ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η καπνοβιομηχανία έχει μέλλον και μετά τα μέτρα απαγόρευσης

Ακριβώς τρεις ημέρες πριν εφαρμοσθεί και στη χώρα μας η απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους ο διευθύνων σύμβουλος της Παπαστράτος ΑΒΕΣ, κ. Χρήστος Τσόλκας, μιλάει στην «Κ» και υποστηρίζει ότι τα μέτρα κατά του καπνίσματος είναι στη σωστή κατεύθυνση. Παράλληλα ο επικεφαλής της Παπαστράτος -πρώτος Ελληνας manager στη θέση αυτή μετά την εξαγορά της εταιρείας από τη Philip Morris International το 2003- αποκαλύπτει τα επιχειρηματικά σχέδια, τα νέα προϊόντα που σχεδιάζονται, ενώ κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις προοπτικές του κλάδου στην Ελλάδα.

– Πώς αντιμετωπίζει η Παπαστράτος την απαγόρευση του καπνίσματος σε όλους τους δημόσιους χώρους και στην Ελλάδα, από την Τετάρτη 1η Ιουλίου;

– Τα επερχόμενα μέτρα για το κάπνισμα στους δημόσιους χώρους πιστεύουμε ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση. Αφενός, είναι λογικό το κάπνισμα να απαγορεύεται σε δημόσιους χώρους που το κοινό επισκέπτεται υποχρεωτικά – όπως είναι, για παράδειγμα, οι δημόσιες υπηρεσίες, οι τράπεζες και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αφετέρου, πιστεύουμε ότι σε χώρους που το κοινό μπορεί να επιλέξει αν θα επισκεφθεί ή όχι, όπως οι χώροι διασκέδασης, τα εστιατόρια κ.λπ., οι επιχειρηματίες πρέπει να έχουν την ευελιξία να παρέχουν στους ενήλικους καπνιστές έναν χώρο όπου θα μπορούν να καπνίζουν – και αυτό είναι κάτι που ο νέος νόμος που θέσπισε το υπουργείο Υγείας το προβλέπει.

Το σημαντικό και σε αυτή την περίπτωση των ρυθμίσεων για τα προϊόντα καπνού, είναι να υπάρχουν ξεκάθαροι κανόνες, που θα εφαρμόζονται αποτελεσματικά.

– Υπάρχει μέλλον για την παγκόσμια καπνοβιομηχανία λόγω της αυξανόμενης αντικαπνιστικής εκστρατείας;

– Είμαι βέβαιος πως υπάρχει μέλλον για τον κλάδο μας. Γι’ αυτό άλλωστε και η εταιρεία μας συνεχίζει να επενδύει σε σύγχρονες υποδομές, όπως το νέο εργοστάσιο που πρόσφατα εγκαινιάσαμε στον Ασπρόπυργο, σε έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό και στην ανάπτυξη καινοτομικών προϊόντων. Πιστεύουμε ότι θα εξακολουθήσει να υπάρχει μια αγορά ενήλικων καπνιστών και πραγματικά αισθανόμαστε πως έχουμε ό,τι χρειάζεται για να ανταποκριθούμε στις προτιμήσεις τους.

Ασφαλώς και υπάρχουν προκλήσεις. Παράγουμε ένα προϊόν που έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία και είναι εθιστικό. Είναι σαφές ότι η στάση απέναντι στο κάπνισμα έχει αλλάξει και η κοινωνία πλέον έχει περισσότερες απαιτήσεις από εταιρείες όπως η δική μας.

– Σχεδιάζετε νέα προϊόντα;

– Θα σας δώσω ένα παράδειγμα καινοτομικού προϊόντος που μόλις λανσάραμε στην Ελλάδα – σε παγκόσμια πρώτη μάλιστα για τη Philip Morris International. Πρόκειται για το Marlboro Metallic Soft – ένα νέο πακέτο που είναι μαλακό, αλλά παράλληλα έχει μεταλλική όψη και υφή η οποία επιτρέπει στον ενήλικο καπνιστή να δίνει στο πακέτο του το σχήμα που επιθυμεί, να το κάνει «δικό του» με άλλα λόγια.

– Τι ύψος επενδύσεων προγραμματίζετε για φέτος;

– Παρ’ όλο που δεν είμαι σε θέση να αναφερθώ σε μεγέθη, θα ήθελα να σας δώσω μερικά παραδείγματα επενδύσεων που υλοποιούμε σήμερα, συμπληρωματικά της επένδυσης των 100 εκατομμυρίων ευρώ που πρόσφατα ολοκληρώσαμε για την κατασκευή των νέων μας παραγωγικών και διοικητικών εγκαταστάσεων στον Ασπρόπυργο. Η πρώτη επένδυση έχει να κάνει με τη μετεγκατάσταση του Λιθογραφείου της εταιρείας από τον Πειραιά σε νέο κτίριο που ολοκληρώνεται αυτή τη στιγμή στο συγκρότημα του Ασπροπύργου, επένδυση που αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα παραγωγής υλικών συσκευασίας για τα προϊόντα μας. Παράλληλα, έχουμε προχωρήσει στην εγκατάσταση ειδικής μονάδας θερμικής και μηχανικής αποξήρανσης λυμάτων – μία από τις σπάνιες μονάδες τέτοιου είδους στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα.

– Πώς κρίνετε το μέλλον της εγχώριας καπνοβιομηχανίας;

– Πιστεύω ότι και στο μέλλον η καπνοβιομηχανία στην Ελλάδα θα διατηρήσει τον δυναμισμό και το έντονο στοιχείο του ανταγωνισμού που τη διακρίνει: αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι σήμερα ένας ενήλικος καπνιστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε περισσότερα από 400 διαφορετικά σήματα τσιγάρων που καλύπτουν ένα αρκετά μεγάλο εύρος τιμών και προϊοντικών χαρακτηριστικών, και τα οποία μπορεί να προμηθευτεί από περίπου 30.000 σημεία λιανικής πώλησης σε όλη την Ελλάδα.

Γενικότερα, υποστηρίζουμε τη λήψη αυστηρών και αποτελεσματικών μέτρων, όπως π.χ. την πρόσφατη απαγόρευση της πώλησης τσιγάρων σε ανηλίκους, την οποία όχι μόνο καλοσωρίσαμε αλλά και υποστηρίξαμε θερμά σε όλες μας τις επαφές με τους αρμόδιους φορείς.