ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αναταράξεις στην Ο.Α. φέρνουν οι εκλογές

Επιπλοκές σχετικά με τη μετάβαση της Ολυμπιακής Αεροπορίας στο νέο καθεστώς μπορεί να δημιουργήσει η πρόωρη προσφυγή στις κάλπες. Την ανησυχία αυτή εκφράζουν πολιτικοί και επιχειρηματικοί παράγοντες, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση με πράξη νομοθετικού περιεχομένου επιχειρεί τώρα να λύσει τις όποιες εκκρεμότητες υπάρχουν. Πρόκειται για τις μετατάξεις εργαζομένων της παλιάς Ολυμπιακής, που δεν θα συνεχίσουν τη θητεία του στη νέα εταιρεία και οι οποίες έπρεπε να ρυθμιστούν μέσω τροπολογιών μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου 2009.

Οι εκκρεμότητες αυτές, εν μέσω ρευστού πολιτικού σκηνικού, κάνουν πολλούς να θεωρούν ότι η εκκαθάριση και η μεταβίβαση του 51% της σημερινής Ολυμπιακής από το ελληνικό Δημόσιο στην MIG δεν θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του μήνα. Μάλιστα, τις τελευταίες ημέρες η αγορά έχει κατακλυστεί από τη φημολογία περί αιτήματος της MIG για παράταση της σημερινής μεταβατικής περιόδου. Η διοίκηση, ωστόσο, της τελευταίας, όπως και το υπουργείο Μεταφορών, απορρίπτουν τις συγκεκριμένες φήμες.

Από την άλλη πλευρά, στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για αγορές και μισθώσεις αεροσκαφών, όπως επίσης και για προσλήψεις προσωπικού από τη νέα Olymic Air, που η MIG έχει κάθε λόγο να αξιοποιήσει όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Αποδίδουν δε τη φημολογία που αναπτύχθηκε στην προσπάθεια απόσεισης των ευθυνών που υπάρχουν στις εκκρεμότητες που έχουν προκύψει με τη σημαντικότερη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης κατά τα τελευταία δύο χρόνια.

Οπως και να έχει η κατάσταση, πολλοί είναι εκείνοι που εκτιμούν ότι το ορόσημο της 1ης Οκτωβρίου δεν είναι επιτεύξιμο. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι μια ομαλή μετάβαση στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς απαιτεί την ομαλή μεταβίβαση κυρίως του πτητικού έργου από τη μια εταιρεία στη διάδοχο Olympic Air. Οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι για να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος χρόνος θα έπρεπε ήδη να είχε ξεκινήσει η συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία τώρα φαίνεται να καθυστερεί ακόμη περισσότερο με τις εκκρεμότητες στο εργασιακό επίπεδο.

Συνδικαλιστικοί παράγοντες έκαναν χθες λόγο για τεράστια αναστάτωση στις τάξεις των εργαζομένων της Ολυμπιακής, ενώ πολλοί από αυτούς έκαναν λόγο για «πανικό» μετά το κλείσιμο της Βουλής. Στο θέμα παρενέβη και το ΠΑΣΟΚ, με τον επικεφαλής του τομέα Μεταφορών του κόμματος κ. Ν. Σηφουνάκη, να κάνει λόγο για πρωτοφανείς καθυστερήσεις στην τακτοποίηση 4.500 εργαζομένων.

Από την άλλη πλευρά, πολιτικοί παράγοντες εικάζουν για μια επιδιωκόμενη αλλαγή ιδιοκτησίας στην Ολυμπιακή, που θα γίνει υπό την νέα κυβέρνηση που θα εκλεγεί. Οι ίδιοι επίσης εκτιμούσαν ότι η πλευρά της MIG θα «καλόβλεπε» μια μειοψηφική συμμετοχή του Δημοσίου στην εταιρεία, σύμφωνα με τις απόψεις που είχε εκφράσει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Παπανδρέου στον αντιπρόεδρο της MIG κ. A. Βγενόπουλο κατά τη συνάντησή τους τον περασμένο Φεβρουάριο. Τέλος, θέτουν το ζήτημα κατά πόσον είναι νομικά και πολιτικά ορθό να οριστεί εκκαθαριστής στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές.

Στον ίδιο παρονομαστή πιθανώς να βρίσκεται και ο διαγωνισμός για τις 24 άγονες γραμμές που βρίσκεται σε εξέλιξη. Στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για αδυναμία λήψης απόφασης σχετικά με τις επιδοτήσεις που θα λάβουν οι αερομεταφορείς στους οποίους θα ανατεθούν τα δρομολόγια των 24 άγονων γραμμών.