ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανω του 1 δισ. η «μαύρη τρύπα» στον όμιλο της Ασπίς Πρόνοια

Πάνω από 1 δισ. ευρώ εκτιμάται η «μαύρη τρύπα» του ομίλου της Ασπίς Πρόνοια. Από αυτά τα 500 εκατ. ευρώ είναι τα ελλείμματα που θα μεταφερθούν στο Επικουρικό Κεφάλαιο από τις ζημιές του κλάδου αυτοκινήτου, ενώ άλλα 500 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα είναι η ζημιά από τον κλάδο ζωής, που αριθμεί συνολικά 158.000 ασφαλισμένους.

Μεγάλο μέρος της ζημιάς στον κλάδο αυτοκινήτου προκύπτει από την παύση πληρωμών που είχε κάνει η εταιρεία εδώ και αρκετούς μήνες και σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς του Επικουρικού Κεφαλαίου, το στοκ των εκκρεμών ζημιών θα ξεπεράσει τις 120.000 υποθέσεις.

Ο προσδιορισμός του ελλείμματος στο χαρτοφυλάκιο ζωής και υγείας αναμένεται με την ολοκλήρωση του αναλογιστικού ελέγχου, στον οποίο θα προχωρήσει ο Επόπτης Διαχειριστής κ. Σπύρος Γριβογιάννης, που αναλαμβάνει έργο από σήμερα, με την αποσφράγιση των γραφείων της εταιρείας και την έναρξη της διαδικασίας αποτίμησης του χαρτοφυλακίου ζωής.

Η αποτίμηση των υποχρεώσεων που αφήνει πίσω της η εταιρεία θα κρίνει και το ύψος της εγγύησης που θα δώσει το Δημόσιο, σύμφωνα με τη σχετική ρύθμιση που ψηφίστηκε το καλοκαίρι στη Βουλή, ενώ ο τρόπος καταβολής της εγγύησης θα διευκρινιστεί με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί το προσεχές διάστημα.

Ο Επόπτης θα απασχολήσει για τη διεκπεραίωση του έργου του προσωπικό από την ίδια την εταιρεία, προκειμένου με αυτό τον τρόπο να ανακουφίσει και ορισμένους από τους 350 εργαζόμενους που απασχολούσε η Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ, ενώ επιτροπή αποτελούμενη από ειδικούς έχει διαθέσει και η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, μέσω των εταιρειών Εθνική Ασφαλιστική, Interamerican, Efg Eurolife, Alico, Αγροτική Ασφαλιστική και International Life.

Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Πίστη ανακοίνωσε χθες ότι υπέγραψε συμφωνία με δύο μεγάλα γραφεία πωλήσεων που δούλευαν μέχρι πρόσφατα για την Ασπίδα. Σύμφωνα με την εταιρεία, μέσω της κίνησης αυτής συμβάλλει στην απορρόφηση 400 και πλέον εργαζομένων στον χώρο των πωλήσεων και προσωπικού υποστήριξης που βρέθηκαν χωρίς δουλειά, ενισχύοντας παράλληλα τις δομές της και αυξάνοντας τους ρυθμούς ανάπτυξης. Οι τέσσερις εταιρείες που ανήκαν στον όμιλο της Ασπίδος είχαν 850.000 στόλο ασφαλισμένων οχημάτων, τα οποία βρίσκονται πλέον ανασφάλιστα, αναζητώντας νέα εταιρεία.

Μεγάλο ερώτημα παραμένει πάντως το κατά πόσον οι εταιρείες θα τηρήσουν τη δέσμευση που έχουν αναλάβει υπό τη μορφή συμφωνίας, να μην επωμιστούν το κόστος των αυτοκινήτων που θα μείνουν ανασφάλιστα πέραν του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών, που καλύπτονται από το Επικουρικό. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα πρακτική σε περιπτώσεις προηγούμενων ανακλήσεων, αρκετές εταιρείες έκαναν συμφωνίες με πράκτορες για τη μεταφορά της παραγωγής, χωρίς οι ασφαλισμένοι να πληρώσουν επιπλέον ασφάλιστρο, κάτι που όπως επιμένει η πλειοψηφία της αγοράς, δεν θα ισχύσει αυτή τη φορά.