Εως το 2012 σε ενεργό δράση 4.800 νέα τάνκερ και ξηρού φορτίου

Εως το 2012 σε ενεργό δράση 4.800 νέα τάνκερ και ξηρού φορτίου

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περισσότερα από 4.800 πλοία ξηρού φορτίου αλλά και δεξαμενόπλοια αναμένεται να μπουν σε ενεργό δράση από το 2009 έως και το 2012, αποτέλεσμα των παραγγελιών που έγιναν από την εφοπλιστική κοινότητα τα τελευταία έτη και κυρίως την περίοδο κατά την οποία η ναυτιλία σημείωνε σημαντικά κέρδη λόγω των υψηλών ναύλων.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, με βάση το βιβλίο παραγγελιών, το 2009 θα παραδοθούν 690 πλοία ξηρού φορτίου, το 2010 περί τα 1.273, το 2011 υπολογίζονται σε 940 και το 2012 ο αριθμός τους θα φθάσει στα 345 πλοία ξηρού φορτίου. Οσον αφορά τα δεξαμενόπλοια εντός του 2009 αναμένεται να παραδοθούν 508, το 2010 περί τα 600, το 2011 θα παραδοθούν 400 δεξαμενόπλοια και το 2012 αναμένεται να «πέσουν στο νερό» 56 πλοία.

Στην παρούσα χρονική στιγμή όσοι Ομιλοι ή εφοπλιστές αποφάσισαν να επενδύσουν σε νεότευκτα πλοία προτίμησαν να αγοράσουν μονάδες που πωλούνται από τους πλοιοκτήτες τους πριν «πέσουν στο νερό» λόγω αδυναμίας να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση, ή λόγω της ασαφούς εικόνας που παρουσιάζει η αγορά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της N J Goulandris, η οποία αγόρασε από τη Metrostar τρία δεξαμενόπλοια με παράδοση εντός του 2009, ενώ πριν από λίγες μέρες η AM Nomikos αγόρασε ένα πλοίο ξηρού φορτίου με παράδοση τον επόμενο μήνα.

Ομιλος Τσάκου

Την παραλαβή του νεότευκτου DNA-Aframax, «Asahi Princess», ανακοίνωσε η TEN, ο εισηγμένος στη Νέα Υόρκη βραχίονας του Ομίλου Τσάκου. Το πλοίο, που ναυπηγήθηκε στη Sumitomo, παραδόθηκε στους ναυλωτές του και θα δραστηριοποιηθεί κυρίως στον Ατλαντικό.

Επίσης, ο Ομιλος Τσάκου προχώρησε στην παραγγελία δύο δεξαμενοπλοίων χωρητικότητας 158.000 τόνων, σύμφωνα με την τελευταία αναφορά της Allied Shipbroking για την κίνηση της διεθνούς αγοράς στα συμβόλαια κατασκευής νέων πλοίων. Τα δύο δεξαμενόπλοια θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Sungdong και θα παραδοθούν στον Ομιλο Τσάκου κατά τη διάρκεια του 2011. Η τιμή ναυπήγησης δεν έχει γίνει γνωστή. Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία νέων πλοίων που τοποθετείται από ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία τους τελευταίους μήνες μετά το ξέσπασμα της μεγάλης οικονομικής κρίσης.

Να σημειωθεί ότι προσφάτως, η εταιρεία ανακοίνωσε τη διετή ανανέωση του ναυλοσυμφώνου του δεξαμενόπλοιου της «Pentathlon» με τους ίδιους ναυλωτές. Τα μεικτά έσοδα προβλέπονται στα 15 εκατ. δολάρια. Ο στόλος της ΤΕΝ αποτελείται από 52 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων 48 είναι εν ενεργεία και 4 υπό ναυπήγηση. Από τα 48 τα 24 είναι δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού και τα υπόλοιπα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

– Εν τω μεταξύ η εταιρεία Aegean Marine Petroleum, συμφερόντων Δημήτρη Μελισσανίδη, παρέλαβε το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς καυσίμων «Ithaki», από τα ναυπηγεία Qingdao Hyundai Shipyard. Το πλοίο θα δραστηριοποιηθεί στην εξυπηρέτηση του σταθμού ανεφοδιασμού καυσίμων που διαθέτει η εταιρεία στη Σιγκαπούρη. Εως τα τέλη του 2010, η εταιρεία προβλέπεται να έχει παραλάβει άλλα 17 σύγχρονα αδελφά δεξαμενόπλοια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή