ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Είμαστε ικανοποιημένοι που βρισκόμαστε στην ελληνική αγορά»

«Οι Ελληνες φίλοι που μου έλεγαν πως στην Ελλάδα λατρεύουν τις φίρμες είχαν δίκιο. Οι Ελληνες καταναλωτές ξέρουν τι φίρμα θέλουν και αναζητούν την καλύτερη δυνατή τιμή. Οταν πετυχαίνουν και τα δύο σε ένα, τρέχουν να παρουσιάσουν το προϊόν σε όλη την οικογένεια και στους φίλους τους. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που πήραμε την απόφαση να εγκατασταθούμε στην ελληνική αγορά», δήλωσε στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος του ευρωπαϊκού κολοσσού λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Media – Saturn Holding, κ. Roland Weise, που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη με αφορμή το άνοιγμα του δέκατου καταστήματος του ομίλου στη χώρα.

Η παρουσία του πρώτου τη τάξει στελέχους του εισηγμένου στο γερμανικό χρηματιστήριο ομίλου, ιδιοκτησίας Ομίλου Metro, με οκτακόσια καταστήματα σε δεκαέξι ευρωπαϊκές χώρες, εκ των οποίων περισσότερα από 560 είναι Media Markt και τα υπόλοιπα Saturn, οφείλεται στο νέο κατάστημα Media Markt στη Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το οκτακοσιοστό παγκοσμίως και ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα του ομίλου Media – Saturn στην Ελλάδα, με 5.000 τετραγωνικά μέτρα συνολικά.

Το επόμενο ορόσημο για τον όμιλο, σύμφωνα με τον πενηνταεπτάχρονο κ. Weise, θα είναι το χιλιοστό κατάστημα, το οποίο αναμένεται τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι στις δεκαέξι χώρες όπου η Media – Saturn έχει παρουσία -μεταξύ των οποίων προσφάτως η Τουρκία και η Ρωσία- ο όμιλος εργάζεται ταυτοχρόνως σε περισσότερα από εξακόσια αναπτυξιακά σχέδια.

Στην Ελλάδα ο ευρωπαϊκός κολοσσός διαθέτει σήμερα εννέα καταστήματα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, εκ των οποίων τα επτά με την επωνυμία Media Markt και τα δύο με την επωνυμία Saturn, όπου απασχολούνται περισσότεροι από χίλιοι εργαζόμενοι. Η Θεσσαλονίκη θα πρέπει μέσα στην επόμενη εξαετία να αναμένει και ένα κατάστημα Saturn.

Εχουν ήδη υπογραφεί συμβόλαια για το άνοιγμα των επόμενων καταστημάτων και η επέκταση του ομίλου σε όλες τις μεγάλες πόλεις της ελληνικής επικράτειας, μεταξύ των οποίων το Ηράκλειο και η Πάτρα, είναι θέμα χρόνου.

Εντούτοις, όπως σημείωσε ο κ. Weise, ο όρος που θέτει η ελληνική νομοθεσία περί ανέγερσης κτισμάτων έως δυόμισι χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων δυσχεραίνει την απρόσκοπτη ανάπτυξη του ομίλου στη χώρα μας. Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, οι τιμές ενοικίασης γης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κυμαίνονται 30%-50% υψηλότερα από τις λοιπές αντίστοιχου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις.

Παρ’ όλα αυτά, η ελληνική αγορά βρίσκεται ήδη πολύ ψηλά στις προτεραιότητες του ομίλου. «Λαμβάνοντας υπόψη τα έσοδα ανά κατάστημα ή ακόμη και ανά τετραγωνικό μέτρο, η Ελλάδα κατατάσσεται σε εξαιρετική θέση», δήλωσε ο ίδιος.

Εντός του 2010, το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τις υπηρεσίες παροχής Β2Β διανεμόμενου ψηφιακού περιεχομένου από τη διαδικτυακή πλατφόρμα της Media Markt, έπειτα από την απόκτηση σημαντικού μεριδίου της κορυφαίας στον χώρο εταιρείας «24-7 Εntertainment».

Εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Media – Saturn Holding ξεκαθαρίζει πως και ο κολοσσός της λιανικής πώλησης ηλεκτρικών συσκευών υπέστη τις επιπτώσεις της, όπως φάνηκε και από την επιβράδυνση των νέων καταστημάτων παγκοσμίως, αν και η εικόνα δεν ήταν ομοιογενής σε όλη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα, ο όμιλος βρίσκεται ακόμη σε αναπτυξιακή τροχιά. Σε ό, τι αφορά τις προτιμήσεις, σε αντίθεση με τη βορειοευρωπαϊκές αγορές, στην Ελλάδα θραύση κάνουν οι μικρές φορητές ηλεκτρονικές συσκευές.

Αντιστοίχως, τα κλιματιστικά που στις βορειοευρωπαϊκές χώρες εκλείπουν από τα ράφια των καταστημάτων Media Markt και Saturn, αποτελούν αγαπημένο προϊόν στην Ελλάδα, λόγω κλιματικών συνθηκών, γεγονός που συμβαίνει και σε Ισπανία και Ιταλία, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και οι ηλεκτρικές κουζίνες, λόγω της μεσογειακής διατροφικής κουλτούρας της χώρας.