Μείωση γραφειοκρατίας για περισσότερες επενδύσεις στη ναυτιλία

Μείωση γραφειοκρατίας για περισσότερες επενδύσεις στη ναυτιλία

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, η εφαρμογή διάφανων διαδικασιών και η εξάλειψη της δωροδοκίας αποτελούν το τρίπτυχο που μπορεί να πείσει τους Ελληνες εφοπλιστές να επενδύσουν στην Ελλάδα, υποστήριξε ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), Χαράλαμπος Φαφαλιός, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνάντησης που είχε με τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Να σημειωθεί ότι το ενδεχόμενο να επενδύσουν Ελληνες εφοπλιστές στην Ελλάδα έχει συζητηθεί και στη συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, χωρίς, όμως, να έχει βρεθεί η «χρυσή τομή» στο θεσμικό πλαίσιο, η οποία θα βοηθήσει ώστε εφοπλιστικά κεφάλαια να επενδυθούν στην ελληνική οικονομία σε διάφορους τομείς. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία έχουν εισρεύσει στη χώρα 140 δισ. ευρώ ως ναυτιλιακό συνάλλαγμα, αλλά λόγω του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου τα περισσότερα χρήματα δεν παρέμειναν στη χώρα.

Στη συνάντηση με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο Χαράλαμπος Φαφαλιός ανέφερε ότι ένα δοκιμασμένο διοικητικό σύστημα, όπως αυτό που υπήρχε κάτω από το προηγούμενο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, μαζί με το Λιμενικό Σώμα, είναι ουσιαστικής σημασίας για την ευημερία της ναυτιλιακής βιομηχανίας και σημαντική προϋπόθεση να αποφευχθεί η μαζική μετανάστευση πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος του Committee φέρεται να έχει αποστείλει επιστολή στον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, στην οποία εκφράζει τις ανησυχίες του ελληνικού εφοπλισμού για την «αποψίλωση» υπηρεσιών του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας από έμπειρα στελέχη του Λιμενικού Σώματος. Επίσης αναφέρουν ότι η κυβέρνηση αναζητάει να βρει λύση στα προβλήματα που ανέκυψαν με την κατάργηση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και την απόσχιση του Λιμενικού Σώματος έχοντας κατανοήσει την ανάγκη ύπαρξης ενός ενιαίου φορέα που θα στηρίζει τη ναυτιλία.

Αύξηση ελληνικού στόλου

Στο μεταξύ, αύξηση στη χωρητικότητά του σε dwt κατά 5,5% στα 256.174.041 εκατ. dwt εμφάνισε το 2011 ο υπό ελληνική διαχείριση εμπορικός στόλος έναντι χωρητικότητας 242.802.092 εκατ. dwt το 2010 σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Petrofin Research.

Στην ίδια έρευνα αναφέρεται ότι τα τελευταία 11 έτη ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος αυξήθηκε κατά 14,7%, ενώ η μέση χωρητικότητα σε dwt ανά πλοίο αυξήθηκε το 2011 στους 54.343 τόνους από 52.159 τόνους το 2010, 49.819 τόνους του 2009 και 48.926 τόνους το 2008. Επίσης, αναφέρεται ότι ο μέσος όρος ηλικίας έπεσε στα 15,9 έτη από 16,6 έτη.

Σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας έρευνας, προκύπτει ότι εν μέσω οικονομικής κρίσης οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα τους την Ελλάδα κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους αυξήθηκαν κατά 0,5% ενώ πέρυσι είχαν μειωθεί κατά 2%. Ακόμη σημειώνεται ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες έφθασαν τις 762, τέσσερις περισσότερες σε σύγκριση με το 2010. Η μεγάλη πτώση είχε σημειωθεί το 2005, όταν οι εταιρείες είχαν μειωθεί σε 690, για να φθάσουν μέσα σε έξι χρόνια τις 762.

Στροφή στα LΝG

Στα πλοία μεταφοράς LNG και τα εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια τύπου shuttle tanker, θα στρέψει το ενδιαφέρον της η Tsakos Energy Navigation (TEN) του Ομίλου Τσάκου, σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές όπως η Dahlman Rose. Την προοπτική αυτή ενισχύει και η τοποθέτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΕΝ Νίκου Τσάκου ότι η εταιρεία θα αναζητήσει ευκαιρίες σε τομείς με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, όπως είναι τα shuttle tankers και τα πλοία μεταφοράς LΝG.

Ενας ακόμη Ελληνας εφοπλιστής εισέρχεται στον κλάδο του LNG. Η Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering ανακοίνωσε στο χρηματιστήριο της Σεούλ ότι έλαβε παραγγελία να «χτίσει» τέσσερα LNG carriers (δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου) αξίας 850 εκατ. δολαρίων συνολικά για τον εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου. Η κίνηση αυτή του Γιώργου Οικονόμου έγινε γνωστή σε μικρό χρονικό διάστημα μετά την εξαγορά της Ocean Freight που πραγματοποίησε μέσω της Dryhsips.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή