Ο φόβος του χαμηλού τζίρου οδηγεί σε γενναίες εκπτώσεις

Ο φόβος του χαμηλού τζίρου οδηγεί σε γενναίες εκπτώσεις

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εξαιρετικά «γενναίες» εκπτώσεις, για πρώτη φορά ίσως τα τελευταία χρόνια, προαναγγέλλουν οι έμποροι, και μάλιστα από την πρώτη ημέρα έναρξης αυτών, την ερχόμενη Τετάρτη 15 Ιουλίου. Και αν τα προηγούμενα χρόνια τα ποσοστά των εκπτώσεων ήταν πολύ χαμηλά στην αρχή και αυξάνονταν μόνο λίγο πριν από τη λήξη της περιόδου των εκπτώσεων, φέτος οι συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, υπό τη σκιά της οικονομικής κρίσης, υπαγορεύουν εντελώς διαφορετική συμπεριφορά.

Η μειωμένη κίνηση τους μήνες που προηγήθηκαν, και ειδικά οι πολύ χαμηλές επιδόσεις του λιανεμπορίου τον Απρίλιο και τον Μάιο, επιβάλλουν δελεαστικές εκπτώσεις, προκειμένου να αναπληρωθεί -ως ένα βαθμό τουλάχιστον- το χαμένο έδαφος. Υπάρχει, όμως, και μια άλλη παράμετρος που επιβάλλει φέτος διαφορετική συμπεριφορά: η διενέργεια εδώ και ένα μήνα περίπου προσφορών ή ακόμη και εκπτώσεων σε όλα τα πωλούμενα είδη από τη συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων -είτε πρόκειται για συνοικιακά καταστήματα είτε για λιανεμπορικές αλυσίδες- έχει καλλιεργήσει αυξημένες προσδοκίες στο καταναλωτικό κοινό, το οποίο αναμένει ακόμη μεγαλύτερες εκπτώσεις στην κανονική διάρκεια αυτών. Σύμφωνα, λοιπόν, με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου, οι εκπτώσεις στα είδη ένδυσης και υπόδησης αναμένεται να κυμανθούν από 50% έως 70%, στα είδη σπιτιού και στα έπιπλα από 40% έως 60%, στα ηλεκτρικά είδη από 10% έως 30%, ενώ στα ηλεκτρονικά οι εκπτώσεις εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 20% και 40%.

Οι πρώτες δύο κατηγορίες, άλλωστε, δηλαδή τα είδη ένδυσης-υπόδησης, καθώς και τα είδη σπιτιού-έπιπλα αποτέλεσαν και το πεδίο πολέμου των προσφορών και προεκπτώσεων, κινούμενες συχνά στα όρια της νομιμότητας. Σύμφωνα, άλλωστε με τα τελευταία στοιχεία της ΕΣΥΕ, ο όγκος πωλήσεων στον κλάδο των επίπλων εμφανίζεται μειωμένος σε ετήσια βάση (Απρίλιος 2008 – Απρίλιος 2009) κατά 20,6%, ενώ στον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης η κάμψη του τζίρου το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2009 εκτιμάται ότι υπερβαίνει το 15% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Με sms αλυσίδες επίπλων (π. χ. Bo Concept) διαφήμιζαν εκπτώσεις από 20% έως 50%, ενώ άλλες, όπως η Εντός, προσέφεραν δώρα ίσης αξίας με τις αγορές και συμμετοχή σε κλήρωση για ένα αυτοκίνητο. Στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης, αλυσίδες γνωστές, θυμίζοντας τακτικές που ακολουθούνται στις πιτσαρίες ή στα γιαούρτια και τις μπίρες, είχαν προσφορές του τύπου «παίρνεις 3 προϊόντα, πληρώνεις 1 ή 2» (π. χ. Esprit και Marks & Spencer). Για πρώτη φορά δε, μετά την απόσυρση αυτοκινήτων και κλιματιστικών, είδαμε να γίνεται και απόσυρση αθλητικών υποδημάτων, η οποία συνοδευόταν από έκπτωση 20% – 25% στην αγορά καινούργιων ζευγαριών (π. χ. Glou και Ιntersport).

Οι παραπάνω αναφορές είναι ενδεικτικές των τεχνασμάτων που εφευρίσκει το λιανεμπόριο για να αντεπεξέλθει των συνεπειών της οικονομικής κρίσης. Αποδεικνύοντας, παράλληλα, ότι είναι ίσως από τους λιγοστούς κλάδους της οικονομίας που αυτορρυθμίζεται με τόση ευκολία και ταχύτητα, φέρνοντας στην ουσία κάθε φορά την πολιτεία προ τετελεσμένων γεγονότων. Το είδαμε να συμβαίνει τον περασμένο Δεκέμβριο, το είδαμε να συμβαίνει και τώρα, όταν εκ των υστέρων ήρθε το υπουργείο Ανάπτυξης να απελευθερώσει το καθεστώς των προσφορών, αίροντας τους όποιους χρονικούς περιορισμούς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT