Αυξάνονται οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα

Αυξάνονται οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση της τάξεως των 4,7% παρουσιάζει ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, σύμφωνα με σχετική έρευνα της εταιρείας Petrofin S.A. για το 2007. Ο αριθμός των εταιρειών ανέρχεται πλέον σε 725 από 693 το 2006. Εν ολίγοις καταγράφεται αντιστροφή της τάσης υποχώρησης του αριθμού των εταιρειών από το 1998 (926 εταιρείες) και μετά. Οπως αναφέρει στην «Κ» ο κ.Τed Πετρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Petrofin, η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στη θετική συγκυρία του κλάδου διεθνώς τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα βέβαια το τρέχον έτος. Η άνοδος αυτή είναι ιδιαιτέρως εμφανής στον κλάδο της μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, όπου οι ναύλοι άγγιξαν ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Αντίστοιχα, αυξημένος κατά 182 είναι ο αριθμός των πλοίων που ελέγχονται από ελληνικές εταιρείες, καθώς ο στόλος ανέρχεται σε 4.346, έναντι 4.164 κατά το 2006. Σημειώνουμε ότι πρόκειται για πλοία κάθε είδους, ηλικίας και μεγέθους. Αν αντιθέτως εξετάσει κανείς τον αριθμό των πλοίων χωρητικότητας άνω των 10.000 τόνων (dwt), διαπιστώνει όχι μόνο άνοδο του αριθμού σε 2.884 από 2.794 το 2006, αλλά κυρίως μία σημαντική αύξηση της μεταφορικής ικανότητας. Από το 2003, η μεταφορική ικανότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί σε 204,2 εκατ.τόνους dwt, έναντι 166,7 εκατ.τόνους dwt.

Ακόμα πιο σημαντική θεωρείται η υποχώρηση του μέσου όρου της ηλικίας (πλοία άνω των 10.000 dwt) του στόλου μας, καθώς σήμερα διαμορφώνεται σε 15,3 έτη, έναντι 19,85 έτη το 2003. Σε σχέση με το 2006, η μέση ηλικία έχει μειωθεί κατά επτά μήνες. Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, αν υπολογίσει κανείς ότι έχει περιοριστεί στο ελάχιστο η δραστηριότητα της απόσυρσης ηλικιωμένων πλοίων με τη μορφή της διάλυσης (scrap).

Αλλο ένα χαρακτηριστικό συμπέρασμα που προκύπτει από την έρευνα αφορά τη μείωση του αριθμού των μικρών πλοιοκτητριών εταιρειών (1-2 πλοία), καθώς από το 1998 μέχρι σήμερα, έχουν απομείνει 307 εταιρείες έναντι 483. Βέβαια, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος, καθώς 19 νέες εταιρείες έχουν κάνει την εμφάνισή τους. Αναμφίβολα, κάποιες εξ αυτών θα «μεταπηδήσουν» αργότερα στην επόμενη κατηγορία (3-4 πλοία), καθώς αναπτύσσουν τη δραστηριότητά τους.

Συγκεντρωτικές τάσεις

«Συνηθίζεται όποτε η ναυτιλία διάγει περίοδο ανάπτυξης να αυξάνεται ο αριθμός των εταιρειών, καθώς εισέρχονται νέοι επενδυτές στον χώρο. Από την άλλη πλευρά, ο κλάδος οδηγείται προς συγκέντρωση διεθνώς, κάτι που έχει επηρεάσει και την ελληνική ναυτιλία τα τελευταία χρόνια. Είναι μεγάλο πλέον το ύψος των κεφαλαίων που απαιτούνται για την απόκτηση ενός πλοίου, είτε μεταχειρισμένου είτε υπό ναυπήγηση Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι θα εκλείψουν οι μικροί πλοιοκτήτες, μιας και η εξειδίκευση σε ορισμένα είδη θαλάσσιων μεταφορών προσφέρει περιθώριο δράσης» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Πετρόπουλος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή