Αγορά επίπλου: η στροφή στο φθηνό design, το κενό της Habitat και ο δρόμος που ανοίγουν τα ΙΚΕΑ

Αγορά επίπλου: η στροφή στο φθηνό design, το κενό της Habitat και ο δρόμος που ανοίγουν τα ΙΚΕΑ

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παραδοσιακά το φθινόπωρο είναι η καλύτερη περίοδος για την αγορά επίπλου. Τότε σημειώνονται οι μεγαλύτεροι τζίροι, καθώς αυτή την εποχή επιπλώνονται τα περισσότερα σπίτια (φοιτητικά και μη) και ανανεώνονται οι πιο πολλοί χώροι. Εξαίρεση στον κανόνα δεν θα μπορούσε να αποτελέσει το φετινό φθινόπωρο, το οποίο όμως έχει ένα επιπλέον ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Οι επιχειρήσεις του επίπλου, μετά πολύ καιρό, τρέφουν πολλές προσδοκίες για επιστροφή σε θετικό έδαφος, τουλάχιστον για αρκετές από αυτές, από πλευράς αποτελεσμάτων. Και αν πριν περίπου εννέα μήνες ο κλάδος «θρηνούσε» την πτώχευση του Habitat, ταυτίζοντας την κατάσταση της αγοράς με εκείνη της εν λόγω επιχείρησης, σήμερα δεκάδες επενδυτικές προτάσεις σπεύδουν να καλύψουν σε ένα βαθμό το κενό που η αλυσίδα άφησε, αλλά και να ακολουθήσουν τον «καταλύτη των αλλαγών», την ΙΚΕΑ, ανάγοντας το προσιτό, από πλευράς τιμών, design στο νέο «ιερό δισκοπότηρο».

Ερευνώντας την πορεία της αγοράς τους τελευταίους μήνες, παρατηρεί κανείς ένα «συνωστισμό προσφορών» στις επιλογές value for money, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα αρκετών εκ των νέων επιχειρηματικών σχημάτων. Ηγέτης της αγοράς αυτής, πάντως, είναι η αλυσίδα ΙΚΕΑ που αναπτύσσεται από τον όμιλο Φουρλή. Οπως επισημαίνει στην Οικ. «Κ» ο πρόεδρος του ομίλου, κ. Βασίλης Φουρλής, το προσιτό design έχει μέλλον στην Ελλάδα και η δυναμική του είναι αδιαμφισβήτητη. «Πιστεύω στην αποτελεσματική λιανική, εκείνη που βασίζεται στον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό των εξόδων μιας επιχείρησης», υποστηρίζει ο κ. Φουρλής, υπογραμμίζοντας ότι η αγορά θα κάνει τις αναγκαίες διορθώσεις εάν διαπιστωθεί κορεσμός της προσφοράς. Ο ίδιος σημειώνει ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του το δεύτερο πολυκατάστημα ΙΚΕΑ, στη λεωφόρο Κηφισού, ενώ την ερχόμενη Πέμπτη εγκαινιάζεται το πρώτο κατάστημα στην Κύπρο. Θα ακολουθήσει η αγορά της Βουλγαρίας, στις αρχές του 2009, ενώ δεν αποκλείεται η λειτουργία και τρίτου καταστήματος ΙΚΕΑ στην Αττική μέχρι το 2010, με τον αριθμό τους συνολικά να αγγίζει τα 6 σε συναφή χρονικό ορίζοντα.

Απ’ την άλλη πλευρά, ο όμιλος SATO υλοποιεί τους τελευταίους μήνες ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα με αιχμή του δόρατος την αλυσίδα ENTOS, η οποία διαθέτει έπιπλα και αντικείμενα για το σπίτι σε πολύ προσιτές τιμές. Η αλυσίδα αναπτύσσεται σε πολλές περιοχές της Αττικής, αλλά και άλλες πόλεις της Ελλάδας, επιχειρώντας να έλθει, τόσο γεωγραφικά όσο και τιμολογιακά, πολύ κοντά στον καταναλωτή. Μέσα στο 2007 εγκαινιάστηκαν καταστήματα σε Αγία Μαρίνα, Νίκαια, Χαλάνδρι και Μοσχάτο, ενώ τις προσεχείς εβδομάδες θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους δύο megastores στη Θεσσαλονίκη.

Η δυναμική του προσιτού design επαληθεύεται και από τον όμιλο της Neoset, ο οποίος μέσω της αλυσίδας «Νεοκατοικείν» είδε τα οικονομικά του μεγέθη να ενισχύονται σημαντικά το πρώτο πεντάμηνο του 2007. Στα βήματα των προαναφερθέντων επιχειρήσεων επιχειρεί να βαδίσει το Planet Home, αν και βεβαίως βρίσκεται ακόμη στο ξεκίνημα. Το μοναδικό κατάστημα, που λειτουργεί στο Μοσχάτο, διαθέτει έπιπλα σε πολύ προσιτές τιμές, φιλοδοξώντας να αποτελέσει το ελληνικό μοντέλο της ΙΚΕΑ, τουλάχιστον σε σύλληψη και έκταση καταστήματος. Εχουν προαναγγελθεί φιλόδοξα σχέδια για δημιουργία αλυσίδας Planet Home, ωστόσο τίποτε προς το παρόν δεν έχει υλοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Με παρεμφερείς στόχους, προσφέροντας δηλαδή έπιπλα σε προσιτές τιμές, κινούνται ακόμη δύο ελληνικές επιχειρήσεις, η «Μαρμαρίδης Α.Ε.» και η «Eurohouse Mobile». Προερχόμενες και οι δύο από τη Βόρεια Ελλάδα, εισήλθαν πρόσφατα στην αγορά της Αθήνας, υλοποιώντας επενδύσεις σε χώρους λιανικής, μέσα στις αναγνωρισμένες, γεωγραφικά, αγορές επίπλου της πρωτεύουσας (Λεωφόροι Κηφισίας & Ποσειδώνος).

Από τη «μανία» του προσιτού design δεν φαίνεται να ξεφεύγουν ούτε επιχειρήσεις με διαφορετικό προφίλ. Ηδη η Βαράγκης ΑΒΕΠΕ λανσάρει τη σειρά επίπλων «Varangis Schemata», με την υπογραφή γνωστών Ελλήνων σχεδιαστών, σε εξαιρετικά προσιτές τιμές, μέσα από το δίκτυο καταστημάτων της, επιχειρώντας να απευθυνθεί σε ένα νεαρότερο κοινό, ενώ και η Σιλβεστρίδης επιχειρεί την ανανέωση του προφίλ της στοχεύοντας στο ίδιο κοινό. Τέλος, μια σημαντικη παράμετρος που υπεισέρχεται στην αγορά του οικιακού επίπλου είναι η πιθανή επαναδραστηριοποίηση της αλυσίδας Habitat στην ελληνική αγορά. Η πτώχευσή της Γαλλικής Εισαγωγικής το περασμένο έτος σημάδεψε την αγορά επίπλου, και αρκετοί έκαναν λόγο για ενδεικτικό στοιχείο της κακής κατάστασης του κλάδου. Περίπου 9 μήνες μετά, φαίνεται ότι κάποιες προσαρμογές έχουν γίνει. Ωστόσο, ο τελικός κριτής, ο Ελληνας καταναλωτής θα αξιολογήσει τελικά τη βιωσιμότητα όλων αυτών των επενδυτικών προσπαθειών…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή