ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στρατηγικές επιβίωσης από τους «μεγάλους» του επίπλου

Η κάθετη πτώση του αγοραστικού ενδιαφέροντος έχει οδηγήσει πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις επίπλου εκτός αγοράς και θέτει σε δοκιμασία τις αντοχές και των μεγαλύτερων εταιρειών, με μακρόχρονη παρουσία στην αγορά.

Ο όμιλος Φουρλή επενδύει στην επέκταση της αλυσίδας ΙΚΕΑ, του leader της αγοράς αυτή τη στιγμή, ανοίγοντας στις αρχές Οκτωβρίου το πρώτο κατάστημα στη Σόφια της Βουλγαρίας και διευρύνοντας σε 7 το σύνολο των ΙΚΕΑ σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Αν και δεν υφίσταται σαφές χρονοδιάγραμμα για νέα ανοίγματα στην Ελλάδα, είναι δεδομένο το ενδιαφέρον του ομίλου για την Κρήτη αλλά και για ένα δεύτερο κατάστημα στη γειτονική Βουλγαρία.

Η Neoset ανανέωσε την εικόνα των καταστημάτων της επενδύοντας σε λιγότερους και μεγαλύτερους χώρους, ενώ σε μετεγκατάσταση καταστημάτων προχώρησε και η Βαρβέρης Moda Bagno, προκειμένου να περικόψει τις λειτουργικές της δαπάνες. Αντίστοιχα, η Yalco Κωνσταντίνου ολοκλήρωσε την αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων Ιωνία και Omnishop, ενώ με νέο δανεισμό θα εξυπηρετήσει τις υφιστάμενες υποχρεώσεις της. Η διοίκηση του ομίλου εμφανίζεται ικανοποιημένη από την εξαγωγική του δραστηριότητα, η οποία αυξήθηκε 10% τους πρώτους μήνες του έτους. Ο όμιλος SATO χρησιμοποιεί πλέον αποκλειστικά την τιμολογιακή πολιτική προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές τόσο η ομώνυμη αλυσίδα επίπλων γραφείου όσο και η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Entos, αναζητώντας τρόπους μείωσης των δαπανών του.

Τέλος, η Βαράγκης ΑΒΕΠΕ επενδύει σταθερά στις αγορές της Μέσης Ανατολής. Τον Σεπτέμβριο ολοκληρώνεται το έργο που ανέλαβε στο Ομάν, για τον σχεδιασμό της εσωτερικής διαρρύθμισης ξενοδοχείου, ενώ μέσω της θυγατρικής της στο Αμπου Ντάμπι επιδιώκει την ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά.