Ασυγκίνητοι οι καταναλωτές παρά τις εκπτώσεις, που φτάνουν το 70%

Ασυγκίνητοι οι καταναλωτές παρά τις εκπτώσεις, που φτάνουν το 70%

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου χαρακτηρίζουν υποτονική την κίνηση στην αγορά τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων. Οι καταναλωτές δεν δελεάζονται από τις εκπτώσεις, αφού και το αμέσως προηγούμενο διάστημα τα καταστήματα είχαν γενναίες προσφορές. Για τον λόγο αυτόν οι έμποροι προχώρησαν από την πρώτη κιόλας ημέρα σε εκπτώσεις τιμών έως και 70%, χωρίς ωστόσο να επιτύχουν ούτε την επιθυμητή προσέλευση ούτε βεβαίως και τον επιθυμητό τζίρο.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), οι οργανωμένες αλυσίδες παρουσιάζουν κάμψη τζίρου σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 10% και 15%, ενώ τα μεμονωμένα καταστήματα καταγράφουν απώλειες της τάξης του 25% κατά μέσο όρο. Είναι χαρακτηριστικό επίσης το γεγονός ότι οι ιδιαίτερα ζεστές καιρικές συνθήκες δεν αναφέρονται ως παράγοντας που επηρέασε την αγοραστική κίνηση από τους εμπόρους, καθώς η αρνητική ψυχολογία εμφανίζεται ως ο καταλύτης για την εικόνα που παρουσιάζει η αγορά. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ΣΕΛΠΕ, κ. Αντ. Μακρή, οι καταναλωτές είναι δικαιολογημένα διστακτικοί στις αγορές εφόσον γνωρίζουν ότι από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου θα κληθούν να καταβάλουν νέες εισφορές. Αξίζει να σημειωθεί ότι παραδοσιακά οι θερινές εκπτώσεις εμφανίζουν σημαντική κινητικότητα το πρώτο δεκαπενθήμερο, δηλαδή μέχρι το τέλος του Ιουλίου, και στη συνέχεια μετά τις 20 του Αυγούστου. Ωστόσο, φέτος τα δεδομένα είναι οπωσδήποτε διαφορετικά και οι προβλέψεις μάλλον δυσοίωνες.

Για μείωση πωλήσεων έως και 20% συγκριτικά μέ πέρυσι κάνει λόγο από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Sprider Stores, κ. Σ. Χατζηιωάννου, υπογραμμίζοντας πως όταν όλη η αγορά ξεκινά την εκπτωτική περίοδο με προσφορές της τάξεως του 70% είναι προφανές ότι υπάρχει σημαντικό πρόβλημα. Ο ίδιος αναφέρει ότι τα πράγματα πιθανώς να δυσκολέψουν κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, όταν πάρουν σάρκα και οστά όλες οι πληροφορίες για νέα φοροεισπρακτικά μέτρα και κάνει λόγο για «πόλεμο μεριδίων αγοράς» στον οποίο επιδίδονται πλέον οι αλυσίδες. «Η αναδιάρθρωση των δικτύων καταστημάτων κρίνεται απολύτως αναγκαία και βρίσκεται διαρκώς στην ημερήσια διάταξη, όμως ενδιαφερόμαστε κυριότερα για τη διατήρηση του μεριδίου αγοράς που η Sprider έχει κατακτήσει», υποστηρίζει ο κ. Χατζηιωάννου.

Στο περιβάλλον αυτό, η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) απέστειλε επιστολή προς τον υπουργό Ανάπτυξης, κ. Μ. Χρυσοχοΐδη, εφιστώντας του την προσοχή στο γεγονός ότι οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις αποκλείονται από όλα τα προγράμματα και τα νέα μέτρα στήριξης που λαμβάνονται, ζητώντας μία σειρά από χρηματοδοτικά εργαλεία, προκειμένου οι έμποροι να αντεπεξέλθουν στο δύσκολο περιβάλλον. «Σας καλούμε, αντί να στηριχθούν 100 περιστασιακά εξαγωγικές επιχειρήσεις να μετατραπούν σε εξαγωγικές 100.000 εμπορικές» αναφέρει η ΕΣΕΕ, ζητώντας την επανεκκίνηση νέων διαπραγματεύσεων με την Ε. Ε. για την αναπτυξιακή βοήθεια. Περαιτέρω επισημαίνεται ότι η μείωση της εθνικής συμμετοχής από 21% σε 15% δημιουργεί εξοικονόμηση πόρων 1,4 δισ., όμως ταυτόχρονα μειώνει και το συνολικό ποσό των προγραμμάτων 15%. «Ο αποκλεισμός κλάδων του εμπορίου από τα προγράμματα ενίσχυσης και ανάπτυξης θα οδηγήσει την αγορά σε κατάρρευση», καταλήγει η επιστολή της ΕΣΕΕ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή