Για αργότερα οι πωλήσεις των εισηγμένων

Για αργότερα οι πωλήσεις των εισηγμένων

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κατάρρευση του ελληνικού Χρηματιστηρίου στα επίπεδα του 1996, με την κεφαλαιοποίηση (44,8 δισ. ευρώ) να καλύπτει μόλις το 19,5% του εκτιμώμενου ΑΕΠ για το 2011, υποχρεώνει την κυβέρνηση να αναβάλει τις αποκρατικοποιήσεις εισηγμένων εταιρειών καθώς θα έχει μηδενικό αποτέλεσμα στην προσπάθειά της να συγκεντρώσει 5 δισ. ευρώ έως το τέλος του έτους. Μετά την ανώδυνη μεταβίβαση του 10% του ΟΤΕ στην Deutsche Telekom στις αρχές Ιουλίου, το οικονομικό επιτελείο στοχεύει μέχρι τον Σεπτέμβριο να αντλήσει 1,7 δισ. ευρώ με λιγότερο «ελκυστικές» επιχειρήσεις, όπως ο ΟΣΕ, τα ΕΛΤΑ, τον Μον Παρνές κ.ά.

Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών τη Δευτέρα ανακοίνωσε ότι προχωρεί στην πρόσληψη χρηματοοικονομικών -τεχνικών συμβούλων για επτά διακριτές αποκρατικοποιήσεις: α) την πώληση τουλάχιστον του 40% των ΕΛΤΑ, β) την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, γ) την αξιοποίηση όσον αφορά τις μαρίνες και μικρούς λιμένες της χώρας, δ) την πώληση περιουσιακών στοιχείων του ΟΣΕ, ε) την πώληση του 51% του καζίνο της Πάρνηθας, ζ) την ανανέωση των αδειών καζίνο της χώρας και η) την πώληση του 55% της Λάρκο και την εκχώρηση δικαιωμάτων εξόρυξης σε διάφορα ορυχεία της χώρας. Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά τα ΕΛΤΑ, η κυβέρνηση επιθυμεί την πώληση τουλάχιστον 40% του μετοχικού κεφαλαίου του οργανισμού σε στρατηγικό επενδυτή ο οποίος και θ’ αναλάβει και τη διοίκησή του. Ο σύμβουλος που θα προσληφθεί θα προτείνει επίσης στην κυβέρνηση τους τρόπους αξιοποίησης της σχέσης ΕΛΤΑ και Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, όπου καθένας από τους δύο φορείς ελέγχει το 10% του μετοχικού κεφαλαίου του άλλου.

Στην περίπτωση της Λάρκο, ο σύμβουλος θα προτείνει την καλύτερη στρατηγική αποκρατικοποίησης της επιχείρησης που ελέγχεται κατά 55,2% από το Δημόσιο, κατά 33,4% από την ΕΤΕ, ενώ το υπόλοιπο 11,4% κατέχει η ΔΕΗ. Σε ό,τι αφορά το καζίνο της Πάρνηθας, στόχος είναι η πώληση του 51% που κατέχει η Εταιρεία Τουριστικών Ακινήτων (ΕΤΑ). Επίσης, ο σύμβουλος θα προτείνει σχέδιο έκδοσης νέων αδειών για τα υφιστάμενα καζίνο των οποίων η άδεια έχει λήξει. Σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο σύμβουλος θα προετοιμάσει την Εθνική Πολιτική για τα Αεροδρόμια, σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και την ΥΠΑ. Βασικός στόχος του συμβούλου είναι το «μοίρασμα» των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας (πλην των αερολιμένων Αθηνών και Ηρακλείου) σε ομάδες, κάθε μία από τις οποίες θα εκχωρηθεί μέσω συμβάσεων παραχώρησης σε ιδιώτες.

Περίπου το ίδιο μοντέλο αναμένεται ν’ ακολουθηθεί και για την αξιοποίηση των μικρών λιμένων και μαρινών της χώρας. Ο σύμβουλος θα προτείνει την ομάδα ή ομάδες λιμανιών και μαρινών προς εκμετάλλευση από ιδιώτες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως και στην περίπτωση των αεροδρομίων, ο σύμβουλος θα προτείνει ακόμη τυχόν επενδύσεις ή ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν, ώστε να αυξηθεί η αξία των προς αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή