Εγκαθίσταται στο λιμάνι του Πειραιά εντός 20 ημερών η κινεζική Cosco

Εγκαθίσταται στο λιμάνι του Πειραιά εντός 20 ημερών η κινεζική Cosco

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε λιγότερο από είκοσι ημέρες αναμένεται να εγκατασταθεί στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά η κινεζική Cosco προκειμένου να αναλάβει τη διαχείριση του προβλήτα ΙΙ. Παράλληλα, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.) θα συνεχίσει να λειτουργεί, μαζί με την Cosco, για διάστημα 6 μηνών έως ότου ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις που βρίσκoνται σε εξέλιξη στον προβλήτα Ι. Αυτό σημαίνει ότι για πρώτη φορά στο λιμάνι του Πειραιά θα υπάρχουν δύο πάροχοι που θα λειτουργούν ανταγωνιστικά… Εάν, βεβαίως, δεν «μπλοκάρει» η όλη διαδικασία, καθώς οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ προειδοποιούν με δυναμικές κινητοποιήσεις σε περίπτωση που δεν «ανασταλεί – παγώσει» η εγκατάσταση των Κινέζων στο λιμάνι.

Η Ομοσπονδία Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένος Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) υποστηρίζει ότι συντρέχουν σημαντικοί λόγοι να «παγώσει» η εγκατάσταση της Cosco, καθώς:

– Υπάρχουν δικαστικές εκκρεμότητες, όπως η προσφυγή στο ΣτΕ, η οποία εκδικάζεται την 9η Οκτωβρίου 2009 και η απάντηση της Ε.Ε. στην καταγγελία της ΟΜΥΛΕ για φορολογικά προνόμια της COSCO και τις εγγυήσεις κεφαλαίων.

– Επίσης, υποστηρίζουν ότι είναι παράνομη η υπηρεσιακή μεταβολή της παραχώρησης 600 περίπου εργαζομένων του ΟΛΠ στην COSCO εν μέσω προεκλογικής περιόδου.

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς θα μπορεί να εκμεταλλεύεται τον προβλήτα Ι, ο οποίος θα αρχίσει την πιλοτική λειτουργία του το πρώτο τρίμηνο του 2010. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, κ. Νίκο Αναστασόπουλο, ο προβλήτας Ι διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι του προβλήτα ΙΙ, ενώ η συνολική επένδυση θα ανέλθει στα 160 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια, καθώς και δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), με τους ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους του πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ ΥΕΝ και ΕΤΕπ.

«Ο προβλήτας Ι είναι σχεδιασμένος με στόχο τη βέλτιστη λειτουργία κατά την εξυπηρέτηση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς, με πλήρως καινούργιο εξοπλισμό, βυθίσματα 18 μ., που ελάχιστα λιμάνια στη Μεσόγειο διαθέτουν και τη δυνατότητα να εξυπηρετεί ταυτόχρονα πλοία mother και πλοία feeder». Επίσης, η δυναμικότητά του θα είναι περίπου 1.000.000 TEU, που επαρκεί για την εξυπηρέτηση του συνόλου των εισαγωγών και εξαγωγών και τη δυνατότητα προσέλκυσης φορτίου μεταφόρτωσης περίπου 500.000 ΤΕU.

Μέχρι την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης του προβλήτα ΙΙ που θα κάνει η Cosco, ο προβλήτας Ι θα είναι το μόνο τερματικό στον Πειραιά που θα έχει τη δυνατότητα βάσει εξοπλισμού να εξυπηρετήσει τα πλοία νέας γενιάς με 4 γερανογέφυρες Super Post Panamax.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή