεζας, ανήλθαν στα 20,8 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 20,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα κέρδη προ φόρων σε ενοποιημένο επίπεδο έφτασαν στα 24,37 εκατ. ευρώ, έναντι 22,82 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2006. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων της τράπεζας ενισχύθηκαν στα 24,59 εκατ. ευρώ, από τα 21,65 εκατ. ευρώ του 2006, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 21,09 εκατ. ευρώ, έναντι 19,58 εκατ. ευρώ. Τα ενοποιημένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώνονται σε 0,33 ευρώ, έναντι 0,46 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2006, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή σε επίπεδο τράπεζας διαμορφώνονται σε 0,34 ευρώ, έναντι 0,46 ευρώ το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο. Στο ίδιο διάστημα τα ενοποιημένα ακαθάριστα έσοδα ανήλθαν σε 106,93 εκατ. ευρώ, από 33,24 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ σε επίπεδο τράπεζας τα ακαθάριστα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 85,18 εκατ. ευρώ του πρώτου εξαμήνου της περυσινής χρονιάς. Τα δάνεια και οι απαιτήσεις κατά πελατών ανήλθαν σε 1.216.362 χιλ. ευρώ με το σύνολο του ενεργητικού να φτάνει σε 2.167.531 χιλ. ευρώ. Τα αποταμιευτικά κεφάλαια ανήλθαν σε 1.341.830 χιλ. ευρώ. Η διοίκηση της τράπεζας στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνει ότι τα οικονομικά μεγέθη και τα αποτελέσματα περιόδου επιβεβαιώνουν ότι η Proton Bank βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης. Οπως αναφέρεται η επέκταση των εργασιών της ενισχύεται αποφασιστικά μετά και την ολοκλήρωση της απορρόφησης της Ωμέγα τράπεζα. Επίσης, επισημαίνεται πως η τράπεζα προχωράει με γοργούς ρυθμούς στον επόμενο αναπτυξιακό της στόχο, αυτό της δυναμικής, αλλά λελογισμένης ανάπτυξης και μεγέθυνσης, υλοποιώντας την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της και την ενίσχυση των μεριδίων της στο σύνολο των τομέων που δραστηριοποιείται.
Καθοδικά η TOUSA στο β΄ τρίμηνο
Καθαρές ζημιές ύψους 132 εκατ. δολαρίων ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του έτους έναντι καθαρών κερδών 67,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, η Technical Olympic USA (TOUSA), θυγατρική της Τεχνικής Ολυμπιακής στις ΗΠΑ. Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, στα αποτελέσματα τριμήνου περιλαμβάνονται και 9,9 εκατ. δολ. καθαρές ζημιές από μη επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες που προήλθαν ουσιαστικά από την πώληση όλων των μονάδων της εταιρείας στο Ντάλας. Τα έσοδα από την κατασκευή κατοικιών στο δεύτερο τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 565,7 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας μείωση 9% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006 (621,4 εκατ. δολ.). Τα έσοδα από τις πωλήσεις κατοικιών παρουσίασαν επίσης μείωση περίπου 12% και διαμορφώθηκαν στα 535,3 εκατ. δολ. από 605,3 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2006. Η μείωση στα έσοδα από τις πωλήσεις κατοικιών οφείλεται κυρίως στην κάμψη κατά 12% στον αριθμό των παραδόσεων που έφτασαν τις 1.656 το β΄ τρίμηνο του έτους από 1.878 που ήταν το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο. Η μέση τιμή των κατοικιών που παραδόθηκαν αυξήθηκε οριακά στα 323.000 δολ. από 322.000 δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006. Περιλαμβανομένων των μη επαναλαμβανόμενων λειτουργιών, η εταιρεία γνώρισε πτώση περί το 15% στον αριθμό των παραδόσεων στις 1.725 κατοικίες φέτος έναντι 2.034 το αντίστοιχο περυσινό τριμήνου. Ετσι, τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) στο δεύτερο τρίμηνο του 2007 διαμορφώθηκαν στα 47,8 εκατ. ευρώ από 125,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006.
Πάνε καλά τα ξενοδοχεία Αττικής
Θετικά εξελίσσεται η τουριστική κίνηση στα ξενοδοχεία Αθήνας και Αττικής, όπως δείχνουν τα σχετικά δελτία κίνησης. Σύμφωνα με την Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών και Αττικής (ΕΞΑ) τον Μάιο αλλά και τον Ιούνιο παρατηρήθηκε αύξηση της μέσης πληρότητας της τάξης του 6% περίπου. Ο Ιούνιος αποδείχθηκε ιδιαίτερα θετικός για τα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων, αφού η μέση πληρότητά τους αυξήθηκε κατά 7,9%. Αλλά και για τις λοιπές κατηγορίες ο Ιούνιος ήταν ιδιαίτερα θετικός: Στα ξενοδοχεία πέντε αστέρων παρατηρήθηκε αύξηση κατά 6,0%, ενώ στα τριών και δύο αστέρων σημειώθηκε αύξηση 5,8% και 5,9% αντίστοιχα. Αναλυτικότερα, η μέση πληρότητα ανά κατηγορία είχε ως εξής τον Ιούνιο: πέντε αστέρων 53,5%, τεσσάρων 66,7%, τριών 72,3% και δύο αστέρων 58,4%. Σε ό,τι αφορά στα στατιστικά στοιχεία σύγκρισης Αθήνας και ευρωπαϊκών προορισμών, η Αθήνα, αν και έχει βελτιώσει τη θέση της έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου εξακολουθεί να βρίσκεται σε χαμηλότερη θέση απέναντι στους ανταγωνιστές της. Φέτος τον Ιούνιο η Αθήνα είχε μέση πληρότητα ξενοδοχείων 70,1%, έναντι 66,5% τον περυσινό Ιούνιο, ενώ τον Ιούνιο του 2007 η Ρώμη είχε μέση πληρότητα 70,5%, η Μαδρίτη 71,5%, η Κωνσταντινούπολη 73,1%, το Παρίσι 72,8%, η Βιέννη 69,1% κ.λπ. Το θετικό είναι, σύμφωνα με την ΕΞΑ, πως παρατηρείται αύξηση της μέσης πληρότητας (κατά 5,3%), έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2006, αύξηση στη μέση τιμή δωματίου (κατά 7,3%) καθώς επίσης αύξηση (κατά 12,9%) στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο.
Αποκλειστική διάθεση
Την αποκλειστική διάθεση σε Ελλάδα και Κύπρο της εφαρμογής Expand Compass από την εταιρεία Expand Networks συμφώνησε η επιχειρηματική μονάδα της Profile, Business Solutions. Η εφαρμογή Expand Compass επιτρέπει αύξηση της απόδοσης των δικτύων ηλεκτρονικών υπολογιστών, βελτιστοποίηση της απόδοσης των WAN δικτύων, αυτοματοποίηση της εποπτείας και του ελέγχου τους, εξασφάλιση υψίστης ασφαλείας του δικτύου μέσω της διατήρησης της ακεραιότητάς του, καθώς και σημαντική μείωση του μηνιαίου κόστους και χρόνου διατήρησης των δικτύων. Η Profile σημειώνει σε ανακοίνωσή της ότι η Expand Networks είναι κορυφαία εταιρεία στον κόσμο, που βελτιστοποιεί και επιταχύνει τις εφαρμογές μεγάλων οργανισμών, όπως οι τράπεζες αλλά και μεγάλων επιχειρήσεων του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, που εκτελούνται μέσω δικτύων υψηλού κόστους όπως τα δίκτυα ευρείας περιοχής (WAN). Επίσης και νέοι πελάτες προστέθηκαν μέσω της Profile, η οποία συνεχίζει δυναμικά υλοποιήσεις σε τράπεζες, ασφαλιστικές και μεγάλους οργανισμούς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ενδεικτικά, οι ελληνικές εταιρείες που χρησιμοποιούν την παραπάνω λύση από την Profile είναι η εταιρεία εξόρυξης μεταλλευμάτων LARCO, η Ζυθοποιία Mythos και τα Ελληνικά Καταστήματα Αφορολογήτων Duty Free.