Η επιθεώρηση στα πλοία μειώνει δραματικά τα δρομολόγια

Η επιθεώρηση στα πλοία μειώνει δραματικά τα δρομολόγια

3' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εν όψει ενός νέου ακτοπλοϊκού τοπίου στο Αιγαίο αναμένεται να βρεθούν από τον ερχόμενο μήνα ακτοπλοϊκές εταιρείες, Πολιτεία και επιβατικό κοινό, καθώς σταδιακά θα ξεκινήσουν οι ετήσιες ακινητοποιήσεις των πλοίων, προκειμένου να επιθεωρηθούν. Αυτό σημαίνει ότι θα μειωθεί δραματικά ο αριθμός των πλοίων που θα εκτελούν δρομολόγια, συνυπολογίζοντας ότι τα ταχύπλοα «δένουν» κάθε έτος για περισσότερους από έξι μήνες.

Οι ισχυροί της ακτοπλοΐας, όμιλος Attica, ΑΝΕΚ μαζί με την Hellenic Sea Ways (HSW), οι Μινωικές Γραμμές αλλά και η Aegean Speed Lines, εκτιμάται ότι θα προχωρήσουν σε αναδιοργάνωση πολλών εκ των δρομολογίων τους διεκδικώντας, βάσει της καλοκαιρινής πορείας τους, την εδραίωσή τους σε κάποιες γραμμές ή την αποχώρησή τους.

Από την άλλη πλευρά, οι μικροί της ακτοπλοΐας φαίνεται ότι κινδυνεύουν να μείνουν τελείως εκτός των ακτοπλοϊκών δρομολογίων.

Ηδη από το καλοκαίρι η εταιρεία Kallisti Ferries, του Γ. Σπανού, που διαχειριζόταν δύο πλοία, έκλεισε, δεδομένου ότι οι Ιταλοί πλοιοκτήτες των δύο πλοίων «Corsica» και «Sardinia Vera» απέσυραν τα πλοία και έτσι καταγράφηκε το πρώτο πλήγμα στις εσωτερικές ακτοπλοϊκές γραμμές.

Τώρα έρχεται η σειρά της G. A. Ferries, που όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τόσο το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (NAT) όσο και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) ενδεχομένως να προχωρήσουν σε κατασχέσεις των πλοίων, με την αιτιολογία ότι δεν θα καταβληθούν οι δόσεις που έχουν συμφωνηθεί για τις οφειλές της εταιρείας στους δύο αυτούς οργανισμούς. Η εταιρεία του κ. Γεράσιμου Αγούδημου, επίσης, μέσα στον Σεπτέμβριο έχει να αντιμετωπίσει και τον εκπλειστηριασμό του επιβατηγού οχηματαγωγού της πλοίου «Jet Ferries», το οποίο εκτελούσε πέρυσι δρομολόγια στις Σποράδες και όλο το καλοκαίρι ήταν δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά.

Στα προβλήματα ακολουθεί η ΣΑΟΣ του κ. Φώτη Μανούση. Η εταιρεία έχει υπαχθεί στη διαδικασία του άρθρου 99 και περιμένει τη ρύθμιση των υποχρεώσεών της και ελπίζει πως θα διατηρήσει τουλάχιστον την επιδοτούμενη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη με ένα επιβατηγό της πλοίο, που θα της επιτρέψει να ελπίζει στην επιβίωση της εταιρείας, που διαθέτει 10 πλοία!

Στις επιδοτήσεις, αλλά και σε μια καλύτερη τύχη, φαίνεται ότι προσδοκούν για το μέλλον τους η ΝΕΛ, η ΛΑΝΕ καθώς και άλλες μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Νέα πλοία στην Αδριατική

Στο επίκεντρο του ανταγωνισμού των ακτοπλοϊκών εταιρειών, εκτός της αγοράς του Αιγαίου, βρίσκεται και η Αδριατική, παρά το γεγονός ότι η κίνηση επιβατών και οχημάτων κατά το πρώτο 6μηνο του 2009 παρουσίασε σημαντική μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2008.

Τα έσοδα των τριών εισηγμένων, ΑΝΕΚ, Attica group και Μινωικών Γραμμών, από τις δραστηριότητές τους στην Αδριατική, κατά το πρώτο 6μηνο του 2009, εμφανίζονται μειωμένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο 6μηνο του 2008 κατά 15,7%, 18,7% και 20,9% αντιστοίχως.

Παρά τα μειωμένα έσοδα οι εταιρείες επιμένουν στην Αδριατική και σύντομα θα εντάξουν νέα πλοία, με μεγαλύτερη μεταφορική χωρητικότητα σε οχήματα αλλά και επιβάτες, στο στόλο τους που δραστηριοποιείται στις γραμμές Πάτρα – Ιταλία.

Σύντομα οι Μινωικές Γραμμές θα εντάξουν στο στόλο τους δύο νέα πλοία, το «Cruise Europe», το οποίο θα παραδοθεί τον ερχόμενο Οκτώβριο, και το «Cruise Olympia», που αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2010 και θα δρομολογηθεί μαζί με το «Cruise Europe» στη γραμμή της Ανκόνας. Η είσοδος των δύο νεότευκτων πλοίων των Μινωικών θα επιτείνει τον ανταγωνισμό στην ήδη φορτωμένη με πλοία γραμμή της Ανκόνας, όπου σήμερα είναι δρομολογημένα 7 πλοία, τρία της Attica, και από δύο οι ΑΝΕΚ και Μινωικές.

Από την πλευρά του, ο όμιλος Attica, με όπλο τη ρευστότητα που υπάρχει στα ταμεία του, έχει στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε Αδριατική και Αιγαίο.

Για την Αδριατική αγόρασε τον περασμένο χρόνο δύο νεότευκτα ro-pax, τα «Superfats I» και «Superfats II», εκ των οποίων το πρώτο είναι ήδη δρομολογημένο στην Αδριατική και εντός του Σεπτεμβρίου 2009 θα ακολουθήσει και το δεύτερο. Επίσης, ο όμιλος έχει παραγγείλει στα κορεατικά ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd (DSME) το «χτίσιμο» δύο ακόμη πλοίων για το Αιγαίο, με τα χρώματα της Blue Star Ferries. Τα νέα πλοία θα έχουν ταχύτητα 26 κόμβων, ολικό μήκος 145,5 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 2.400 επιβατών και 450 Ι. Χ. αυτοκινήτων ή 50 φορτηγών και 150 Ι. Χ. αυτοκινήτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή