ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι επιχειρήσεις επίπλου προσπαθούν να μειώσουν τις απώλειες

Περιορισμένες προσδοκίες για την αναστροφή του δυσμενούς κλίματος έχουν πλέον οι επιχειρηματίες από τον χώρο του επίπλου, παρά το γεγονός ότι το τρέχον διάστημα και μέχρι το τέλος της χρονιάς είναι παραδοσιακά το δυνατότερο για την αγορά από πλευράς ζήτησης. Επειτα από ένα δύσκολο εξάμηνο και ένα εννεάμηνο που αναδεικνύει τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης, είναι λίγες οι κινήσεις που δρομολογούνται για τους προσεχείς μήνες, με την πλειονότητα των επιχειρήσεων να στοχεύει στον περιορισμό των απωλειών. Το διάστημα των εκπτώσεων έκλεισε με κάμψη στην αγορά, κατά μέσο όρο 15%, σύμφωνα με ανεπίσημες εκτιμήσεις, ωθώντας αρκετές επιχειρήσεις σε εξορθολογισμό του δικτύου τους. Μια ματιά εξάλλου στις οικονομικές καταστάσεις του εξαμήνου για τις εισηγμένες επιχειρήσεις είναι ενδεικτική, καθώς από τις επτά εταιρείες, οι πέντε παρουσίασαν ραγδαία μείωση κερδοφορίας, ενώ σχεδόν όλες κατέγραψαν μείωση, με μόνη εξαίρεση την House Market (IKEA) του ομίλου Φουρλή, που είχε μικρή αύξηση πωλήσεων 0,7%.

Ζημιογόνες είναι οι εταιρείες Βαράγκης, με απώλειες ύψους 916.000 ευρώ και αρνητική ποσοστιαία μεταβολή 109%, Δρομέας με ζημίες 1 εκατ. ευρώ και μεταβολή 4.023%, η SΑΤΟ με ζημίες 7,4 εκατ. ευρώ και μεταβολή -1.339% αλλά και η Yalco, με ζημίες ύψους 758.000 ευρώ και επιδείνωση θέσης 180%. Σε θετικό έδαφος παρέμεινε μόνο η ΙΚΕΑ, με κέρδη EBITDA 22,8 εκατ. ευρώ, μειωμένα όμως κατά 9,1% καθώς και η Moda Bagno, με αύξηση καθαρής κερδοφορίας 29%, στα 1,41 εκατ. ευρώ το εξάμηνο της φετινής χρήσης. Αξίζει επίσης να σημειωθεί και η θετική μεταβολή του ομίλου Μπενρουμπή (καταστήματα home. com), ο οποίος πέρασε σε κέρδη ύψους 189.000 ευρώ, από ζημίες 679.000 ευρώ το περσινό εξάμηνο. Η μεικτή εικόνα σε επίπεδο κερδοφορίας, πάντως, δεν συμβαδίζει με την εξέλιξη των κύκλου εργασιών των εταιρειών, καθώς οι εισηγμένες είχαν δραστικά περιορισμένα έσοδα το φετινό εξάμηνο. Τη χειρότερη μεταβολή κατέγραψαν η «Δρομέας» με απώλειες πωλήσεων 41,2%, στα 5,5 εκατ. ευρώ, ο όμιλος Μπενρουμπή με μείωση 26,6% στα 19,3 εκατ. ευρώ και η SATO με μείωση 23,5% στα 37,8 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν η Yalco με μείωση πωλήσεων 17,5% στα 29,2 εκατ. ευρώ, η Βαράγκης με υποχώρηση 8%, στα 4,1 εκατ. ευρώ και η Moda Bagno με αρνητική μεταβολή 7,5%, στα 19 εκατ. ευρώ.

Στα σχέδια που η αγορά αναμένει τους προσεχείς μήνες ξεχωρίζουν οι επενδύσεις του ομίλου Φουρλή, συνολικού ύψους 35 εκατ. ευρώ, για το άνοιγμα νέων καταστημάτων ΙΚΕΑ, μέχρι το τέλος του έτους στη Λάρισα και κατόπιν στα Γιάννενα (2010) και στη Βουλγαρία (2011). Ακόμη, αναμένεται η λειτουργία ενός νέου καταστήματος Entos από τον όμιλο SATO, τον Δεκέμβριο στον Αλιμο κι ενός καταστήματος Habitat στα βόρεια προάστια της Αθήνας από την Yalco.