«Μποφόρ» αύριο στον Πειραιά

«Μποφόρ» αύριο στον Πειραιά

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θερμός Οκτώβριος αναμένεται στο λιμάνι του Πειραιά καθώς από αύριο, 1η του μήνα, αναλαμβάνει τη διαχείριση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) η κινεζική Cosco, εν μέσω «χορού» αντιδράσεων από τους λιμενεργάτες, φορείς της πόλης του Πειραιά αλλά και της πλειοψηφίας των πολιτικών κομμάτων.

Οι λιμενεργάτες, ως πρώτο μέτρο αντίδρασης, έχουν εξαγγείλει από αύριο απεργιακές κινητοποιήσεις ζητώντας να παγώσει η συμφωνία και να μην αναλάβει η κινεζική εταιρεία. Από την πλευρά της, πάντως, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς διαμήνυσε ότι η συμφωνία παραχώρησης αποτελεί νόμο του κράτους και δεν μπορεί να μην εφαρμοσθεί. Ετσι, αύριο, η κινεζική Cosco, μέσω της θυγατρικής της, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θα αναλάβει τη διαχείριση της προβλήτας ΙΙ απασχολώντας το σύνολο του προσωπικού του ΟΛΠ έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή της προβλήτας Ι, τον Ιούλιο του 2010.

Οι επενδύσεις που ανέλαβε να υλοποιήσει η Cosco, συμπεριλαμβανομένης και της προβλήτας ΙΙΙ, συμφωνήθηκε να ολοκληρωθούν το 2015, ώστε από το 2016 και μετά να επιτευχθεί ο στόχος για τη διακίνηση εμπορευμάτων της τάξεως των 3,7 εκατ. ΤΕU’s.

Βάσει της συμφωνίας θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ μέχρι τα τέλη της 35ετούς συμβάσεως θα γίνουν επιπλέον επενδύσεις περί τα 300 εκατομμύρια ευρώ.

Επιστροφή ΦΠΑ

Η ανάληψη της διαχείρισης της προβλήτας ΙΙ από την ΣΕΠ φαίνεται ότι σκοντάφτει στις αντιδράσεις των εργαζομένων αλλά και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ζήτησε περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με τις φοροαπαλλαγές που θα απολαμβάνει η κινεζική εταιρεία και οι οποίες, όπως καταγγέλθηκε από τους λιμενεργάτες, δεν περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη ανοίξει τον φάκελο και έχει ζητήσει ενημέρωση από τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας. Τα θέματα που κυρίως εξετάζονται είναι η επιστροφή ΦΠΑ άμεσα και -μετά το πέρας 60 ημερών- έντοκα, ενώ η συνήθης πρακτική για άλλες επιχειρήσεις (αρ. 4 της Σύμβασης) -συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του ΟΛΠ- είναι η άτοκη επιστροφή με καθυστέρηση 2 – 3 χρόνων.

Επίσης, προβλέπεται ότι τυχόν συσσωρευμένες ζημιές της ΑΕΑΣ δύνανται να μεταφέρονται προς συμψηφισμό με φορολογητέα κέρδη επομένων χρήσεων, χωρίς χρονικό περιορισμό (Αρ. 5 της σύμβασης), ενώ για άλλες επιχειρήσεις -συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του ΟΛΠ- το δικαίωμα αυτό έχει συγκεκριμένο ορίζοντα 5ετίας.

Κατασκευή – ανάπτυξη της προβλήτας Ι

Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς έχει σχεδιάσει την ανάπτυξη – κατασκευή της προβλήτας Ι. Ηδη είναι υπό εγκατάσταση το πρώτο από τα οκτώ Rail Mounted Gantries για στοιβασία εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης, το λιμάνι του Πειραιά ετοιμάζεται τον Νοέμβριο να υποδεχτεί και τις νέες γερανογέφυρες φορτοεκφόρτωσης τύπου Super Post Panamax, οι οποίες έρχονται διά θαλάσσης. Η συνολική επένδυση είναι ύψους 160 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει, εκτός της κατασκευής του προβλήτα, τέσσερις γερανογέφυρες Super Post Panamax, τρεις γερανογέφυρες Panamax, οκτώ Rail Mounted Gantries για στοιβασία εμπορευματοκιβωτίων και σύγχρονο αναβαθμισμένο μηχανογραφικό σύστημα (ΡΜΙS).

Ο συγκεκριμένος προβλήτας μάλιστα δίνει και το συγκριτικό πλεονέκτημα στον ΟΛΠ, αφού έχει βυθίσματα 18 μέτρων για την εξυπηρέτηση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς, άνω των 8.000 TEU’s.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή