Νέες αντιδράσεις για τη φορολογία στα σκάφη

Νέες αντιδράσεις για τη φορολογία στα σκάφη

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την αντίδραση των Ενώσεων που εκπροσωπούν τους επαγγελματίες και τους ιδιώτες ιδιοκτήτες τουριστικών σκαφών έχει προκαλέσει σχετικό Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών για τα σκάφη που επιβάλλει νέους φόρους στον κλάδο του γιότινγκ.

Αντίθετα, ένας άλλος κλάδος της τουριστικής οικονομίας, τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα που εκπροσωπείται από τον Σύνδεσμο Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων θεωρεί ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση τα μέτρα που πρότεινε το ΥΠΕΧΩΔΕ, σχετικά με την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ειδικότερα στο θέμα της φορολογίας των σκαφών, μετά την Ενωση Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού που κάνει λόγο για αφανισμό των επαγγελματιών των τουριστικών σκαφών και προειδοποιεί για υποστολή της ελληνικής σημαίας στα 3.500 επαγγελματικά σκάφη αν δεν αποσυρθεί το Σχέδιο Νόμου, η Ενωση Αντιπροσώπων Ιδιωτικών Σκαφών Αναψυχής μιλά για εξόντωση του ιδιωτικού και επαγγελματικού γιότινγκ στην Ελλάδα.

Η Ενωση των Ιδιωτικών Σκαφών Τουρισμού σημειώνει ότι η επιβολή του ετήσιου ειδικού φόρου που έχει καθοριστεί να καταβληθεί 15 Οκτωβρίου κυμαίνεται ανάλογα με το μήκος του σκάφους. Δειγματοληπτικά για μήκος σκάφους 20 μέτρων ο φόρος φθάνει σε 8.500 ευρώ, για μήκος σκάφους 30 μ. 20.000 ευρώ, για μήκος 40 μ. 33.000 ευρώ, για μήκος 50 μ. 46.000 ευρώ και για μήκος 60 μ. 59.000 ευρώ. Παράλληλα επιβάλλεται έκτακτη εφάπαξ εισφορά στα πλοία αναψυχής που βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια κατά την 31η Μαρτίου 2009, φέρουν ελληνική σημαία, είναι εφοδιασμένα με ΔΕΚΠΑ ή άλλο έγγραφο ή με Δελτίο Κίνησης αορίστου ισχύος. Η έκτακτη εφάπαξ εισφορά θα καταβληθεί τη 15η Νοεμβρίου 2009 και το ύψος της είναι το ίδιο με αυτό του ειδικού φόρου. Δηλαδή, σχολιάζει η Ενωση με διαφορά ενός μηνός, ο κάτοχος-χρήστης ενός σκάφους αναψυχής 40 μέτρων είναι υποχρεωμένος να καταβάλει το ποσόν των 66.000 ευρώ.

Ο ΣΤΕΕΑ

– Εξάλλου, ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων αν και θεωρεί ότι βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση το μέτρο της απόσυρσης, σημειώνει ότι θα έπρεπε να περιλαμβάνει και την αντικατάσταση του παλιού αυτοκινήτου με ελαφρώς μεταχειρισμένο κατηγορίας Euro 4 προσφέροντας και σε αυτήν την περίπτωση οικονομικό κίνητρο διατηρώντας παράλληλα τα περιβαλλοντικά οφέλη από την χρήση αυτοκινήτων νεότερων και πολύ χαμηλών εκπομπών CO2. Με αυτόν τον τρόπο επισημαίνει θα δινόταν η δυνατότητα σε κάποιον που τα οικονομικά του δεν επαρκούν για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου, να αποσύρει το παλιό ρυπογόνο όχημά του και να το αντικαταστήσει με ένα σαφώς νεότερο και πιο σύγχρονο ενώ παράλληλα τονώνεται και η αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Σχετικά με τη διαδικασία αγοράς των Περιβαλλοντικών Τελών Κυκλοφορίας ο ΣΤΕΕΑ τονίζει ότι τη βρίσκει ιδιαίτερα γραφειοκρατική και καθόλου πρακτική. Δεν κατανοεί την αναγκαιότητα προσκόμισης της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων όπου δεν αναφέρεται κανένα στοιχείο που να συντελεί στην κατάταξη του αυτοκινήτου σε μία από τις 4 Κλάσεις. Αντίθετα, δημιουργεί αξεπέραστα προβλήματα για τις εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων καθώς τα αυτοκίνητα είναι νοικιασμένα, ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα και είναι αδύνατον για τις εταιρείες να συγκεντρώσουν τις κάρτες. Ακόμη, για πολλές εταιρείες που ο στόλος τους είναι κάποιες χιλιάδες αυτοκίνητα, είναι αδύνατον να μεταφέρουν τέτοιο όγκο καρτών στα σημεία αγοράς των Τελών Κυκλοφορίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT