Το εθνικό νηολόγιο ενισχύθηκε από νεότευκτα πλοία

Το εθνικό νηολόγιο ενισχύθηκε από νεότευκτα πλοία

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηγετική θέση στην παγκόσμια ναυτιλία συνεχίζουν να διατηρούν οι Ελληνες εφοπλιστές και για το εννεάμηνο του 2009, και ως μέγεθος (πλοία και χωρητικότητα) αλλά και από πλευράς παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, παρά τη διεθνή χρηματοοικονομική κρίση και τις επιπτώσεις της στη ναυτιλία, τόνισαν τα προεδρεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Committee) που συναντήθηκαν χθες στον Πειραιά.

Στην κοινή συνάντηση, αναφέρθηκε ότι το εθνικό νηολόγιο ενισχύθηκε με μια χωρητικότητα νεότευκτων και μικρής ηλικίας πλοίων, γεγονός που καταδεικνύει τη μεγάλη σημασία που αποδίδει ο εφοπλισμός αλλά και η Πολιτεία στην υποστήριξη και προστασία του εθνικού νηολογίου. Επίσης, σημειώθηκε ότι η έγκαιρη και σε βάθος ανανέωση του στόλου ελληνικής πλοιοκτησίας γενικότερα, με μονάδες νέας γενιάς, όσο και η κατά τομείς εξειδίκευση των υπηρεσιών τους, ώστε να ικανοποιούν σε κάθε περίπτωση τις ανάγκες του θαλάσσιου μεταφορικού έργου, αποτελούν πολύ θετική εξέλιξη.

«Η κατάρρευση της ναυλαγοράς το τελευταίο τρίμηνο του 2008, που έθεσε αιφνιδιαστικά τέλος στην πενταετή, σπάνια στα χρονικά του κλάδου, ευημερία, αλλά και η έντονη αστάθεια που έκτοτε ακολούθησε, αντιμετωπίστηκαν και αντιμετωπίζονται από την παραδοσιακή ναυτιλιακή εμπειρία και σύνεση, με αποτέλεσμα να αποφευχθούν ομαδικοί παροπλισμοί πλοίων και να διατηρηθούν στο ακέραιο όλες οι θέσεις στη ναυτική απασχόληση», αναφέρθηκε στη συνάντηση.

30 δισ. για ναυπηγήσεις

Να σημειωθεί ότι παρά τις δυσκολίες, οι Ελληνες πλοιοκτήτες δεν ανέστειλαν την προσπάθεια για την ανανέωση των στόλων τους και συνέχισαν στις περισσότερες των περιπτώσεων τα εν εξελίξει ναυπηγικά τους προγράμματα με ρυθμούς προσαρμοσμένους στα νέα δεδομένα.

Ετσι, βάσει των επίσημων στοιχείων, οι Ελληνες εφοπλιστές εμφανίζονται να έχουν επενδύσει περισσότερα από 30 δισ. δολάρια για τη ναυπήγηση 777 πλοίων με συνολική χωρητικότητα 69.238.181 εκατ. dwt, Ειδικότερα, οι Ελληνες πλοιοκτήτες ναυπηγούν 22 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 296 δεξαμενόπλοια, 419 φορτηγά πλοία, τρία επιβατηγά και 37 πλοία διάφορων τύπων. Από τα υπό ναυπήγηση πλοία, 381 μονάδες συνολικής χωρητικότητας 37,7 εκατομμυρίων τόνων θα υψώσουν την ελληνική σημαία. Από τα 381 πλοία που ενεγράφησαν στο εθνικό νηολόγιο τα 205 είναι φορτηγά πλοία, χωρητικότητας 20,2 εκατ. dwt, τα 150 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 16,3 εκατ. dwt, τα 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 989.000 dwt, τα 10 πλοία γενικού φορτίου, χωρητικότητας 55.000 τόνων και τα 6 πλοία είναι τύπου Ro – Ro 55.000 dwt.

Καθαρό περιβάλλον

Στη συνάντηση, ακόμη, αναφέρθηκε ότι ο ελληνικός εφοπλισμός υποστηρίζει τη διεθνή προσπάθεια μειώσεως των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, εκτιμώντας όμως πως απαιτείται ολοκληρωμένη προσέγγιση του προβλήματος.

Η προσέγγιση αυτή, σημειώθηκε, επιβάλλεται να μην παραβλέπει τις δυνατότητες της τεχνολογίας, τα οικονομικά δεδομένα του παγκόσμιου εμπορίου και την ανάγκη να αποφευχθούν αρνητικές επιπτώσεις από την αύξηση των εκπομπών CO2 όταν μειώνονται οι άλλοι ρυπαντές.

«Η ελληνική πλευρά υποστηρίζει ότι τα μέτρα θα πρέπει να αποφασιστούν από τον ΙΜΟ, να είναι πρακτικώς εφικτά, αποτελεσματικά από πλευράς κόστους και εφαρμόσιμα από όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας».

Τέλος τονίστηκε ότι όλα τα μέτρα και οι αποφάσεις θα πρέπει να βασίζονται σε ορθή κοινωνικοοικονομική αξιολόγηση, προκειμένου να αποφευχθεί πιθανή μετατόπιση του όγκου του εμπορίου σε άλλους τομείς με λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα μεταφοράς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή