Πτωτικά οι πωλήσεις των παιδικών επίπλων

Πτωτικά οι πωλήσεις των παιδικών επίπλων

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μειωμένες εκτιμώνται οι πωλήσεις παιδικών και εφηβικών επίπλων για το 2010, με ρυθμό της τάξης του 7%, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ΙCΑΡ.

Η κατηγορία των παιδικών / εφηβικών επίπλων (παιδικά έπιπλα υπνοδωματίου και γραφείου) εντάσσεται στον ευρύτερο κλάδο των επίπλων οικιακής χρήσης. Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας καλύπτουν μικρό ποσοστό επί της συνολικής εγχώριας αγοράς επίπλων οικιακής χρήσης (σε αξία).

Οι κύριες διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στα βασικά χαρακτηριστικά των προϊόντων (σχεδιαστικές γραμμές, χρώματα, διαστάσεις κ.λπ), στο καταναλωτικό κοινό που απευθύνονται (παιδιά ηλικίας 5-15 ετών) αλλά και στην προβολή/προώθηση των προϊόντων από τις εταιρείες του κλάδου.

Εποχικότητα

Η ζήτηση των προϊόντων χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, με την περίοδο του φθινοπώρου να πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων. Η τιμή πώλησης, σε συνδυασμό με την ποιότητα των προϊόντων και το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, καθορίζει σε σημαντικό βαθμό τη ζήτηση. Επίσης, η εξέλιξη των γεννήσεων και κατά συνέπεια ο παιδικός πληθυσμός αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους προσδιοριστικούς παράγοντες.

Στην εγχώρια αγορά δραστηριοποιείται μικρός αριθμός εταιρειών με βασική δραστηριότητα την παραγωγή ή / και την εισαγωγή παιδικών / εφηβικών επίπλων.

Ορισμένες από αυτές έχουν αναπτύξει και οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων, με «εξειδικευμένα» καταστήματα διάθεσης παιδικών / εφηβικών επίπλων. Ωστόσο, για τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου, τα παιδικά και εφηβικά έπιπλα αποτελούν συμπληρωματικά προϊόντα, οι δε πωλήσεις αυτών καλύπτουν μικρό σχετικά ποσοστό στον ετήσιο κύκλο εργασιών τους.

Στροφή στα φθηνά

Οι πωλήσεις (σε αξία) παιδικών και εφηβικών επίπλων στην ελληνική αγορά μειώθηκαν κατά περίπου 14% το 2009 σε σχέση με το 2008. Μειωμένες εκτιμώνται οι πωλήσεις και για το 2010, με χαμηλότερο όμως ρυθμό (της τάξης του 7%). Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η τρέχουσα οικονομική συγκυρία η οποία συμπιέζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών έχει επηρεάσει αρνητικά και τον τομέα του παιδικού / εφηβικού επίπλου. Την τελευταία χρονική περίοδο είναι εμφανής η στροφή μέρους του καταναλωτικού κοινού σε φθηνότερα προϊόντα, όπως επίσης και η μείωση των τιμών πώλησης των προϊόντων, καθώς ορισμένες εταιρείες του κλάδου προσπαθούν, μέσω προσφορών, να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό και να ενισχύσουν τη ζήτηση.

Με βάση την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε επιχειρήσεις του κλάδου, η ζήτηση καλύπτεται κυρίως από τα εγχωρίως παραγόμενα έπιπλα. Ωστόσο, τα εισαγόμενα παρουσιάζουν ανοδική τάση τα τελευταία έτη, υπολογίζεται δε ότι κάλυψαν περίπου το 45% των συνολικών πωλήσεων (σε αξία) το 2009. Τα έπιπλα υπνοδωματίου (κρεβάτια, κουκέτες, κομοδίνα κ.λπ.) καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων παιδικών / εφηβικών επίπλων (περίπου 70% για το 2009), ενώ το υπόλοιπο (30%) αφορά έπιπλα γραφείου (γραφεία, βιβλιοθήκες, καρέκλες γραφείου).

Σύμφωνα με τη μελέτη, για τη συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων του κλάδου οι πωλήσεις των παιδικών / εφηβικών επίπλων καλύπτουν μικρό ποσοστό στον συνολικό κύκλο εργασιών τους. Επιπλέον, αρκετές από αυτές λειτουργούν είτε ως ατομικές επιχειρήσεις είτε ως ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες εταιρείες και κατά συνέπεια δεν υποχρεούνται στη δημοσίευση ισολογισμών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή