Η Unilever «γεννήθηκε» το 1930, όταν ένα ολλανδικό εργοστάσιο προϊόντων μαργαρίνης (Van den Bergh) και μια βρετανική σαπουνοποιία (William Hesketh Lever) συγχωνεύθηκαν «εις σάρκαν μία». Από τότε, όπως αναφέρεται, ένας από τους «γεννήτορές» της είχε προβλέψει- ίσως ευχήθηκε- «να γίνει μια παγκόσμια φίρμα». Και, όντως, σήμερα, 150 εκατομμύρια καταναλωτές αγοράζουν καθημερινά κάποιο από τα προϊόντα της σε περισσότερες από 150 χώρες.
Για τον πρόσφατο εορτασμό των 75 χρόνων επιτυχούς ανάπτυξής της, η Unilever εξέδωσε το βιβλίο «Unilever Matters» μέσα από το οποίο αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά της διαφορετικότητάς της και τις αξίες της που αποτυπώνουν το προφίλ της κοινωνικής υπευθυνότητάς της. Στις σελίδες του, οι δύο ανεξάρτητοι παρατηρητές/συγγραφείς, απεικονίζουν την παρουσία της εταιρείας στην καθημερινή ζωή εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων και το πώς αυτή η μακρόβια επιτυχημένη εταιρεία μπορεί να εναρμονίζεται με τον τοπικό τρόπο ζωής σε διεθνή κλίμακα.
Στη χώρα μας η ΕΛΑΪΣ – UNILEVER Ανώνυμη Εμπορική & Βιομηχανική Εταιρεία Τροφίμων απασχολεί σήμερα 356 άτομα -από τα οποία τα 26 σε εποχιακή απασχόληση. Την ανάπτυξη και την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της η εταιρεία τη θεωρεί επένδυση στην επιτυχία της. Σύμφωνα με τον Ετήσιο Απολογισμό 2006 που μας απέστειλε, αφιερώθηκαν 6.000 ώρες εκπαίδευσης για αναβάθμιση δεξιοτήτων στους τομείς μάρκετινγκ, μάνατζμεντ, επικοινωνίας όπως και σε οικονομικά και τεχνικά θέματα
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης στην εκμάθηση και χρήση εξελιγμένων συστημάτων πληροφορικής όπως και για θέματα υγείας και ασφάλειας στους χώρους της εργασίας -ένας τομέας για τον οποίο εφαρμόζονται οι επιπλέον οδηγίες της μητρικής Unilever όπως και Προγράμματα Προαγωγής Υγείας. Υπάρχει όμως και η πρόσθετη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή ιδιωτική ασφάλισή τους.
Το 2006 πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά το Διεθνές Σχολικό Πρόγραμμα Τέχνης Unilever για το οποίο η εταιρεία ενημέρωσε 1600 σχολεία στην Ελλάδα. Με αποτέλεσμα, δύο μαθήτριες να βραβευθούν στον σχετικό διαγωνισμό και το έργο τους να εκτεθεί στην Tate Modern του Λονδίνου. Επίκεντρο της ευθύνης της είναι, ασφαλώς, η υγιεινή και η ποιοτική διατροφή των Ελλήνων. Με δεδομένο ότι τα προϊόντα της «μπαίνουν σε κάθε νοικοκυριό» και διαμορφώνουν το διατροφικό πρότυπο των καταναλωτών. Για την ευθύνη της αυτή η εταιρεία αξιοποιεί την εμπειρία του Ομίλου Unilever και προσαρμόζεται στα νέα τεχνολογικά δεδομένα. Ακόμη, πέρα από τη συνεργασία της με την επιστημονική κοινότητα για τον σχεδιασμό των προϊόντων της, το Χημείο της έχει διαπίστευση από το ΕΣΥΔ -η πρώτη διαπίστευση φυσικοχημικού και οργανοληπτικού εργαστηρίου τροφίμων από εθνικό φορέα.
Επισης, για τη φροντίδα του περιβάλλοντος η ορθότητα της στρατηγικής της ΕΛΑΪΣ – UNILEVER επαληθεύεται με επιθεωρήσεις από τον Φορέα Πιστοποίησης BVQI (ISO 14001), ενώ ο ΕΛΟΤ επαλήθευσε για τα εργοστάσιά της στη Γαστούνη και στο Σχηματάρι τη συμμόρφωση με το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης και προστασίας περιβάλλοντος (ISO 14001). Στα δύο αυτά εργοστάσια και για την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων (OSHAS 18001) προέκυψαν επίσης, επιτυχή αποτελέσματα από επιθεώρηση του ΕΛΟΤ όπως και από την επιθεώρηση του Οργανισμού Πιστοποίησης BVQI.