Περισσότερα από 12,4 δισ. δολάρια έχουν επενδύσει στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων (second hand market), κατά τη διάρκεια του 2007, οι Ελληνες εφοπλιστές για την απόκτηση 353 σκαφών. Από αυτά, τα 222 είναι φορτηγά πλοία αξίας 8,5 δισ. δολαρίων, τα 84 είναι δεξαμενόπλοια αξίας 3,11 δισ. δολαρίων, τα 25 είναι containerships αξίας 649,5 εκατ. δολαρίων και τα 22 είναι πλοία ψυγεία (reefer) αξίας 135 εκατ. δολαρίων.
Στη διεθνή αγορά, κατά τη διάρκεια των επτά πρώτων μηνών του 2007, από τα στοιχεία της Allied Shipbroking προκύπτει ότι έχουν επενδυθεί περί τα 29, 2 δισ. δολάρια για την αγορά 1.147 πλοίων.
Μετά τους Ελληνες εφοπλιστές, τις επόμενες θέσεις της πρώτης επτάδας αγοραστών μεταχειρισμένων πλοίων συμπληρώνουν πλοιοκτήτες από τη Νορβηγία, την Κορέα, τη Γερμανία, την Κίνα, την Ινδία και τις ΗΠΑ οι οποίοι εκτιμάται ότι έχουν αγοράσει 279 πλοία συνολικής αξίας οκτώ δισ. δολαρίων.
Σε ό,τι αφορά τα μερίδια ανά τύπο πλοίων, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν την πρώτη θέση στο ξηρό φορτίο με 31%. Ακολουθούν η Κίνα με 6%, η Βόρεια Κορέα και η Νορβηγία με 5%, η Ινδία με 4% και η Γερμανία με 3%. Στα δεξαμενόπλοια οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν πραγματοποιήσει το 24% του συνόλου των αγορών, οι Νορβηγοί το 8%, οι Κορεάτες και οι Γερμανοί το 5%, οι Κινέζοι το 4% και οι Αμερικανοί (ΗΠΑ) το 3%. Στον τομέα των containers οι Ελληνες κυριαρχούν κατέχοντας το 22% του μεριδίου της αγοράς, οι Αμερικανοί το 9%, οι Ιταλοί το 8% και οι Γερμανοί το 7%.
Σημειώνεται ότι σε ολόκληρο το 2006 στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων είχαν διακινηθεί 33,8 δισ. δολάρια για την εξαγορά 1.590 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 74,1 εκατ. dwt.
Στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, τις τελευταίες δυο – τρεις εβδομάδες πρωταγωνίστησαν δύο ελληνικές εταιρείες: Πρόκειται για την εταιρεία Dryships, η οποία αγόρασε δύο φορτηγά πλοία ναυπήγησης 2002 και 2004, και την εταιρεία Genco, η οποία αγόρασε έξι πλοία ναυπήγησης 2005, έναντι 325 εκατ. δολαρίων συνολικά.
Εν τω μεταξύ, όπως προκύπτει από στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), η ελληνική ναυτιλία «πλέει» σε ρότα συνεχούς ισχυροποίησης της θέσης της, καθώς το 2006 παρουσίασε αύξηση κατά 3,6% στη συνολική χωρητικότητά της (dwt) και μείωσε τον μέσο όρο ηλικίας των πλοίων της σε 14,3 έτη από 15,3.
Ειδικότερα, οι Ελληνες εφοπλιστές διαχειρίζονται το 19,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (chemical and product carries, crude oil) και το 23,2% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε dwt. Επίσης τα ελληνόκτητα πλοία υπό σημαίες των κρατών-μελών της Ε.Ε. αποτελούν το 48,2% σε dwt της κοινοτικής ναυτιλίας.