Οι εκπτωτικές αλυσίδες κερδίζουν τους καταναλωτές

Οι εκπτωτικές αλυσίδες κερδίζουν τους καταναλωτές

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ραγδαία ανάπτυξη, αν και παραμένουν ακόμη σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με τις ώριμες πλέον αγορές της Δυτικής Ευρώπης, γνωρίζουν τον τελευταίο χρόνο οι μεγάλες λιανεμπορικές εκπτωτικές αλυσίδες, γνωστές περισσότερο με τον αγγλικό όρο hard discounters. Η οικονομική κρίση, η οποία έχει οδηγήσει τους καταναλωτές στο να περιορίσουν σημαντικά τη μέση μηνιαία δαπάνη στα σούπερ-μάρκετ, σε συνδυασμό με την άκρως επιθετική πολιτική τιμών που ακολουθούν οι δύο μεγάλοι ανταγωνιστές του κλάδου, Aldi και Lidl, αυξάνει σταδιακά αλλά σταθερά τα μερίδιά τους στην αγορά και τις οδηγεί στο να επεκτείνουν διαρκώς το δίκτυό τους προσθέτοντας νέα καταστήματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, το μερίδιο των hard discounters στην Ελλάδα στο σύνολο της αγοράς των καταστημάτων λιανεμπορίου τροφίμου -μια αγορά που υπολογίζεται σε 13 δισεκατομμύρια ευρώ- βρισκόταν το 2008 στο 9,3%, ενώ μερίδιο 4% κατείχαν οι λεγόμενοι soft discounters. Οπως εκτιμούν ειδικοί της αγοράς, τα μερίδια συνολικά των εκπτωτικών αλυσίδων εμφανίζουν αυξητικές τάσεις στην ελληνική αγορά, κάτι που μπορεί να μη φαίνεται από τα στοιχεία για τον τζίρο τους, λόγω της πολιτικής των χαμηλών τιμών που ακολουθούν, αλλά από τα στοιχεία για τον όγκο πωλήσεων. Η επιτυχία τους στηρίζεται και στη στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία οι καταναλωτές επιλέγουν περισσότερο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ακόμη και όταν ψωνίζουν από τις παραδοσιακές αλυσίδες. Σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών 1 στα 5 προϊόντα που αγοράζουν σήμερα οι Ελληνες καταναλωτές είναι ιδιωτικής ετικέτας. Σε μια προσπάθεια, από την άλλη, να προσελκύσουν και τους καταναλωτές που συνεχίζουν να προτιμούν τα επώνυμα προϊόντα, οι hard discounters διαθέτουν στα καταστήματά τους και σημαντικό αριθμό αυτών. Μάλιστα, στην Ελλάδα το 22% του τζίρου των εκπτωτικών αλυσίδων προέρχεται από τις πωλήσεις επώνυμων προϊόντων, ενώ το υπόλοιπο 78% αφορά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Η Aldi, πριν από τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την είσοδό της στην ελληνική αγορά, μετρά ήδη 28 καταστήματα (το τελευταίο εγκαινιάστηκε την Πέμπτη στην Τρίπολη), ενώ έως την 1η Οκτωβρίου θα προστεθούν άλλα τρία καταστήματα, στον Ταύρο, τη Λυκόβρυση και το Αγρίνιο. Η Lidl διαθέτει δίκτυο με περίπου 190 καταστήματα κι επίσης την Πέμπτη ξεκίνησε η λειτουργία καταστήματος στο Ελληνικό, ενώ στις 24 Σεπτεμβρίου προγραμματίζεται η έναρξη ενός ακόμη στην περιοχή του Γαλατά. Κάθε εβδομάδα η Aldi κατά μέσο όρο ανοίγει 5 καταστήματα στο σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών που δραστηριοποιείται, ενώ η Lidl 8.

Εχει μέλλον η ελληνική αγορά

Σε πρώιμο στάδιο βρίσκεται ακόμη στην Ελλάδα η ανάπτυξη των εκπτωτικών αλυσίδων σε σύγκριση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen το μεγαλύτερο μερίδιο κατέχουν οι hard discounters στη Γερμανία (31,5%), χώρα καταγωγής άλλωστε της Aldi και της Lidl, ενώ ένα 10,9% κατέχουν οι soft discounters. Ακολουθεί η Αυστρία, όπου το μερίδιο της κατηγορίας ανέρχεται σε 28,3%, ενώ στην τρίτη θέση με μεγάλη διαφορά κατατάσσεται το Βέλγιο όπου το μερίδιο των hard discounters ανέρχεται σε 14,6%.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η Νορβηγία, καθώς οι εκπτωτικές αλυσίδες στην εν λόγω αγορά εμφανίζουν το υψηλότερο μερίδιο (47,8%) μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Ωστόσο, μόλις το 1,5% αντιστοιχεί σε hard discounters και το υπόλοιπο 46,3% πρόκειται για μερίδιο των soft discounters. Παραδοσιακά, άλλωστε, οι σκανδιναβικές αγορές κυριαρχούνται από τους soft discounters.

Τη χαμηλότερη επίδοση από πλευράς μεριδίων στο σύνολο της αγοράς των καταστημάτων τροφίμου σημειώνουν οι εκπτωτικές αλυσίδες στο Ηνωμένο Βασίλειο με μόλις 4,7%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή