ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θα ανοίξουν κι άλλα Zara στην Ελλάδα

Στρατηγικός στόχος παραμένει η επέκταση του δικτύου καταστημάτων στη χώρα μας, για τον ισπανικό όμιλο Inditex, που αναπτύσσει 8 διαφορετικές αλυσίδες ένδυσης, με γνωστότερη τη Zara. Ηδη, το δίκτυο σημείων πώλησης πανελλαδικά μετράει συνολικά 104 καταστήματα, εκ των οποίων τα 41 είναι καταστήματα Zara. Μέχρι το τέλος του έτους προβλέπεται να προστεθούν περισσότερα σημεία λιανικής πώλησης, μεταξύ των οποίων και δύο καταστήματα ειδών οικιακού εξοπλισμού, Zara Home, που αποτελεί τη νεότερη αλυσίδα του ισπανικού ομίλου και σήμερα βρίσκεται ακόμη στην αρχή, λειτουργώντας μόλις τρία σημεία. Πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής, Ζara Hellas, επισημαίνουν χαρακτηριστικά ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης για τις 8 ισπανικές αλυσίδες, παρότι ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα. Σε γενικές γραμμές, εκτιμάται πάντως ότι η αγορά ωριμάζει, ο Ελληνας καταναλωτής εκπαιδεύεται και γίνεται πιο απαιτητικός, ενώ και η έννοια του «φθηνού» είναι πλέον σχετική.

Η Ζara Hellas πάντως, η εταιρεία που ελέγχει αποκλειστικά την ομώνυμη αλυσίδα, καταγράφει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, συχνά υπερβαίνοντας τον μέσο όρο της αγοράς. Για το 2006 η ελληνική θυγατρική κατέγραψε κύκλο εργασιών ύψους 212,21 εκατ. ευρώ, έναντι 192,18 εκατ. ευρώ το 2005, και καθαρά κέρδη προ φόρων ύψους 20 εκατ. ευρώ, έναντι 15,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Ο δε όμιλος της Inditex βρίσκεται εν μέσω της υλοποίησης του τριετούς επενδυτικού του πλάνου, σύμφωνα με το οποίο στο τέλος του 2008 το δίκτυο καταστημάτων του θα μετράει 120 καταστήματα στην Ελλάδα, στοχεύοντας σταθερά στο άνοιγμα τουλάχιστον 25 νέων σημείων ανά έτος. Οι αλυσίδες που λειτουργούν κάτω από την ομπρέλα της Inditex είναι οι: Zara, Massimo Dutti, Zara Home, Oysho, Stradivarius, Kiddy’s Class, Bershka και Pull & Bear και κινούνται στο σύνολό τους στην κατηγορία του fast fashion, διαθέτοντας συλλογές οικονομικές, με την τελευταία λέξη της μόδας. Ο ισπανικός όμιλος διαφοροποιείται έναντι του ανταγωνισμού επενδύοντας σε πολυτελή καταστήματα, στις ακριβότερες εμπορικές συνοικίες του κόσμου. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι την τελευταία 6ετία ο όμιλος της Inditex δαπάνησε περί τα 4 δισ. ευρώ στη δημιουργία νέων καταστημάτων, κάνοντας πραγματικότητα το άνοιγμα τουλάχιστον ενός καταστήματος κάθε μέρα! Στις επόμενες αγορές-στόχους συγκαταλέγονται η Ταϊλάνδη, το Μεξικό και η Σαουδική Αραβία.