ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πτωτικά οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιούλιο

Μειωμένες σε σχέση με πέρυσι εξακολουθούν να είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων, αν και τον Ιούλιο του 2011 η μείωση σε σχέση με ένα χρόνο πριν ήταν 13,6%, πολύ χαμηλότερη δηλαδή από τα ποσοστά μείωσης των προηγούμενων μηνών.

Το μέτρο της απόσυρσης και οι επιπλέον προσφορές και διευκολύνσεις με ελκυστικά χρηματοδοτικά πακέτα που κάνουν οι εταιρείες δεν φαίνονται ικανά να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα που επικρατεί στην αγορά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), τον Ιούλιο του 2011 χορηγήθηκαν 10.901 νέες άδειες κυκλοφορίας (καινούργια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα) σε επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 12.618 τον Ιούλιο του 2010.

Από τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) για τις πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων, προκύπτει ότι, παρά την ελαφρά αύξηση, κινήθηκαν για δεύτερο κάτω από τις 10.000 και συγκεκριμένα στα 9.940 οχήματα (από 9.740 τον Ιούνιο).

Σε επίπεδο επταμήνου, πάντως, οι νέες άδειες κυκλοφορίας που χορηγήθηκαν σε επιβατικά αυτοκίνητα εμφανίζουν πολύ σημαντική μείωση, της τάξης του 39,1%. Βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2011 οι νέες άδειες κυκλοφορίες που χορηγήθηκαν σε επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 72.200 έναντι 118.641 το αντίστοιχο διάστημα του 2010.

Από πλευράς μεριδίων, όπως αυτά διαμορφώνονται από τις αρχές του χρόνου μέχρι και τον Ιούλιο στην αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων, στις δέκα πρώτες θέσεις βρίσκονται η Opel με 11,25%, ακολουθεί η Toyota με 11,19%, τρίτη η Volkswagen με 9,44%, η Nissan με 6,89%, η Ford με 6,65%, η Fiat με 6,40%, η Skoda με 5,08%, η Hyundai με 4,94%, η Citroen με 3,84% και η Peugeot με 3,80%.

Το υπόλοιπο 30.54% της αγοράς μοιράζονται οι άλλες εταιρείες.

Το μέτρο της απόσυρσης δεν φαίνεται να αποδίδει ούτε στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών, καθώς τον Ιούλιο του 2011 οι πωλήσεις τους, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, ανήλθαν μόλις σε 577 οχήματα, έναντι 882 τον Ιούλιο του 2010, σημειώνοντας μείωση 34,6%.