Μειωμένο το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών

Μειωμένο το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μειωμένες ήταν οι επενδύσεις κεφαλαίων των Ελλήνων εφοπλιστών στην αγορά πλοίων κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2011, σύμφωνα με στοιχεία των Clarksons. Ειδικότερα, οι Ελληνες εφοπλιστές εμφανίζονται να έχουν επενδύσει περί τα 11 δισ. δολάρια, λιγότερα κατά 4,7 δισ. δολάρια σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010. Το μειωμένο επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών αποδίδεται στο γεγονός ότι αποσύρθηκαν σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές πλοίων ξηρού φορτίου, με αποτέλεσμα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους να επενδυθούν μόλις 3,4 δισ. δολ. για την απόκτηση 193 πλοίων ξηρού φορτίου έναντι 6,9 δισ. δολ. που επενδύθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2010 για την αγορά 300 πλοίων ξηρού φορτίου.

Ωστόσο, παρά τις μειωμένες αγορές οι Ελληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας ελέγχοντας το 14,7% του παγκόσμιου στόλου σε χωρητικότητα gt. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τους Clarksons, ο παγκόσμιος στόλος αποτελείται από 85.000 πλοία χωρητικότητας 1 δισ. gt (gross tonnage), ενώ η αξία του ανέρχεται στο 1 τρισ. δολ.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι ο υπό ελληνική διαχείριση εμπορικός στόλος, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Petrofin Research, το 2011 εμφανίζει αύξηση της χωρητικότητάς του dwt κατά 5,5% στους 256.174.041 dwt, έναντι χωρητικότητας 242.802.092 dwt το 2010.

Στην ίδια έρευνα αναφέρεται ότι τα τελευταία 11 έτη ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος αυξήθηκε κατά 14,7% ενώ η μέση χωρητικότητα σε dwt ανά πλοίο αυξήθηκε το 2011 στους 54.343 τόνους από 52.159 τόνους το 2010, 49.819 τόνους του 2009 και 48.926 τόνους το 2008.

Επίσης αναφέρεται ότι ο μέσος όρος ηλικίας έπεσε στα 15,9 έτη από 16,6 έτη που ήταν τα προηγούμενα χρόνια.

Σημαντικά έσοδα πέτυχε κατά το δεύτερο τρίμηνο αλλά και κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2011 η εταιρεία Globus Maritime, των Φειδάκη-Καραγεωργίου. Ειδικότερα, στο εξάμηνο τα κέρδη της αυξήθηκαν στα 3,35 εκατ. δολ., τα επικαιροποιημένα EBITDA αυξήθηκαν κατά 42% στα 9,1 εκατ. δολ. από 6,4 εκατ. δολ. και τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 40% στα 16,2 εκατ. δολ. από 11,6 εκατ. δολ. Ωστόσο, ο μέσος ημερήσιος ναύλος υποχώρησε στα 16.570 δολάρια από 20.060 δολάρια. Στο δεύτερο τρίμηνο τα κέρδη ανήλθαν στο 1,17 εκατ. δολ. έναντι 631 χιλιάδων δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2010, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 34% στα 7,8 εκατ. δολ. από 5,8 εκατ. δολ. και τα επικαιροποιημένα EBITDA κατά 31% στα 6,9 εκατ. δολ. από 5,4 εκατ. δολ. Αναφέρεται ότι η διοίκηση της εταιρείας έχει προχωρήσει στη διανομή μερίσματος 16 σεντς ανά μετοχή. Ο δείκτης απασχόλησης του στόλου της εταιρείας διαμορφώνεται στο 79% για το 2011, 58% για το 2012 και 44% το 2013.

Επίσης, κέρδη 2,3 εκατ. δολ. σημείωσε το δεύτερο τρίμηνο του 2011 η εταιρεία Box Ships, η νέα εισηγμένη εταιρεία του εφοπλιστή Μπουδούρογλου, η οποία διαχειρίζεται αποκλειστικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 7,2 εκατ. δολάρια και τα EBITDA της στα 4,6 εκατ. δολ. ενώ ο μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώθηκε στα 23.828 δολάρια. Η διοίκησή της αποφάσισε τη διανομή μερίσματος 15 σεντς ανά μετοχή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή