Δρομολογούνται συμμαχίες και συγχωνεύσεις στην ακτοπλοΐα

Δρομολογούνται συμμαχίες και συγχωνεύσεις στην ακτοπλοΐα

3' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εν αναμονή σημαντικών εξελίξεων βρίσκεται η ακτοπλοϊκή αγορά καθώς πληθαίνουν οι πληροφορίες για κινήσεις που στοχεύουν είτε στη συγχώνευση εταιρειών είτε στη δημιουργία συμμαχιών, με στόχο την οικονομία κλίμακος και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας στην ακτοπλοϊκή αγορά.

Παράλληλα, η ακτοπλοϊκή αγορά βρίσκεται αντιμέτωπη με τη σταδιακή αποχώρηση, από την ενεργό δράση λόγω οικονομικών προβλημάτων, εταιρειών οι οποίες στο παρελθόν στήριζαν, κυρίως, τα δρομολόγια προς τα νησιά της λεγόμενης «άγονης» γραμμής. Πρόκειται για τις εταιρεία G.A. Ferries του κ. Γεράσιμου Αγούδημου, ΣΑΟΣ του κ. Φώτη Μανούση και Kallisti Ferries του κ. Γιώργου Σπανού, οι οποίες διέθεταν στόλο είκοσι πλοίων.

Τις πληροφορίες για σημαντικές εξελίξεις στην ακτοπλοΐα ενίσχυσε, όπως εκτιμάται, και η ξαφνική ανακοίνωση του κ. Απόστολου Βεντούρη ότι μεταβίβασε το 20% της ΝΕΛ, μέσω της επενδυτικής εταιρείας Antelope Shipping Carrier INC, στον κ. Μιλτιάδη – Μιχαήλ Βάγγερ, ο οποίος ανέλαβε και το management της εταιρείας. Το 20% της εταιρείας αξιολογήθηκε 14,9 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον φαίνεται να εστιάζεται στο ενδεχόμενο συγχώνευσης δύο μεγάλων εταιρειών της ακτοπλοΐας που βρίσκονται υπό την ίδια «σκέπη». Τα όποια σενάρια που «κυκλοφορούσαν» στην Ακτή Μιαούλη ήρθε να ενισχύσει η πρόσφατη δήλωση του προέδρου της Sea Star, κ. Ακη Κλεάνθους, ότι «σε περίπτωση που η ΑΝΕΚ ενοποιηθεί με τη Hellenic Sea Way (HSW), τότε θα υπάρξει εξοικονόμηση 15 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση», που αιφνιδίασε θετικά τους ανθρώπους της ελληνικής ακτοπλοΐας, αλλά συγχρόνως «επιτάχυνε και τις όποιες συζητήσεις βρίσκονταν εν εξελίξει.

Επισήμως, ουδείς παραδέχεται ότι υπάρχουν σκέψεις για συγχώνευση των δύο εταιρειών, αλλά ναυτιλιακοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι οι δύο εταιρείες «που βρίσκονται υπό μια σκέπη θα μπορούσαν να συγχωνευθούν και η νέα που θα προκύψει να λειτουργήσει ανταγωνιστικά βελτιώνοντας σημαντικά τη θέση της στην αγορά».

Το ερώτημα, βεβαίως, είναι εάν τα οικονομικά στοιχεία των δύο εταιρειών επιτρέπουν μια ενδεχόμενη συγχώνευση… και πόσο ανταγωνιστική θα είναι η νέα εταιρεία έναντι του Ομίλου Attica αλλά και των Μινωικών Γραμμών του Ιταλού Em Grimaldi. Επίσης, από τραπεζικούς κύκλους εκτιμάται ότι σημαντικό ρόλο στο ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο εταιρειών θα «παίξει» η δυνατότητα που θα έχει η ΑΝΕΚ να εξοφλήσει το ποσό των 100 εκατ. ευρώ προς τις Μινωικές Γραμμές του ομίλου Γκριμάλντι.

Το πρώτο 6μηνο του 2009, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, φαίνεται ότι τα οικονομικά στοιχεία των δύο εταιρειών, της ΑΝΕΚ και της εισηγμένης κυπριακής εταιρείας Sea Star, δεν ήταν ικανοποιητικά. Και οι δύο εταιρείες είχαν ζημιές που προσέγγισαν τα 30 εκατ. ευρώ. Οι ζημιές της Sea Star ανήλθαν στα 13,1 εκατ. ευρώ, η οποία έχει επενδύσει στο 32,5% της ΑΝΕΚ και στο 36,5% της Hellenic Seaways. Βασικοί μέτοχοι της εταιρείας είναι ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης με την Estragon Limited 37,25%, η First European Retail του ομίλου Ρέστη με 12,21% και η easyGroup Holdings Ltd του κ. Στέλιου Χατζηιωάννου με 5,50%.

«Δεμένα» στο λιμάνι του Πειραιά παραμένουν οχτώ πλοία της εταιρείας G.A. Ferries του εφοπλιστή κ. Γεράσιμου Αγούδημου, τα οποία κατασχέθηκαν καθώς οι προμηθευτές της εταιρείας και ο ΟΛΠ διεκδικούν το ποσό των 20 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, κατά πληροφορίες εντός των επόμενων ημερών δεν αποκλείεται να προχωρήσει στις διαδικασίες και το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ).

Κατά πληροφορίες, δεν αποκλείεται ο Γεράσιμος Αγούδημος, που έχει δηλώσει αδυναμία να ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρεώσεις του έναντι των πιστωτών του αλλά και των 600 εργαζομένων στα πλοία και τα γραφεία της εταιρείας του, να κινήσει τη διαδικασία ένταξης της εταιρείας του στο άρθρο 99, κάτι ανάλογο που έκανε ήδη η εταιρεία ΣΑΟΣ του κ. Φώτη Μανούση. Πάντως, ο πλειστηριασμός του Ανθή – Μαρίνα αναβλήθηκε για τον Νοέμβριο, χρονική περίοδο που έχει προσδιορισθεί να βγουν σε πλειστηριασμό δύο ακόμη σκάφη της εταιρείας του κ. Αγούδημου.

Κατασχέσεις

Τα οκτώ πλοία της G.A. Ferries που κατασχέθηκαν είναι:

1. «Μαρίνα»: Κατάσχεση από ΣΑΝΚΟ για 85.000 ευρώ. Από τον ΟΛΠ για 115.177 ευρώ. Από τη Mamidoil – Jet Oil για 46.538 ευρώ.

2. «Ανθή – Μαρίνα». Από τη ΣΑΝΚΟ. Η γαλλική τράπεζα Natixis κατέσχεσε για 15.150.554 ευρώ. Ο ΟΛΠ για 285.957 ευρώ.

3. «Μιλένα»: Από τη ΣΑΝΚΟ για 60.000 ευρώ. Από τον ΟΛΠ για 78.200 ευρώ.

4. «Jet Ferry»: Ο ΟΛΠ κατέσχεσε για 98.240 ευρώ. Η Natixis για ποσό 1.481.153 ευρώ.

5. «Ροδάνθη»: Από τον ΟΛΠ για 65.094 ευρώ. Η Mamidoil – Jetoil για 59.191 ευρώ. Από την ΕΚΟ 626.492 ευρώ.

6. «Δημητρούλα». Από τον ΟΛΠ για 112.510 ευρώ.

7. «Ρομίλντα». Από τον ΟΛΠ για 78.464 ευρώ.

8. «Νταλιάνα»: Από την ΕΚΟ στις 19 Σεπτεμβρίου 2009.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή