Κλωστοϋφαντουργία: συνέχεια ανάκαμψης

Κλωστοϋφαντουργία: συνέχεια ανάκαμψης

1' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ανάκαμψη της κλωστοϋφαντουργίας που καταγράφηκε την περασμένη χρονιά, σημειώνοντας αύξηση του τζίρου κατά 7,3% έναντι 2005, φαίνεται πως θα διατηρήσει την ανοδική της πορεία τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη τουλάχιστον ώς το 2020. Τούτο προκύπτει από το γεγονός ότι τα φθηνά κινεζικά προϊόντα χάνουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, τη στιγμή που ευρωπαϊκές και ελληνικές κλωστοϋφαντουργικές επιχειρήσεις στρέφονται προς καινοτόμα προϊόντα, αναδιαρθρώνοντας παράλληλα την παραγωγή τους.

Τα αισιόδοξα μηνύματα για την πορεία του κλάδου μετέφερε χθες ο δρ Νίκος Νικολαΐδης, πρόεδρος της ΚΥΚΕ Ελλάς Α.Ε. στο πλαίσιο σεμιναρίου που διοργάνωσε χθες ο ΣΕΒΕ με τίτλο: «μαζική εξατομίκευση: εφαρμογή και καλές πρακτικές». «Η καλή πορεία του κλάδου στη χώρα μας βασίζεται στην εξοικονόμηση ενέργειας, τον εκσυγχρονισμό μηχανολογικού εξοπλισμού και την αναδιάρθρωση της παραγωγής, προκειμένου να μειωθεί μέχρι και κατά 25% το κόστος παραγωγής ώστε οι ελληνικές κλωστοϋφαντουργικές επιχειρήσεις να επανακτήσουν την ανταγωνιστικότητά τους», ανέφερε ο πρόεδρος της ΚΥΚΕ.

Πάντως, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε ο ίδιος, η ελληνική κλωστοϋφαντουργία το 2005 αποτελούσε το 15% του ΑΕΠ, απασχολούσε 120.000 εργαζόμενους σε 8.500 εταιρείες, και απέδιδε το 23% του συνόλου των εξαγωγών και το 47% του συνόλου των εξαγωγών βιομηχανικών προϊόντων. «Η ελληνική κλωστοϋφαντουργία διαθέτει πλεονεκτήματα στο πλαίσιο του παγκόσμιου ανταγωνισμού», επισήμανε, «αφού βρίσκεται δίπλα σε χώρες χαμηλού κόστους παραγωγής, όπως η Βουλγαρία, η ΠΓΔΜ και η Ρουμανία, που επιτρέπει εύκολη διακρατική συνεργασία, ενώ χρησιμοποιεί υψηλής ποιότητας βαμβάκι και έχει ολοκληρωμένη κλωστοϋφαντουργική αλυσίδα, που δεν διαθέτει καμία άλλη χώρα. Αν ο κλάδος ακολουθήσει τα βήματα της ευρωπαϊκής κλωστοϋφαντουργίας, καθιερώνοντας brand names και επενδύοντας στην ποιότητα και την καινοτομία, η πορεία της θα είναι ανοδική».

Σε έρευνα, εξάλλου, της Ε.Ε. που παρουσίασε ο δρ Νικολαΐδης, προκύπτει ότι τα φθηνά εισαγόμενα προϊόντα δεν κατέκλυσαν τελικά την ευρωπαϊκή αγορά στο βαθμό που αναμενόταν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή