Μεταξύ των καλύτερων διεθνώς η ελληνική σημαία στη ναυτιλία

Μεταξύ των καλύτερων διεθνώς η ελληνική σημαία στη ναυτιλία

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη «Λευκή Λίστα» του Μνημονίου των Παρισίων (Paris ΜΟU), δηλαδή στην κατηγορία των ποιοτικών σημαιών, κατατάσσεται η ελληνική, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των σχετικών ελέγχων των πλοίων που πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο 2008-2010.

Η ελληνική σημαία, όπως προκύπτει από τα τελικά αποτελέσματα, πέτυχε τη 12η καλύτερη επίδοση ανάμεσα σε 84 σημαίες του κόσμου, καθώς κατά τη διάρκεια της τριετίας, έγιναν 1.475 έλεγχοι σε πλοία υπό ελληνική σημαία, από τους επιθεωρητές του Paris ΜΟU και μόνο σε 22 περιπτώσεις κρατήθηκαν τα πλοία.

Υψηλές επιδόσεις έχουν ακόμη η Γερμανία, η Σουηδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία, η Γαλλία, η Κίνα, η Ιταλία κ.ά. Επίσης, πολύ σημαντικές σημαίες, όπως είναι οι Μπαχάμες, τα Νησιά Marshall, η Κύπρος, η Μάλτα, και ο Παναμάς, που βρίσκονται και αυτές στη «Λευκή Λίστα», υπολείπονται της ελληνικής σε επιδόσεις.

Αντιθέτως, στη «Μαύρη Λίστα» του Μνημονίου των Παρισίων, δηλαδή στην κατηγορία των πλοίων στα οποία εντοπίζονται σημαντικά προβλήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας, φορτίων και πληρώματος, βρίσκεται η σημαία της Βορείου Κορέας, η οποία χαρακτηρίζεται ως πολύ υψηλού ρίσκου. Ως πολύ υψηλού ρίσκου χαρακτηρίζονται επίσης οι σημαίες της Λιβύης, του Τόγκο, της Σιέρα Λεόνε και του Μαυροβουνίου.

Ο συνολικός αριθμός των σημαιών, που ελέγχθηκαν το 2010, ήταν 84. Από αυτές, 18 είναι στη «Μαύρη Λίστα», 24 στην «Γκρι Λίστα» και 42 στη «Λευκή Λίστα». Το 2009, είχαν ελεγχθεί 82 σημαίες, εκ των οποίων 24 ήταν στη «Μαύρη Λίστα», 19 στην «Γκρι» και 39 στη «Λευκή Λίστα».

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Paris MoU φαίνεται ότι παράλληλα με την ελληνική σημαία και ο ελληνικός νηογνώμονας μπήκε σε θετική ρότα… Ειδικότερα, σε πλοία που πιστοποιήθηκαν από τον ελληνικό νηογνώμονα την τριετία 2008-2010, πραγματοποιήθηκαν 688 επιθεωρήσεις και σε επτά, μόνο, περιπτώσεις τους απαγορεύτηκε ο απόπλους. Μεταξύ των αναγνωρισμένων οργανισμών με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν ο Registro Italiano Navale RINA, Bureau of Shipping American – ABS και Veritas Norske Det – DNV. Αντίστοιχα τις χαμηλότερες επιδόσεις είχαν οι νηογνώμονες: Phoenix Register of Shipping – PHRS, Register of Shipping – RSA, International Register of Shipping – IS και ο Bulgarski Registar Koraben – ΒΚR.

Επενδύσεις

Εν τω μεταξύ στην κορυφή των επιχειρηματικών κινήσεων στον τομέα των αγοραπωλησιών πλοίων βρέθηκαν για μια ακόμη φορά οι Ελληνες εφοπλιστές, καθώς το πρώτο 5μηνο του 2011 επένδυσαν 1,9 δισ. δολάρια για την αγορά 67 πλοίων όλων των τύπων σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.

Οι Ελληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τα στοιχεία του συγκεκριμένου οίκου, απέκτησαν 29 πλοία ξηρού χύδην φορτίου έναντι 740 εκατ. δολ, 19 δεξαμενόπλοια έναντι 665,3 εκατ. δολ και 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 484,2 εκατ. δολ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή