ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

O ΔΗΚΤΗΣ

Στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. οι μεταρρυθμίσεις Ρέππα

«Στριμωγμένος» από τους αριθμούς, αλλά και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος μπορεί να έφυγε από το υπουργείο Υποδομών εγκαίρως, τα αποτελέσματα όμως των πολυ-διαφημιζόμενων μεταρρυθμίσεών του τον ακολουθούν. Από τη μια, η Επιτροπή ξεκινάει έρευνα για τη νομιμότητα έξι σημείων του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ, από την άλλη η τρόικα φαίνεται ότι ζητεί επανεξέταση του σχεδίου τόσο για τη σιδηροδρομική ΔΕΚΟ όσο και για τον ΟΑΣΑ. Την ίδια στιγμή αποθαρρυντικά είναι τα οικονομικά στοιχεία του ομίλου ΟΣΕ για το πρώτο 5μηνο του έτους, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εμφανίζει μείωση των πωλήσεων κατά 26%, παρά το γεγονός ότι από τις αρχές του χρόνου έχει προχωρήσει σε γενναίες αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων. Κύκλοι του ΟΣΕ επιχειρούν να αποδώσουν την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής -που αφορά μεταξύ άλλων την πιθανή χορήγηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων- στις ημέρες της προηγούμενης κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι αυτή αφορά τον εταιρικό μετασχηματισμό που πραγματοποιήθηκε το 2007.

Στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις της Merit ΑΧΕΠΕΥ με τη Fortius Finance προκειμένου να προχωρήσουν σε συμφωνία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Merit αναμένεται να απορροφήσει τη Fortius. H ισχύς εν τη ενώσει βρίσκει την εφαρμογή της στον χρηματιστηριακό κλάδο που διάγει τη χειρότερη περίοδο στην ιστορία του, καθώς οι χαμηλοί όγκοι συναλλαγών έχουν προκαλέσει σοβαρότατα προβλήματα ρευστότητας στις χρηματιστηαριακές.

Υποδοχή για 7.000 τουρίστες

Μεγάλη «φιέστα» ετοιμάζουν, κατά πληροφορίες, αύριο το πρωί επαγγελματικοί – πολιτιστικοί φορείς και κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής του Κατάκωλου για την υποδοχή περίπου 7.000 τουριστών που αναμένονται στο λιμάνι με τρία κρουαζιερόπλοια. Οι φορείς θα τους υποδεχθούν με χορευτικά συγκροτήματα μοιράζοντας περί τα 2.000 λουλούδια και χαρίζοντας παραδοσιακά τοπικά προϊόντα. Μεταξύ των κρουαζιερόπλοιων, το «Ζενίθ», γνωστό από τις περυσινές περιπέτειες που είχε στον Πειραιά. Οι φορείς της περιοχής αναγνωρίζουν τα οφέλη από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και επιχειρούν με τον τρόπο αυτό να διασφαλίσουν τη διατήρηση της δυναμικής του κλάδου για τα επόμενα χρόνια.

Αλλαγές για τις αγκυλώσεις στον κλάδο της κρουαζιέρας

Οι «αγκυλώσεις» που υπάρχουν και εμποδίζουν την ανάπτυξη κάθε κλάδου θα πρέπει να ξεπεραστούν, όπως συμβαίνει και στην κρουαζιέρα, ανέφερε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Χάρης Παμπούκης. Επιβεβαιώνοντας το δημοσίευμα της «Κ» ότι η κυβέρνηση μελετάει την κατάργηση της σύμβασης που υποχρεώνονται να υπογράψουν οι εταιρείες που θέλουν να κάνουν κρουαζιέρες στην Ελλάδα, με αφετηρία τον Πειραιά και έχουν πλοία υπό μη κοινοτική σημαία. Επίσης, αναφερόμενος στο ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων από την ΠΝΟ στην ακτοπλοΐα, ξεκαθάρισε ότι δεν θα κλείσει το λιμάνι. «Εμείς θα κάνουμε κάθε προσπάθεια ώστε όλα τα θέματα που υπάρχουν να επιλυθούν με κοινωνικό διάλογο», είπε.

Αγωνία ξενοδόχων για λουκέτα σε ορεινές περιοχές

Ελάχιστα απέχουν από το να οδηγηθούν στο λουκέτο ξενοδοχεία σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές, αναφέρει σε επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών Ευ. Βενιζέλο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γ. Ρέτσος. Δεδομένης της έλλειψης θέσεων εργασίας, οι εργαζόμενοι των ξενοδοχείων θα βρεθούν σε αδιέξοδο και η εσωτερική μετανάστευση θα φαντάζει ως η μόνη διέξοδος. Στο πλαίσιο αυτό και σχετικά με την εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης στις επιχειρήσεις, η ΠΟΞ ζητεί την υπαγωγή των ξενοδοχείων σε καθεστώς που να ομοιάζει με το αντίστοιχο της οίκησης ή και την ένταξή τους σε αυτό. Αλλωστε, σημειώνει, η φετινή άνοδος των μεγεθών δεν οφείλεται στις επιδόσεις των ξενοδοχείων της χερσαίας Ελλάδας, τα οποία προσελκύουν κυρίως Ελληνες η αγοραστική δυνατότητα των οποίων έχει πληγεί σφόδρα.