ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Αερομαχίες» για άγονες και Τουρκία

Σκληρή αντιπαράθεση ξέσπασε μεταξύ της Aegean Airlines και της MIG για τις άγονες γραμμές και την εκχώρηση δρομολογίων προς Κωνσταντινούπολη από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στην πρώτη. Αναφερόμενος στα δύο θέματα, κατά τη προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου της Olympic Air, ο πρόεδρος της MIG, κ. Α. Βγενόπουλος, έκανε λόγο για «χτύπημα» κάτω από τη μέση στην εταιρεία με το «σπάσιμο» του μονοπωλίου της Ολυμπιακής Αεροπορίας (Ο. Α.) στο δρομολόγιο Αθήνα – Κωνσταντινούπολη, στις αρχές του περασμένου Ιουνίου.

Κατά τον κ.  Βγενόπουλο, το υπουργείο Εξωτερικών (ΥΠΕΞ) και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αγνοώντας το αρμόδιο υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΥΜΕ), εκχώρησαν εν κρυπτώ επτά συχνότητες πτήσεων από Ελλάδα προς Τουρκία στην Aegean Airlines. Μάλιστα η εκχώρηση αυτή, σύμφωνα με τον πρόεδρο της MIG, έγινε μ’ ένα Μνημόνιο Συνεργασίας των δύο χωρών που έμεινε κρυφό για αρκετές ημέρες και το οποίο υπερκέρασε τη σχετική διακρατική συμφωνία που υφίσταται επί πολλά χρόνια. Ο κ. Βγενόπουλος σημείωσε ότι ο ίδιος ενημέρωσε τον γενικό γραμματέα Μεταφορών κ. Δ. Πλατή, ο οποίος του δήλωσε παντελή άγνοια σχετικά με το θέμα.

Ο πρόεδρος της MIG επέρριψε ευθύνες για τους χειρισμούς στον πρώην διοικητή της ΥΠΑ, κ. Κ. Κωνσταντινίδη, σημειώνοντας ότι οι χειρισμοί του αυτοί τον οδήγησαν στην «καρατόμησή» του στο τέλος Ιουλίου.  Επίσης τον κατηγόρησε για τη σύνταξη του διαγωνισμού (για τις άγονες γραμμές) που έπασχε καθοριστικά στους όρους του, αφού, μια εταιρεία με αεροπλάνα ενός ή δύο ετών, εξισωνόταν με μια εταιρεία που διέθετε αεροπλάνα 28ετίας και τα οποία έχουν σταματήσει να παράγονται από το 1998. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της MIG, δικαίως η κυβέρνηση ακύρωσε τον διαγωνισμό, ενώ χαρακτήρισε δίκαιο το αίτημα της Olympic Air να πραγματοποιήσει τις πτήσεις στις άγονες γραμμές, μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Στις κατηγορίες του επικεφαλής της MIG, απάντησε τόσο το ΥΠΕΞ, όσο η ΥΠΑ και η Aegean Airlines. Το υπουργείο σε ανακοίνωσή του έκανε λόγο για διαβουλεύσεις των δύο χωρών (σχετικά με αύξηση της συχνότητας πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών) «που ήταν σε γνώση όλων των ενδιαφερομένων αεροπορικών εταιρειών». Σημείωσε δε ότι η συμμετοχή των υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΕΞ στις συζητήσεις, ήταν εντελώς συμβουλευτική. Στο ίδιο μήκος κύματος βρέθηκε και η ΥΠΑ η οποία έκανε λόγο για χειρισμούς που ξεκίνησαν το 2002 και ολοκληρώθηκαν το 2009, με στόχο την αύξηση της συχνότητας πτήσεων από 15 σε 31, για κάθε χώρα -στόχος που επιτεύχθηκε ικανοποιώντας όλα τα αιτήματα των ελληνικών αερομεταφορέων.

Η Aegean, σε ανακοίνωσή της, καλωσόρισε την Olympic Air στην αγορά και αναφερόμενη στη εκχώρηση συνχοτήτων προς την Τουρκία, ανέφερε ότι ικανοποιήθηκε ένα αίτημα από την ίδρυσή της. Σημείωσες μαλιστα ότι τον Μάιο του 2004 ορίστηκε ως «δεύτερος ελληνικός αερομεταφορέας» για πτήσεις προς Τουρκία. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Aegean, κ.  Ε. Βασιλάκη, το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων των δύο πλευρών έγινε γνωστό σε περίπου 15 αερομεταφορείς, μεταξύ των οποίων και στην Ο. Α. Ο ίδιος υποστήριξε ότι η Aegean ήταν η εταιρεία που έφερε τους κανόνες και το ήθος στην αγορά των αερομεταφορών.

Στο θέμα παρενέβη το ΠΑΣΟΚ, το οποίο, αφού κατηγόρησε την κυβέρνηση για απαξίωση της Ο. Α., έκανε λόγο για την αποκάλυψη άλλης μιας κραυγαλέας απάτης του επικεφαλής υπουργείου Εξωτερικών «που καταρρακώνει θεσμούς και νόμους και ευτελίζει τον υγιή ανταγωνισμό». Το ΥΜΕ, χθες, απέφυγε να τοποθετηθεί.