Οι έμποροι ακολουθούν τη στροφή των καταναλωτών στα φθηνά προϊόντα

Οι έμποροι ακολουθούν τη στροφή των καταναλωτών στα φθηνά προϊόντα

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε φθηνότερες επιλογές καταφεύγουν ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους. Καθώς οι αγορές ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ καθορίζονται πλέον σχεδόν αποκλειστικά από την ανάγκη και όχι από την παρόρμηση, η κρίση στο λιανεμπόριο μεταφράζεται σε πόλεμο για την κατάκτηση μεριδίων αγοράς, σε μία πίτα που μάλλον συρρικνώνεται. Το ενδιαφέρον πλέον εστιάζεται ολοένα και περισσότερο σε εμπορικές επιχειρήσεις και αλυσίδες που δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην καλύτερη δυνατή συσχέτιση ποιότητας και τιμής, με την εικόνα για τις εισαγωγικές επιχειρήσεις επώνυμων brands που απευθύνονται στα υψηλότερα βαλάντια να δέχονται έντονες πιέσεις.

«Το ενδιαφέρον μας είναι η διατήρηση του μεριδίου αγοράς που έχουμε κατακτήσει», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Sprider Stores, κ. Σάκης Χατζηιωάννου. Ο ίδιος σημειώνει ότι ο όμιλος έχει αντοχές, έστω κι αν χρειάζεται να προχωρήσει σε κινήσεις αναδιάρθρωσης του δικτύου του -προγραμματίζεται το κλείσιμο τριών καταστημάτων το επόμενο διάστημα-, καθώς αναγνωρίζει ότι κάθε μέρα κερδίζει νέους πελάτες που επιλέγουν τη Sprider. Συναφή άποψη εκφράζει επίσης ο κ. Σωκράτης Κωνσταντίνου, διευθύνων σύμβουλος της Yalco, υπογραμμίζοντας ότι οι πελάτες των αλυσίδων οικιακού εξοπλισμού Omnishop, Ιωνία και Habitat έχουν μειώσει αισθητά τον μέσο όρο των δαπανών τους, παρ’ ότι η επισκεψιμότητα παραμένει σταθερή.

«Δεν πληρώνω, δεν αγοράζω» είναι η φιλοσοφία του Ελληνα καταναλωτή σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Νίκο Γιαννέτο, μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας. Κληθείς να σχολιάσει την υποτονική κίνηση κατά την τρέχουσα περίοδο των εκπτώσεων και κατά πόσον αυτή επηρεάστηκε από το διαρκές καθεστώς προσφορών στην αγορά την τελευταία διετία, ο ίδιος σημειώνει ότι εάν τα καταστήματα δεν αναγράφουν «προσφορές» στις προθήκες τους, δεν έχουν πελάτες. «Είναι γεγονός και οι έμποροι το γνωρίζουν», επισημαίνει ο κ. Γιαννέτος, προβλέποντας ότι εάν δεν αλλάξουν το οικονομικό κλίμα και η ψυχολογία του καταναλωτή, το εμπόριο δεν θα ανακάμψει.

Στο πλαίσιο αυτό, οι επιχειρήσεις εστιάζουν στην περικοπή του κόστους με όποιον τρόπο μπορούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αλυσίδα Folli Follie αντικαθιστά πλέον το ασήμι με το ατσάλι στα κοσμήματά της, ώστε να αποφεύγει τις δυσμενείς διακυμάνσεις των τιμών των μετάλλων, αλλά και να καταστήσει τις συλλογές της πιο ευέλικτες τιμολογιακά, ενώ στο επαναλανσάρισμα στην ελληνική αγορά της ιταλικής εταιρείας δερματίνων ειδών Furla από την «Αττικά Πολυκαταστήματα», οι τιμές θα είναι περίπου 30% φθηνότερες σε σχέση με πριν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή