Εξώδικο από την Aegean Airlines στο υπ. Μεταφορών για τις άγονες

Εξώδικο από την Aegean Airlines στο υπ. Μεταφορών για τις άγονες

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίστηκε και χθες ο πόλεμος για τις άγονες αερογραμμές. Η Aegean Airlines γνωστοποίησε νέα εξώδικη διαμαρτυρία προς τον υπουργό Μεταφορών κ. Ευρ. Στυλιανίδη, με την οποία ζητεί εξηγήσεις για τον τρόπο συνεργασίας της κρατικής εταιρείας Ολυμπιακές Αερογραμμές και της νέας Olympic Air, δεδομένης της παράτασης ζωής που έχει λάβει για δύο μήνες η πρώτη από τις δύο.

Ειδικότερα, η διοίκηση της Aegean Airlines ζητεί να ενημερωθεί σχετικά με το μίσθωμα που θα καταβάλουν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές στην Olympic Air για την εξυπηρέτηση των 24 άγονων γραμμών και αν το μίσθωμα αυτό είναι αποτέλεσμα κάποιου διαγωνισμού, προκειμένου να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον. Η διοίκηση της εταιρείας επίσης ζητεί εξηγήσεις για τη μέθοδο μίσθωσης των αεροσκαφών της Olympic Air από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, σε συνδυασμό με την απάντηση που έχει λάβει σε σχετικό ερώτημά της προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού των άγονων γραμμών.

Συγκεκριμένα, η Aegean είχε απευθύνει ερώτημα προς την ΥΠΑ την 1/7/2009 σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης της πλήρους μίσθωσης (wet lease) αεροσκαφών (δηλαδή με το πλήρωμά τους κ. λπ.). Ο διοικητής της ΥΠΑ κ. Λ. Βλάμης, απαντώντας στο σχετικό ερώτημα με καθυστέρηση 50 ημερών (21/8/2009), ανέφερε ότι όσοι έχουν δικά τους αεροσκάφη θα βαθμολογηθούν υψηλότερα, λόγω του δημόσιου χαρακτήρα που έχουν οι συγκεκριμένες αερογραμμές. Στην πράξη, η Aegean προχώρησε σε μισθώσεις (dry lease) αεροσκαφών για τις ανάγκες του διαγωνισμού και τελικά το έργο μεταφέρεται στην Olympic Air με τη μέθοδο του wet lease.

Τέλος, η Aegean στο εξώδικό της προς τον υπουργό ΥΜΕ σημειώνει ότι δεν απάντησε σε προηγούμενο εξώδικό της (17/9/2009) σχετικά με το τι σκοπεύει να πράξει η κυβέρνηση για τις αερογραμμές διμερών συμβάσεων εκτός Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.

Μίσθωση αεροπλάνου

Η μέθοδος του wet lease, δηλαδή της μίσθωσης του αεροπλάνου με το πλήρωμά του, προκρίνεται για τη συνεργασία των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Olympic Air στην εξυπηρέτηση των 24 άγονων γραμμών της χώρας. Επισήμως, όμως, το υπουργείο Μεταφορών κρατάει κλειστά τα χαρτιά του, καθώς εξετάζει όλες τις νομικές παραμέτρους του εγχειρήματος, αλλά η μέθοδος αυτή θεωρείται μονόδρομος. Αλλωστε, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ήδη χρησιμοποιούν το wet lease σε υφιστάμενα δρομολόγιά τους (π. χ. Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη, όπου τις πτήσεις πραγματοποιεί η German Wings). Ολα αυτά, βεβαίως, υπό το πρίσμα ότι στις 30/9/2009 ολοκληρώνεται η συναλλαγή που αφορά στο 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Olympic Air, που σήμερα διατηρεί η Πάνθεον. Η εταιρεία είναι προγραμματισμένο να μεταβιβάσει τη συμμετοχή αυτή στην MIG, προκειμένου ο έλεγχος της Olympic Air να περάσει εξ ολοκλήρου στον νέο επενδυτή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή