ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αγωνία για τις άγονες αερογραμμές

Εκλεισε το μέτωπο με τους εργαζομένους της Ολυμπιακής Αεροπορίας η κυβέρνηση, έστω και την ύστατη στιγμή, με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που υπέγραψε χθες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ωστόσο, δεν γιόρτασε τα επινίκια, καθώς ταυτόχρονα άνοιξε το μέτωπο των «άγονων γραμμών». Η ακύρωση του σχετικού διαγωνισμού που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου» στις αερομεταφορές, με ένθεν κακείθεν καταγγελίες από τους δύο ισχυρούς πόλους Olympic Air και Aegean Αirlines.

Τόσο η πλευρά της Olympic Air όσο και η πλευρά Βασιλάκη εμφανίζονται ιδιαίτερα δυσαρεστημένες από την εξέλιξη, καθώς η μεν πρώτη είχε τυπώσει προγράμματα πτήσεων, συμπεριλαμβανομένων όλων των άγονων γραμμών, στο πρόγραμμά της, ενώ η δεύτερη απέστειλε χθες επιστολή στον διοικητή της ΥΠΑ, προτείνοντας ν’ αναλάβει για όσο διάστημα δεν υπάρχει ανάδοχος των άγονων γραμμών το πτητικό έργο σ’ αυτές στη μισή τιμή απ’ ό, τι πληρώνει σήμερα το Δημόσιο.

Στελέχη του ΥΜΕ υποστήριζαν χθες ότι οι γραμμές θα περιέλθουν για μια μεταβατική περίοδο (π. χ. δύο μηνών) στην Olympic Air, αλλά κανείς δεν γνωρίζει τον τρόπο. Επειδή το δικαίωμα δεν μπορεί να μεταβιβαστεί χωρίς τον διαγωνισμό, η μόνη λύση που προκρίνεται είναι η υπεργολαβία. Ωστόσο, εγείρονται σοβαρά νομικά ερωτήματα για τα κριτήρια επιλογής του υπεργολάβου.

Η άλλη λύση είναι οι δύο εταιρείες να πετούν ταυτόχρονα, με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές να καλύπτουν τις άγονες γραμμές και την Olympic Air το υπόλοιπο πτητικό της έργο. Ωστόσο και η λύση αυτή βρίσκεται σε νομικό κενό, καθώς, βάσει απόφασης της Κομισιόν, δεν μπορούν να πετούν ταυτόχρονα οι δύο αερομεταφορείς – νυν και διάδοχο επιχειρησιακό σχήμα. Μάλιστα, από 1ης Οκτωβρίου, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, δεν υφίσταται η άδεια πτητικού έργου των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

Το αδιέξοδο που έχει προκληθεί φάνηκε στις δηλώσεις του γενικού γραμματέα Μεταφορών & Επικοινωνιών κ. Δ. Πλατή. Ο τελευταίος, ερωτηθείς σχετικά, περιορίσθηκε ν’ αναφέρει ότι το θέμα βρίσκεται υπό συζήτηση και ότι θα εκφραστεί η ΥΠΑ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. «Ακόμη βρισκόμαστε σε συνεννοήσεις», είπε χθες προς τους δημοσιογράφους. Πάντως, ο κ. Πλατής διαβεβαίωσε ότι οι γραμμές θα βρίσκονται σε λειτουργία οπωσδήποτε μετά την 1η Οκτωβρίου και επιπλέον δεσμεύθηκε να υπάρξουν απαντήσεις μέσα στην εβδομάδα.

Οι εξελίξεις αυτές καθιστούν ιδιαίτερα σημαντική τη σημερινή συνέντευξη του προέδρου της MIG, κ. Α. Βγενόπουλου, με αντικείμενο τη νέα Olympic Air. Ο τελευταίος φέρεται δυσαρεστημένος από τους χειρισμούς της κυβέρνησης και δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε επικρίσεις σχετικά με τους χειρισμούς της τελευταίας στιγμής. Πολιτικοί παράγοντες πλέον κάνουν λόγο για άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη η οποία θα απέχει από τον συνήθη πανηγυρικό χαρακτήρα που έχουν αυτού του είδους οι επικοινωνιακές επαφές.

Εκτός από τον διαγωνισμό των 24 άγονων γραμμών των Ολυμπιακών Γραμμών, η ΥΠΑ ακύρωσε και τον διαγωνισμό εκχώρησης των 11 διακρατικών αερογραμμών, όπως επίσης κι εκείνον για την ανάθεση της επίγειας διαχείρισης των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Σύμφωνα με τον κ. Πλατή, οι διαγωνισμοί ακυρώθηκαν ως είχε δικαίωμα το ελληνικό Δημόσιο να πράξει, «λόγω των εκλογών, αλλά και γιατί το γενικότερο αεροπολιτικό καθεστώς είναι μεταβαλλόμενο».

Ρυθμίζονται μετατάξεις εργαζομένων

Ανάσα για τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής. Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου η οποία υπεγράφη χθες, ρυθμίζει θέματα που αφορούν 4.500 υπό μετάταξη εργαζόμενους της Ολυμπιακής. Τόσο η ηγεσία του υπ. Μεταφορών (ΥΜΕ), όσο και οι συνδικαλιστικές ηγεσίες εμφανίσθηκαν ικανοποιημένες κατά τις δηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν χθες στο υπουργείο. Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών κ. Δ. Πλατή, το επιπλέον κόστος από τις διατάξεις που προέβλεπε ο σχετικός νόμος είναι αμελητέο (ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ σε βάθος 25ετίας) και εντάσσεται στο ποσό του 1,28 δισ. ευρώ. Με την πράξη αυτή ρυθμίζονται τα ασφαλιστικά δικαιώματα εργαζομένων, η ένταξη των εργαζομένων της «Γαλλιλαίος Ελλάς» στο προσωπικό της μητρικής εταιρείας, θέματα υπαλλήλων της Ολυμπιακής στο εξωτερικό και αποσπασμένων στο Δημόσιο. Επίσης ρυθμίζεται ο συνυπολογισμός, χωρίς προσαύξηση του χρόνου ασφάλισης των εργαζομένων εκτός Ολυμπιακής, θέματα των εργαζομένων στην Ολύμπικ Κέτερινγκ, καθώς επίσης και η δυνατότητα και των μηχανικών αεροσκαφών, αλλά και πιλότων να μεταταχθούν στην ΥΠΑ.