ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εν συντομια

Γενέθλια για το «Strongest Companies in Greece»

Ενα χρόνο ζωής συμπλήρωσε η κοινότητα Strongest Companies in Greece, που δημιούργησε η Icap, κοινότητα στην οποία εντάσσονται επιχειρήσεις των οποίων η πιστοληπτική ικανότητα κατατάσσεται στις τρεις υψηλότερες ζώνες (ΑΑ, Α και ΒΒ) της δεκάβαθμης κλίμακας που χρησιμοποιεί η Icap και στις οποίες η πιθανότητα εμφάνισης ασυνέπειας στις συναλλαγές τους είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Μέχρι σήμερα έχουν ενταχθεί στην κοινότητα 900 εταιρείες. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τη νέα αξιολόγηση της επίδοσης των μελών της κοινότητας που εντάχθηκαν σε αυτήν το 2010 προέκυψε ότι μόνο το 0,6% αυτών (5 εταιρείες) έχουν εμφανίσει κάποιο πιστωτικό γεγονός (ήτοι επίσημα καταγεγραμμένες καθυστερήσεις, η αξία των οποίων ξεπερνά το 1,5% των ετήσιων πωλήσεων της εξεταζόμενης εταιρείας, αίτηση πτώχευσης ή πτώχευση). Από τις εταιρείες αυτές η Icap είχε ζητήσει εγκαίρως και πριν από την εμφάνιση του γεγονότος την απόσυρσή τους από την κοινότητα Strongest Companies in Greece και τη μη χρήση των σχετικών λογοτύπων. Το ποσοστό αυτό κρίνεται ικανοποιητικό, καθώς είναι πολύ μικρότερο των ορίων επίδοσης των πιστωτικών υποδειγμάτων της Icap. Ο θεσμός συνεχίζεται με τη διάθεση του Certificate Strongest Companies 2011 και η Icap επεξεργάζεται ήδη 150 νέες αιτήσεις.

Ενα από τα μεγαλύτερα έργα στην ιστορία της και μάλιστα στο εξωτερικό ανέλαβε πρόσφατα η Arcon Constructions, γνωστή από την ανάπτυξη εμπορικών ακινήτων στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια. Η εταιρεία ανέλαβε έργο οδοποιίας, προϋπολογισμού 345 εκατ. δολαρίων, στο μακρινό Τουρκμενιστάν. Το έργο αφορά οδικό άξονα μήκους 100 χλμ., με διάρκεια εκτέλεσης τους 36 μήνες και προγραμματισμένη έναρξη εργασιών στις 22 Αυγούστου. Το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της χώρας.

Ξεκινάει η απορρόφηση

Το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης με απορρόφηση της TBANK από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (Τ. Τ.) ενέκριναν στις συνεδριάσεις τους τα διοικητικά συμβούλια των τραπεζών. Κοινή ημερομηνία ισολογισμών μετασχηματισμού έχει ορισθεί η 31.03.2011. Η προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής των μετοχών της TBANK προς τις νέες μετοχές του Τ. Τ. είναι πενήντα (50) υφιστάμενες μετοχές της TBANK προς μία (1) νέα μετοχή του Τ. Τ. Σημειώνεται ότι απο τη συγχώνευση δεν θα επέλθει μεταβολή στον αριθμό των μετοχών του Τ. Τ. που κατέχουν οι υφιστάμενοι μέτοχοι. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Τ. Τ., η πραγματοποίηση της συγχώνευσης τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεως του σχεδίου συμβάσεως συγχώνευσης από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων των συγχωνευόμενων εταιρειών, καθώς και της λήψης όλων των αναγκαίων αδειών και εγκρίσεων.

Στη μεσαία κεφαλαιοποίηση οι Αττικές Εκδόσεις

Στην κατηγορία της Μεσαίας και Μικρής Κεφαλαιοποίησης επανέρχεται από σήμερα η μετοχή των Αττικών Εκδόσεων. Η απόφαση ελήφθη χθες απο το Χρηματιστήριο Αθηνών, δεδομένου ότι κατά τη συνεδρίαση της Πέμπτης η τιμή κλεισίματος της μετοχής της εταιρείας διαμορφώθηκε πάνω από το όριο του 0,40 ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι η εισηγμένη εταιρεία στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου ολοκλήρωσε την εξαγορά ποσοστού μειοψηφίας (28,33%) στη θυγατρική της Τηλεθεατής Α. Ε. από την εταιρεία Conatex Trading Limited, έναντι βασικού τιμήματος 2,1 εκατ. ευρώ.

Το ανωτέρω ποσό τυγχάνει αναπροσαρμογής βάσει των αποτελεσμάτων των ετών 2011, 2012 και 2013, καταβάλλοντας τμηματικά, μετά το πέρας των αντίστοιχων περιόδων αναφοράς, ποσό που συνολικά δύναται να ανέλθει κατά το μέγιστο σε 975.000 ευρώ.

Απομάκρυνση ανενεργών πλοίων από τον Πειραιά

Την απομάκρυνση 50 εγκαταλελειμμένων και ανενεργών πλοίων και πλωτών ναυπηγημάτων από τις λιμενικές εγκαταστάσεις του ΟΛΠ αποφάσισε η διοίκηση της εταιρείας και προχώρησε στην ανάθεση εκτίμησης του έργου έπειτα από μειοδοτικό διαγωνισμό στην εταιρεία Genoa Technical Bureau. Η διοίκηση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας έχει αποφασίσει την απομάκρυνση από το λιμάνι όλων των εγκαταλελειμμένων και ανενεργών πλοίων, τα οποία επί πολλά χρόνια καταλαμβάνουν χώρους, προκαλώντας με την ανενεργή παραμονή τους κυρίως περιβαλλοντικού χαρακτήρα προβλήματα στους λιμενικούς και χερσαίους χώρους του λιμανιού. Υπενθυμίζεται ότι μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού για τα 7 ανενεργά πλοία της G. A. Ferries προκηρύχθηκε διαγωνισμός για άλλα 3 μεγάλα επιβατηγά πλοία, έτσι ώστε να μην υπάρχει πλέον ανενεργό πλοίο στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά. Ολα τα υπό εκτίμηση και απομάκρυνση ανενεργά πλοία βρίσκονται στο εμπορικό λιμάνι και τη ΝΕΖ (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα, Σαλαμίνα), τα οποία και θα εκποιηθούν σύμφωνα με την ήδη πετυχημένη διαδικασία απομάκρυνσης των πλοίων του κεντρικού λιμένα.