Για μια θέση στο σπίτι μας μάχονται οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού

Για μια θέση στο σπίτι μας μάχονται οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αναζήτηση τρόπων να αιφνιδιάσουν ευχάριστα τους πελάτες τους βρίσκονται οι εταιρείες επίπλου και ειδών οικιακού εξοπλισμού, εστιάζοντας στο λανσάρισμα φθηνών σειρών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του κοινού την τρέχουσα, δύσκολη οικονομική συγκυρία. Ταυτόχρονα, εταιρείες από τον παραπλήσιο χώρο της ένδυσης δρομολογούν την είσοδό τους στον χώρο του οικιακού εξοπλισμού, επωφελούμενες από μία πιστή πελατειακή βάση, που εκτιμά την καλή συσχέτιση μόδας / ποιότητας / τιμής. Η ιδέα δεν είναι καινούργια, καθώς εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, όπου ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των προσιτών και μοδάτων ειδών είναι οξύς. Ετσι, αν μέχρι σήμερα τον τόνο στην αγορά επίπλου έδινε η αλυσίδα ΙΚΕΑ, η οποία πρώτη στην ελληνική αγορά εισήγαγε τον πελάτη στην ιδέα της τακτικής ανανέωσης του χώρου σπιτιού με χαμηλό σχετικά κόστος, πλέον, εταιρείες ένδυσης όπως η Zara του ισπανικού ομίλου Inditex, η σουηδική Η&Μ, αλλά και προσφάτως η ελληνική Sprider, πολλαπλασιάζουν τις επιλογές των καταναλωτών, κάνοντας τις δικές τους προτάσεις στα αντίστοιχα καταστήματα.

Μετά την είσοδο της ΙΚΕΑ στην ελληνική αγορά και αφού είχε προηγηθεί η δραστηριοποίηση της αλυσίδας Habitat, ακολούθησε το λανσάρισμα της φίρμας Zara Home στην Ελλάδα από τη Zara Hellas, τοποθετούμενης στο ενδιάμεσο των δύο προτάσεων. Η αλυσίδα σήμερα λειτουργεί συνολικά επτά σημεία στη χώρα μας και, σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις της διοίκησης της εταιρείας, εκτιμόταν ότι μόνο στην περιοχή της Αττικής θα μπορούσαν να λειτουργούν ακόμη και 20 καταστήματα. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι ο αρχικός σχεδιασμός για το άνοιγμα τεσσάρων σημείων Zara Home σε ετήσια βάση έχει αποδειχθεί ανέφικτος, καθώς η δύσκολη οικονομική συγκυρία έχει αλλάξει τα δεδομένα. Στον χώρο των οικιακών αντικειμένων -αν και όχι ακόμη στην ελληνική αγορά- δραστηριοποιείται επίσης το «αντίπαλον δέος» της Inditex, η σουηδική H&M. Η εταιρεία λανσάρει τις σχετικές συλλογές προς το παρόν μόνο μέσω Διαδικτύου, ουσιαστικά δοκιμάζοντας την αγορά, στο πιο σημαντικό πελατειακό κομμάτι της, τη Σκανδιναβία και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Ακολουθώντας το παράδειγμα των δύο προαναφερθεισών, η ελληνική Sprider Stores ξεκίνησε πριν από λίγους μήνες το λανσάρισμα της δικής της σειράς Sprider Home. Η νέα σειρά διατίθεται ήδη σε 14 υφιστάμενα σημεία πώλησης της αλυσίδας, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους περίπου 300 τ. μ. Μεταξύ άλλων, η σειρά περιλαμβάνει είδη για την κουζίνα, την κρεβατοκάμαρα, το παιδικό δωμάτιο και το καθιστικό.

Συνδυάζοντας τα είδη οικιακού εξοπλισμού με τα έπιπλα και ακολουθώντας τον δρόμο που άνοιξε η σουηδική ΙΚΕΑ, ο όμιλος SATO επενδύει τα τελευταία χρόνια στο χτίσιμο της αλυσίδας καταστημάτων Entos. Μάλιστα, τον προσεχή Δεκέμβριο πρόκειται να εγκαινιάσει ένα ακόμη σημείο, στην λεωφόρο Αλίμου, προσδοκώντας να «χτυπήσει» την ευρύτερη αγορά των νοτίων προαστίων. Εχοντας εγκαταλείψει προς το παρόν τα σχέδια για το λανάρισμα μιας νέας αλυσίδας στον χώρο των ιδιοκατασκευών (ΟΒΙ), ο όμιλος SATO δίνει τώρα έμφαση στο concept του Entos, που απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό, προσδοκώντας να μεγιστοποιήσει τα συνολικά έσοδά του. Στον ίδιο χώρο δραστηριοποιείται επίσης και ο Ομιλος Γιαννούλα, λειτουργώντας την αλυσίδα καταστημάτων Planet Home, η οποία σήμερα μετράει τέσσερα σημεία, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το σημείο στη συμπρωτεύουσα, το οποίο εγκαινιάστηκε στα τέλη του 2008, προσδοκάται να αντλήσει πιθανούς πελάτες και από τις βαλκανικές χώρες, ενώ στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της διοίκησης συμπεριλαμβάνεται η επέκταση του concept σε αγορές εκτός ελληνικών συνόρων, ενεργοποιώντας θυγατρική εταιρεία στη Γερμανία.

Σημαντικά έσοδα από τα αντικείμενα οικιακού εξοπλισμού αντλεί, τέλος, η ελληνική εταιρεία Cocomat, γνωστότερη για τα οικολογικά στρώματα. Στους στόχους της, ωστόσο, τίθεται ιδιαίτερα η ξενοδοχειακή αγορά και ευρύτερα η αγορά HORECA (ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ) για την οποία υπάρχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς συνεισφέρει το 20% των συνολικών εσόδων της.

Τα νέα δεδομένα

Η άνθηση του υποκλάδου παραγωγής και εμπορίου μικρών αντικειμένων οικιακού εξοπλισμού οφείλεται σε σειρά παραγόντων, όπως πιστοποιεί πρόσφατη σχετική μελέτη της Hellastat. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται η αύξηση των μονομελών νοικοκυριών, η βελτίωση της σχέσης κόστους / αξίας, με την είσοδο διεθνών αλυσίδων, αλλά και την αύξηση των εισαγωγών φθηνών κινεζικών προϊόντων, η δημιουργία νέων νοικοκυριών από αλλοδαπούς και η ενίσχυση της τάσης για διασκέδαση στο σπίτι. Στα προβλήματα, ωστόσο, που ο υποκλάδος αντιμετωπίζει, ειδικά το τελευταίο διάστημα, πρέπει να αναφερθούν ο έντονος ανταγωνισμός από σούπερ μάρκετ και υπαίθριες αγορές, το αρνητικό οικονομικό κλίμα και βεβαίως, η μειωμένη οικοδομική δραστηριότητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή