ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

O ΔΗΚΤΗΣ

Ποιος κέρδισε το στοίχημα

Η φωτογραφία είναι από τη σύνοδο των υπουργών Οικονομίας του ΟΟΣΑ τον Ιούλιο του 2008. Ο τότε υπουργός Γ. Αλογοσκούφης συνομιλεί με τον Ισπανό ομόλογό του Π. Σόλμπες και τον επικεφαλής της διεύθυνσης Οικονομικών της Κομισιόν Κ. Ρέγκλινγκ. Ο ευτραφής κύριος που κοιτάζει τον φακό, αδιαφορώντας για όσα λέει ο κ. Αλογοσκούφης, είναι ο υπουργός Οικονομικών του Μεξικού Α. Κάρστενς, ο οποίος εκείνες τις ημέρες στοιχημάτισε κόντρα στην Goldman Sachs και την Barclays στην πτώση της τιμής του πετρελαίου. Την ίδια περίοδο, ο Ελληνας ομόλογός του πόνταρε στη θωρακισμένη οικονομία. Ποιος κέρδισε τελικά το στοίχημα είναι πλέον γνωστό…

Κέρδη σε 3 μέρες

Το Χρηματιστήριο σε επίπεδο Γενικού Δείκτη έχει επιστρέψει στις συνεδριάσεις του Οκτωβρίου 2008. Το χθεσινό χρηματιστηριακό κλείσιμο(2.511,81 μονάδες) το συνάντησε τελευταία φορά το στο κλείσιμο της συνεδρίασης της 8ης Οκτωβρίου 2008. Το Χρηματιστήριο Αθηνων (Χ.Α.) από τις αρχές του 2009 έχει ενισχυθεί συνολικά 40,60% και σε επίπεδο κεφαλαιοποίησης έχουν προστεθεί 22,7 δισ. ευρώ με τη χρηματιστριακή αξία της αγοράς να διαμορφώνεται στα 93,99 δισ. ευρώ. Το Χ.Α. από τις 3 Σεπτεμβρίου έχει καταγράψει τρεις ανοδικές συνεδριάσεις με συνολικά κέρδη 1,36%.

Δεν αγγίζουν το πρόβλημα

Σε στείρα αντιπαράθεση έχουν επιδοθεί το τελευταίο διάστημα η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) και το υπουργείο Ανάπτυξης για τον αριθμό των «λουκέτων» στην αγορά, απόρροια της οικονομικής κρίσης. Επί της ουσίας συμφωνούν καθώς τα στοιχεία τους δεν παρουσιάζουν αποκλίσεις. Απλώς η κάθε πλευρά για τους δικούς της λόγους επιλέγει να δει το ποτήρι μισοάδειο ή μισογεμάτο. Το συμπέρασμα όμως είναι ότι πράγματι ιδρύονται λιγότερες επιχειρήσεις και δυστυχώς κλείνουν περισσότερες. Ακόμη και αν το τελευταίο οφείλεται σε φυσική μείωση (συνταξιοδότηση) η μη συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας από άλλο πρόσωπο είναι επίσης προβληματική. Θα ήταν καλύτερο, επομένως, αντί της εκμετάλλευσης εκατέρωθεν των στοιχείων, να αναζητηθούν οι αιτίες και κυρίως οι πιθανές λύσεις στο πρόβλημα.

Οι κρουαζιέρες έσωσαν τον τουρισμό της Ρόδου

«Σωσίβιο» για την τοπική οικονομία της Ρόδου αποτέλεσε τη φετινή περίοδο η διακίνηση των τουριστών με κρουαζιερόπλοια. Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι είναι οι τοπικοί φορείς που είδαν, σε περίοδο κρίσης, να αυξάνονται κατά περίπου 48.500 ή 11,4% στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου οι τουρίστες που αποβιβάστηκαν από τα κρουαζιερόπλοια στο νησί των Ιπποτών. Στο σύνολό τους ξεπέρασαν τις 473.000.

Οι Ροδίτες βλέποντας το ενδιαφέρον που υπάρχει από τις μεγάλες ξένες εταιρείες για κρουαζιέρες, να μετατραπεί το λιμάνι της Ρόδου σε λιμάνι επιβίβασης και αποβίβασης τουριστών, επιθυμούν την άρση του καμποτάζ την οποία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής στη ΔΕΘ.

Ο πιο βραχύβιος μάνατζερ ΔΕΚΟ

Ο πιο βραχύβιος μάνατζερ των Ελληνικών Ταχυδρομείων είναι ο κ. Σταμάτης Μαύρος, ο οποίος παραιτήθηκε προκειμένου να κατέλθει στις εκλογές ως υποψήφιος βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία. Η τοποθέτηση του κ. Μαύρου ανακοινώθηκε από τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη την 1η Ιουνίου. Ωστόσο, ο διορισμός του εγκρίθηκε από τη Βουλή στο τέλος Ιουλίου οπότε και ανέλαβε επισήμως καθήκοντα. Αν υπολογίσει κανείς και τις καλοκαιρινές διακοπές, τότε πρακτικά άσκησε διοίκηση στα ΕΛΤΑ μόλις για μερικές ημέρες.

Στη μάχη των εκλογών και του σταυρού πρόκειται -σαν έτοιμοι από καιρό- να κατέλθουν και αρκετοί γενικοί και ειδικοί γραμματείς υπουργείων. Κάποιοι μάλιστα εξ αυτών, όπως δείχνουν οι τοπικές δημοσκοπήσεις, δεν κατεβαίνουν μόνο για τη συμμετοχή.