Νέο «ωράριο όχλησης» για εισπρακτικές εταιρείες, από το υπ. Εργασίας

Νέο «ωράριο όχλησης» για εισπρακτικές εταιρείες, από το υπ. Εργασίας

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συγκεκριμένες ώρες και ημέρες θα μπορούν πλέον να οχλούν τους οφειλέτες οι λεγόμενες εισπρακτικές εταιρείες, καθώς με νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας θεσπίζεται αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας τους. Με το ίδιο νομοσχέδιο ενισχύεται σημαντικά η προστασία των καταναλωτών, μέσω κυρίως της διευκόλυνσης της διαδικασίας για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων, της αύξησης των προστίμων των προμηθευτών αλλά και της απόκτησης από τους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή εξουσιών φορολογικού ελεγκτή. Από το νομοσχέδιο, πάντως, απουσιάζει η διάταξη που αρχικώς προβλεπόταν περί της δυνατότητας αξίωσης κάθε θιγομένου για αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη λόγω παραβίασης των κανόνων του ανταγωνισμού. Η διάταξη αυτή αφαιρέθηκε, καθώς, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, βρίσκεται υπό επεξεργασία σχετική νομοθεσία σε κοινοτικό επίπεδο και επομένως ουσιαστικά θα ήταν πρωθύστερη.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι εισπρακτικές εταιρείες θα μπορούν να ενημερώνουν τους οφειλέτες για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους τις ώρες 9 π.μ.-8 μ.μ. και μόνο τις εργάσιμες ημέρες. Οι οχλήσεις μπορούν να ξεκινούν μετά την πάροδο δέκα ημερών από τη στιγμή που η σχετική οφειλή κατέστη ληξιπρόθεσμη, ενώ πρέπει να σταματούν εάν ο οφειλέτης δηλώσει απροθυμία ή αδυναμία ανταπόκρισης.

Προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας, οι τηλεφωνικές συνομιλίες εισπρακτικών εταιρειών και οφειλετών καταγράφονται και τα σχετικά αρχεία τηρούνται για τουλάχιστον έξι μήνες. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη. Μετά την έναρξη δικαστικών πράξεων, αναγκαστικών εκτελέσεων αλλά και κατά το προπαρασκευαστικό στάδιο αυτών, απαγορεύεται η συνέχιση των οχλήσεων στον οφειλέτη. Τέλος, θεσπίζονται σημαντικοί περιορισμοί και για τους δικηγόρους, ώστε να αποτραπούν φαινόμενα μεταφοράς των αθέμιτων εισπρακτικών μεθοδεύσεων σε δικηγορικά γραφεία ή εταιρείες.

Σε ό,τι αφορά την προστασία του καταναλωτή, μία από τις βασικότερες αλλαγές που επιφέρει το νομοσχέδιο είναι ότι πλέον μπορεί ευκολότερα να διεκδικήσει αποζημίωση από προμηθευτή που έχει καταδικασθεί ύστερα από συλλογική αγωγή. Ειδικότερα, εφόσον καταστεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση επί συλλογικής αγωγής, ο ζημιωθείς καταναλωτής -ακόμη και αν δεν ήταν διάδικος- μπορεί να γνωστοποιήσει στον προμηθευτή την απαίτησή του και εφόσον αυτή δεν ικανοποιηθεί εντός 30 ημερών, μπορεί να ζητήσει από το δικαστήριο έκδοση διαταγής πληρωμής.

Με το νομοσχέδιο εισάγονται κριτήρια για τον καθορισμό των προστίμων σε περίπτωση παραβίασης του νόμου περί προστασίας του καταναλωτή. Τα κριτήρια αυτά είναι η βαρύτητα, η διάρκεια, η συχνότητα και οι ειδικές συνθήκες τέλεσης της παράβασης, η ύπαρξη υπαιτιότητας, ο κύκλος εργασιών του παραβάτη και το κέρδος από την παράβαση κ.ά. Τέλος, σε περίπτωση προσφυγής κατά της απόφασης επιβολής προστίμου δεν επιτρέπεται η χορήγηση αναστολής για τμήμα του προστίμου που ανέρχεται στο 25% αυτού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή