Υψηλούς στόχους θέτει η ιαπωνική Toyota Motor Corp. αναφορικά με τις πωλήσεις της έως το 2009, αποβλέποντας στη διάθεση 10,4 εκατομμυρίων οχημάτων παγκοσμίως, ήτοι 18% περισσότερα απ’ ό,τι το 2006. Οπως αναφέρεται σε χθεσινό δημοσίευμα της ιαπωνικής οικονομικής εφημερίδας Nikkei, η Toyota προσβλέπει στην αύξηση του μεριδίου της αγοράς στη Βόρειο Αμερική αλλά και στην αύξηση των πωλήσεών της στην Κίνα και σε άλλες αναδυόμενες αγορές όπου σημειώνεται ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση για αυτοκίνητα.
Εάν ο ιαπωνικός κολοσσός καταφέρει να σπάσει το φράγμα των πωλήσεων των 10 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως, θα έχει σημειώσει παγκόσμιο ρεκόρ, παγιώνοντας τη θέση του ως της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Σύμφωνα με την κλαδική έκδοση Automotive News, η Τoyota κατέλαβε ήδη την πρώτη θέση παγκοσμίως από πλευρά πωλήσεων το 2006, παραγκωνίζοντας για πρώτη φορά από αυτήν την αμερικανική General Motors. Ωστόσο, σύμφωνα με τη Nikkei η Toyota δεν κατέχει ακόμη τα πρωτεία, καθώς σύμφωνα με τους δικούς της υπολογισμούς, η ιαπωνική εταιρεία πώλησε πέρυσι 8,8 εκατομμύρια οχήματα έναντι 9,1 εκατομμυρίων της General Motors. Αναλυτές αναφέρουν ότι οι διαφορές των στοιχείων αφορούν στον αν συμπεριλαμβάνονται ή όχι στις πωλήσεις του ιαπωνικού κολοσσού και εκείνες ορισμένων θυγατρικών της, όπως είναι η Daihatsu Μotors.
Από την Toyota, από την οποία δεν σχολιάσθηκαν πάντως τα χθεσινά δημοσιεύματα, έχει ανακοινωθεί ότι την 31η Αυγούστου θα προβεί σε συνέντευξή Τύπου αναφορικά με τα επιχειρηματικά της σχέδια για το μέλλον. Αναλυτές εκτιμούν ότι εκείνην την ημέρα, η διοίκηση της εταιρείας θα ανακοινώσει επισήμως τον προγραμματισμό της για τις πωλήσεις.
Ο Κρίστοφερ Ρίχτερ, αναλυτής της CLSA Asia-Pacific Markets, εκτιμά ότι η Toyota «θα αφήσει πολύ πίσω τη General Motors» στο μέλλον. Οπως διευκρινίζει, «τώρα η διαφορά τους είναι πολύ μικρή – ανερχόμενη πέρυσι στα 128.000 οχήματα, υπέρ της Toyota- αλλά η διαφορά αυτή θα αυξηθεί δραστικά στο μέλλον». Η τιμή της μετοχής της Toyota δεν επηρεάσθηκε χθες από το δημοσίευμα.