Τρεις στους τέσσερις πολίτες στην Ελλάδα -η μεγαλύτερη αναλογία μεταξύ 21 χωρών- αγωνιούν για το μέλλον, αισθάνονται εργασιακή ανασφάλεια και θα προβούν σε περαιτέρω μείωση των δαπανών τους επόμενους 12 μήνες, ακόμη και για την αγορά τροφίμων. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ετήσια παγκόσμια έρευνα για την καταναλωτική συμπεριφορά που πραγματοποίησε για ένατη συνεχή χρονιά η εταιρεία Boston Consulting Group (BCG) σε 21 χώρες. Ειδικότερα, το 74% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα δηλώνει ότι επηρεάστηκε προσωπικά από την κρίση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις πέντε μεγάλες χώρες της Ε. Ε. (Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία) είναι 47% και στις ΗΠΑ 57%. Το 60% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα δήλωσε πως μείωσε τις δαπάνες του το προηγούμενο έτος, ενώ ένα επιπλέον 53% δηλώνει ότι θα μειώσει περαιτέρω τις δαπάνες του το 2011.
Μάλιστα, το 58% σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες του στα τρόφιμα και κυρίως για την αγορά οινοπνευματωδών ποτών και μπίρας (71% και 70% αντιστοίχως), αλλά και fast food (76%). Τέλος, οι Ελληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι θα αναβάλουν τους επόμενους 12 μήνες μεγάλες αγορές που μπορούν να περιμένουν.