Οι εφοπλιστές ενημερώνουν τον ΥΕΝ

Οι εφοπλιστές ενημερώνουν τον ΥΕΝ

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη στήριξη του ελληνικού εφοπλισμού στην ασκηθείσα, μέχρι σήμερα, πολιτική για την ποντοπόρο ναυτιλία από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέφρασαν οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) που συναντήθηκαν χθες με τον νέο υπουργό Γιώργο Βουλγαράκη.

Οι Ελληνες εφοπλιστές παρουσίασαν στον υπουργό τα μεγέθη της ελληνόκτητης ναυτιλίας, ενώ έκαναν και μια γενική αναφορά στα θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα καθώς και σε θέματα που έχουν σχέση με τη ναυτιλιακή πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ενωση και τις ελληνικές θέσεις.

Η ναυτιλία την οποία διαχειρίζονται οι Ελληνες εφοπλιστές, αναφέρθηκε στον ΥΕΝ, συνεχίζει να κρατά την πρώτη θέση στον κόσμο, ως χωρητικότητα και ως παροχή υψηλής στάθμης μεταφορικών υπηρεσιών, ενώ αξιοποιώντας την αυξημένη παραγωγικότητά της, εξακολουθεί με εντατικούς ρυθμούς, τον εκσυγχρονισμό του στόλου της και σε πλοία ξηρού φορτίου και σε δεξαμενόπλοια. Αυτή την περίοδο, υπολογίζεται ότι ο αριθμός των υπό ναυπήγηση και παραγγελία πλοίων για ελληνικά συμφέροντα αγγίζει τα 700 (τον Φεβρουάριο ήταν 610) συνολικής χωρητικότητας που υπολογίζεται να υπερβαίνει τους 50 εκατ. τόνους dw.

Μάλιστα σημείωσαν ότι το 2006 το εισερχόμενο ναυτιλιακό συνάλλαγμα ανήλθε στα 14 δισ. ευρώ, ενώ για το τρέχον έτος η εκτίμηση είναι ότι θα αγγίξει τα 15 δισ. ευρώ. Στην πρόσφατη κοινή συνάντηση της ΕΕΕ με την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου, στις 17 Σεπτεμβρίου στον Πειραιά, τονίσθηκε ότι «το μέγεθος αυτής της σταθερής κάθε χρόνο εισροής, γίνεται περισσότερο κατανοητό, αν συγκριθεί με τα 4,24 δισ. που αποτελούν την αύξηση των εξαγωγών την τριετία 2004-2006, το έσοδο από τις αποκρατικοποιήσεις τη διετία 2005-2006 που ανήλθε σε 4,6 δισ. και τις ξένες άμεσες επενδύσεις που έφθασαν τα 4,3 δισ. ευρώ».

Αναφορικά με τις εξελίξεις στο πλαίσιο της Ε.Ε. οι Ελληνες εφοπλιστές με τη στήριξη και άλλων Ευρωπαίων συναδέλφων τους, έχουν αντιδράσει, μέσω θεσμικών διαδικασιών, στην ποινικοποίηση του ναυτικού επαγγέλματος και αναμένουν μετά την επιτυχή πρώτη δικαστική φάση, ένα θετικό αποτέλεσμα. Ακόμη, η ελληνική πλευρά στηρίζει με κάθε τρόπο τον ΙΜΟ στον ρόλο του υπεύθυνου ρυθμιστή παγκόσμιου θεσμικού πλαισίου ναυτιλίας, ενώ τάσσεται υπέρ της δημιουργίας ενός ευρύτερα αποδεκτού καθεστώτος για τη λειτουργία των Κόνφερανς τακτικών γραμμών. Συγχρόνως, υποστηρίζει τις βασικές αρχές της Πράσινης Βίβλου του Επιτρόπου Μποργκ με ιδιαίτερη έμφαση στις προτάσεις υλοποίησης της στρατηγικής της Λισσαβώνας και στην υιοθέτηση διεθνών λύσεων στο πλαίσιο του ΙΜΟ και βεβαίως, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος όπου έμπρακτα πρωτοστατεί στη συγκρότηση ναυτιλίας υψηλών τεχνικών προδιαγραφών.

«Ολα αυτά βεβαίως στη βάση ρεαλιστικών πολιτικών, που δεν θα απορρυθμίζουν τη λειτουργία του θαλάσσιου μεταφορικού έργου» ανέφεραν κύκλοι της ΕΕΕ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή