Ετοιμα να σαλπάρουν τα επτά παροπλισμένα πλοία του Πειραιά

Ετοιμα να σαλπάρουν τα επτά παροπλισμένα πλοία του Πειραιά

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θέμα λίγων ημερών θεωρείται η απομάκρυνση από το λιμάνι του Πειραιά των επτά παροπλισμένων πλοίων του Γεράσιμου Αγούδημου. Οι δύο εταιρείες που αναδείχθηκαν μειοδότες στον τρίτο και τελευταίο διαγωνισμό, Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. και Ιγνάτιος Σπανόπουλος Α.Ε., εντός των επόμενων ημερών, αναμένεται να υποβάλουν στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιώς (ΚΛΠ) και τα τελευταία έγγραφα προκειμένου να λάβουν την άδεια απόπλου των εγκαταλελειμμένων, επί τρία έτη, πλοίων.

Ετσι, ύστερα από συνεχείς «μάχες» με τη γραφειοκρατία, δικαστικές συγκρούσεις με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες (κάθε σκάφος ανήκε και σε διαφορετική εταιρεία και όλες στον Γεράσιμο Αγούδημο) που έφθασαν έως το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και δύο άγονους διαγωνισμούς, οι άνθρωποι του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) μπορούν, πλέον, να αισιοδοξούν ότι… κέρδισαν το στοίχημα: να απομακρυνθούν τα εγκαταλελειμμένα πλοία, πηγές ρύπανσης, αλλά και ενδεχόμενου ατυχήματος, από το λιμάνι του Πειραιά.

Οι δύο εταιρείες που πλειοδότησαν στον διαγωνισμό, έχουν καταβάλει τα χρήματα, ύψους 7.200.000 ευρώ, στον ΟΛΠ και μόλις τα πλοία απομακρυνθούν τα χρήματα αυτά θα αποδοθούν στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων υπέρ των πλοιοκτητριών εταιρειών, αφού πρώτα ο ΟΛΠ κρατήσει το 10% ως έξοδα. «Αμέσως μετά ανοίγει ο δρόμος για όλους τους ενδιαφερόμενους, ΝΑΤ, ναυτεργάτες, τράπεζες, προμηθευτές και εταιρείες πετρελαιοειδών, να διεκδικήσουν τα χρήματα που τους οφείλει ο Γεράσιμος Αγούδημος», ανέφεραν στην «Κ» νομικοί κύκλοι της Ακτής Μιαούλη.

Το ιστορικό

Ηταν καλοκαίρι του 2008 όταν στην ακτοπλοϊκή αγορά εμφανίστηκαν τα πρώτα σοβαρά προβλήματα σε εταιρείες, όπως στην GA Ferries του Γεράσιμου Αγούδημου και στη ΣΑΟΣ Ν.Ε. του Φώτη Μανούση, οι οποίες αναγκάστηκαν να «δέσουν» τα πλοία τους. Συνολικά παροπλίστηκαν στον Πειραιά οκτώ πλοία του Γεράσιμου Αγούδημου και δύο του Φώτη Μανούση.

Τον Νοέμβριο του 2009 ενεργοποιήθηκε η γνωμοδοτική επιτροπή του άρθρου 9 του νόμου 2881/2001 περί αναγκαστικής απομάκρυνσης, μέσω εκποίησης, εγκαταλελειμμένων πλοίων. Τον Μάρτιο του 2010 η συγκεκριμένη επιτροπή εξέδωσε πρακτικό, στο οποίο χαρακτήριζε επικίνδυνα και επιβλαβή τα παροπλισμένα πλοία. Τη χρονική περίοδο Απρίλιος – Μάιος 2010 απεστάλησαν στις πλοιοκτήτριες εταιρείες των σκαφών επιστολές με τις οποίες καλούνταν να τα απομακρύνουν.

Κύκλοι του ΟΛΠ ανέφεραν στην «Κ» ότι ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε ζητήσει παράταση χρόνου με το επιχείρημα ότι βρισκόταν στη διαδικασία αναζήτησης αγοραστή. «Παρά την τρίμηνη παράταση που δόθηκε, αγοραστής δεν βρέθηκε και έτσι ο Οργανισμός ανακοίνωσε την πρόθεσή του να διεξαγάγει τον πρώτο διαγωνισμό για την απομάκρυνση των πλοίων την περίοδο από 6 έως 10 Δεκεμβρίου 2010», αναφέρθηκε στην «Κ».

Ωστόσο, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν υλοποιήθηκε ποτέ, καθώς ο Γεράσιμος Αγούδημος προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και με προσωρινή διαταγή του ΣτΕ τον ανέβαλε. Εκτοτε ξεκίνησε μια συνεχή δικαστική αντιπαράθεση ανάμεσα στον ΟΛΠ και στον Γεράσιμο Αγούδημο, έως και τον Απρίλιο του 2011, οπότε και ανακοινώθηκε νέος διαγωνισμός, καθώς ο Οργανισμός είχε κερδίσει τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε κάνει ο εφοπλιστής Αγούδημος.

Ο νέος διαγωνισμός ορίστηκε για τις 5-8 Απριλίου 2011 αλλά απέβη και πάλι άγονος. Τελικώς, στον τρίτο επί σειρά διαγωνισμό και αφού μειώθηκε κατά 20%, με απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ, η τιμή εκκίνησης, εμφανίστηκαν ενδιαφερόμενοι. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε από τις 31 Μαΐου έως και τις 3 Ιουνίου του 2011 με πλειοδότες τις εταιρείες Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε. και την Ιγνάτιος Σπανόπουλος Α.Ε.

Βάσει των όρων του διαγωνισμού θα έπρεπε ήδη να είχαν απομακρυνθεί τα σκάφη, αλλά η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν υποβληθεί στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά όλα τα απαραίτητα έγγραφα προκειμένου να λάβουν άδεια απόπλου. «Θεωρούμε ότι εντός των επόμενων ημερών τα πλοία θα απομακρυνθούν από το λιμάνι του Πειραιά», ανέφεραν κύκλοι του ΟΛΠ.

Ποιοι ζήτησαν τις κατασχέσεις

Την κατάσχεση των πλοίων της GA Ferries είχαν ζητήσει ο ΟΛΠ, εταιρείες πετρελαιοειδών αλλά και προμηθευτές. Ειδικότερα:

– Την κατάσχεση του «Μαρίνα» ζητούσαν η εταιρεία ΣΑΝΚΟ, ο ΟΛΠ και η ΜΑΜΙDΟΙL-Jetoil.

– Την κατάσχεση του «Ανθή – Μαρίνα» ζητούσαν η ΣΑΝΚΟ, η γαλλική τράπεζα ΝΑΤΙΧΙS και ο ΟΛΠ.

– Την κατάσχεση του «Μιλένα» ζητούσαν η ΣΑΝΚΟ και ο ΟΛΠ.

– Την κατάσχεση του «Jet Ferry» ζητούσαν η NATIXIS και ο ΟΛΠ.

– Την κατάσχεση του «Ροδάνθη» ζητούσαν ο ΟΛΠ, η MAMIDOIL-Jetoil και η ΕΚΟ.

– Την κατάσχεση του «Δημητρούλα» και του «Ρομίλντα» ζητούσε ο ΟΛΠ.

– Την κατάσχεση του «Νταλιάνα» ζητούσε η ΕΚΟ.

Αρχικώς ο ΟΛΠ για την εκποίηση των πλοίων της GA Ferries ζητούσε τα ποσό των 8.990.000 ευρώ, αλλά τελικώς πραγματοποιήθηκε στα 7.200.000 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή