ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχύεται στη Β. Ελλάδα η Media Markt

Ενισχύεται η αγορά λιανικής πώλησης ηλεκτρικών συσκευών στη Θεσσαλονίκη με τη δημιουργία ενός καταστήματος Media Markt, αλλά και ακόμη ενός της αδελφικής αλυσίδας Saturn. Ωστόσο, η τοπική αγορά πλήττεται από το υποτονικό κλίμα που επικρατεί στο λιανεμπόριο.

Η Media Markt εγκαινιάζει αύριο το δεύτερο σημείο πώλησης των προϊόντων της στη Θεσσαλονίκη, το οποίο αποτελεί το 8ο που έχει στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, στο τριετές πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνεται η δημιουργία στη συμπρωτεύουσα ενός καταστήματος της αδελφής αλυσίδας Saturn. Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στη Θεσσαλονίκη, οι υπεύθυνοι της Media – Saturn για την ελληνική αγορά επισήμαναν ότι στόχος είναι η περαιτέρω διεύρυνση του μεριδίου αγοράς του ομίλου στη Θεσσαλονίκη. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Media – Saturn Ελλάδος, Πάτρικ Βόγκελ, επισήμανε ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών της Θεσσαλονίκης επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση πολύ λιγότερο σε σχέση με εκείνους της Αθήνας.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η πορεία των πωλήσεων στις αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών στη συμπρωτεύουσα δεν διαφέρει από την Αθήνα αλλά και όλη την Ελλάδα, καθώς επηρεάζεται από τη μείωση έως και 23% των εγκρίσεων των πιστώσεων από τις τράπεζες, την πτώση της οικοδομής, άρα και τη μείωση των νέων νοικοκυριών. Χαρακτηριστικό της καταναλωτικής απροθυμίας είναι η ανασφάλεια των πελατών που αποφεύγουν τις μακροχρόνιες δόσεις (άνω των δύο ετών), ακόμη κι αν αυτές είναι άτοκες.

Η περίοδος των εκπτώσεων και στη Θεσσαλονίκη, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, επιβεβαίωσε αυτό που συμβαίνει φέτος σε όλο το λιανεμπόριο. «Δηλαδή, οι καταναλωτές αναζητούν τις προσφορές εντονότερα από κάθε άλλη φορά». Μάλιστα, η εμπορική πολιτική που έχουν υιοθετήσει τα δύο τελευταία χρόνια οι αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών για τη διαμόρφωση προσφορών περασμένων μοντέλων υψηλής τεχνολογίας σε πολύ χαμηλές τιμές φαίνεται ότι απέδωσε και στην τρέχουσα περίοδο, που η οικονομική συγκυρία είναι δύσκολη. Θα πρέπει να σημειωθεί δε, ότι οι προσφορές σε παλαιότερα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας (π. χ. LCD τηλεοράσεων) εκτόπισαν από την αγορά τα μη επώνυμα προϊόντα (no name). Διευκρινίζεται, πάντως, ότι ο πόλεμος προσφορών επικεντρώνεται στην υψηλή τεχνολογία γιατί η ανανέωση των μοντέλων στις μαύρες συσκευές γίνεται δύο φορές τον χρόνο. Αυτό εξηγεί και το γεγονός ότι το περιθώριο προσφορών είναι μεγαλύτερο σε αυτήν την κατηγορία από εκείνη των λευκών ηλεκτρικών συσκευών.

Πάντως, οι απόψεις συγκλίνουν ότι σήμερα τα καταστήματα που λειτουργούν έχουν περισσότερα τετραγωνικά μέτρα από αυτά που αντέχει η αγορά, γεγονός του οποίου οι συνέπειες αναμένεται να διαφανούν στο άμεσο μέλλον.