Κοινή γραμμή από ακτοπλοϊκές εταιρείες εν όψει απεργίας ΠΝΟ

Κοινή γραμμή από ακτοπλοϊκές εταιρείες εν όψει απεργίας ΠΝΟ

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενώπιον πληθώρας οικονομικών προβλημάτων αλλά και στον ορατό κίνδυνο απεργιακών κινητοποιήσεων από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), εν μέσω θέρους, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έκαναν… την ανάγκη φιλότιμο και αποφάσισαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο επανασύστασης ενιαίας ένωσης ύστερα από τις έντονες αντιπαραθέσεις που είχαν τα τελευταία έτη που λειτουργούσαν δύο Ενώσεις, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).

Η απόφαση των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών να παραμερίσουν τις διαφορές τους, φαίνεται, ότι επηρεάστηκε και από την ανάγκη κοινής αντιμετώπισης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), η οποία έχει προειδοποιήσει με απεργιακές κινητοποιήσεις, που θα ξεκινήσουν τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου. Οι ναυτεργάτες απειλούν με απεργία στην ακτοπλοΐα, διεκδικώντας να αποσυρθεί η απόφαση να μειωθούν οι συντάξεις τους κατά 6% καθώς και η απόφαση να μειωθεί η ετήσια επιχορήγηση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) κατά 50 εκατ. ευρώ το 2011 και κατά 100 εκατ. ευρώ το 2012. Σε περίπτωση που η ΠΝΟ ή ορισμένες μόνο Ενώσεις μέλη της ΠΝΟ, αποφασίσουν να «δέσουν» τα πλοία εκτιμάται ότι το πλήγμα θα είναι διπλό: Πρώτον, θα καταρρεύσουν τα οικονομικά των εταιρειών οι οποίες περιμένουν τη θερινή σεζόν για να «ρεφάρουν» τις ζημίες των υπόλοιπων μηνών και δεύτερον, θα πληγεί η τουριστική κίνηση προς τα νησιά ενώ θα μείνουν χωρίς επικοινωνία με την υπόλοιπη χώρα οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδας.

Υστερα από έναν «εμφύλιο» πόλεμο αρκετών ετών οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών φαίνεται ότι κατανόησαν ότι μόνο με κοινή στάση μπορούν να αντιμετωπίσουν και τα σημαντικά προβλήματα που προκύπτουν με τις καθυστερήσεις στην καταβολή των επιδοτήσεων για τα δρομολόγια προς τα νησιά της λεγόμενης «άγονης» γραμμής, καθώς και την ημιδιάλυση (με όλες τις αρνητικές συνέπειες) του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Επίσης, κατά την άποψη ναυτιλιακών κύκλων, σημαντικό ρόλο στην επαναπροσέγγιση των δύο ακτοπλοϊκών Ενώσεων, φαίνεται, να έπαιξαν και οι τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει τις εταιρείες και πιέζουν για τη λήψη μέτρων προκειμένου να διασφαλίσουν τα χρήματά τους. Ως πρώτο βήμα για την επαναπροσέγγιση των δύο Ενώσεων, ΣΕΕΝ και ΕΕΝ, αποτέλεσε και η συμφωνία συνεργασίας της ΑΝΕΚ με τον όμιλο Attica στα δρομολόγια από Πειραιά προς Ηράκλειο και από Πάτρα προς Ηγουμενίτσα και Ανκόνα.

Μεγάλες οφειλές

Να σημειωθεί ότι οι εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες, μαζί με τη Hellenic Sea Ways (HSW) οφείλουν στις τράπεζες περί το 1,18 δισ. ευρώ. Ειδικότερα η ΑΝΕΚ οφείλει στις τράπεζες 289,5 εκατ. ευρώ, η ΝΕΛ οφείλει 114,6 εκατ. ευρώ, η εταιρεία Μινωικές Γραμμές οφείλει 290,6 εκατ. ευρώ, η HSW οφείλει 154 εκατ. ευρώ και ο όμιλος Attica έχει δάνεια ύψους 336 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, οι μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες για το οικονομικό έτος 2010 εμφάνισαν ζημίες που ξεπέρασαν τα 300 εκατ. ευρώ. Η οικονομική κατάσταση των ακτοπλοϊκών εταιρειών επιδεινώνεται και από το γεγονός ότι τους πρώτους μήνες του 2011 έχει καταγραφεί μείωση της διακίνησης επιβατών και οχημάτων που αγγίζει το 10% σε σχέση με το 2010.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή