Η διεθνής ύφεση πιέζει τους ναύλους

Η διεθνής ύφεση πιέζει τους ναύλους

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία των ναύλων τους επόμενους τέσσερις μήνες εκφράζουν στελέχη των υπό ελληνική διαχείριση εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στα ξένα χρηματιστήρια, καθώς η ύφεση στην παγκόσμια οικονομία έχει ρίξει τη ζήτηση πρώτων υλών από χώρες «ατμομηχανή» για τη διεθνή οικονομία. Επίσης, από τις αρχές του έτους πτωτική πορεία εμφανίζουν και οι μετοχές των περισσότερων εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ δεν είναι λίγες οι εταιρείες που έχουν αναπροσαρμόσει τα επενδυτικά τους σχέδια ή προχωρήσει σε ακυρώσεις παραγγελιών πλοίων.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους οι Ελληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τους Clarkson, επένδυσαν στη ναυτιλία περί τα 11 δισ. δολάρια, μειωμένα κατά 4,7 δισ. σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010, καθώς αποσύρθηκαν από την αγορά πλοίων ξηρού φορτίου.

Εν τω μεταξύ, σημαντική πτώση στην κερδοφορία της σημείωσε στο εξάμηνο του 2011 η εταιρεία Aegean Marine Petroleum Network, παρά το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι πωλήσεις της τόσο σε αξία όσο και σε όγκο.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας στο εξάμηνο τα έσοδά της αυξήθηκαν στα 3,38 δισ. δολ. από 2,17 δισ. δολ., ενώ ο όγκος των πωλήσεών της αυξήθηκε στα 5,36 εκατ. τόνους από 4,54 εκατ. τόνους. Τα λειτουργικά της κέρδη υποχώρησαν στα 20,66 εκατ. δολ. από 36,63 εκατ. δολ. και τα καθαρά της κέρδη στα 7,2 εκατ. δολ. από 26,11 εκατ. δολ. Στο δεύτερο τρίμηνο τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν στα 1,77 δισ. δολ. από 1,33 δισ. δολ., ο όγκος των πωλήσεων στους 2,63 εκατ. τόνους, ελαφρά χαμηλότερα από τους 2,82 εκατ. τόνους του αντίστοιχου περσινού τριμήνου. Τα λειτουργικά της κέρδη έπεσαν στα 10,88 εκατ. δολ. από 19,19 εκατ. δολ. και τα καθαρά κέρδη στα 3,2 εκατ. δολ. από 12,02 εκατ. δολ.

Μείωση ζημιών

Στο εξάμηνο του 2011 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό, η εταιρεία Euroseas του Αριστείδη Πίττα μείωσε τις ζημίες της, ωστόσο στο δεύτερο τρίμηνο τα κέρδη της υποχώρησαν σημαντικά σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία, οι ζημίες της περιορίστηκαν στις 563.500 δολ. από 2,46 εκατ. δολ. Τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 8,6% στα 29,8 εκατ. δολ. από 27,5 εκατ. δολ., ενώ τα επικαιροποιημένα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 9,2 εκατ. δολ. από 10 εκατ. δολ. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος των πλοίων του στόλου της διαμορφώθηκε στα 11.198 δολ.

Στο δεύτερο τρίμηνο τα κέρδη της έπεσαν μόλις στα 27.109 δολ. από 528.551 δολ., τα έσοδά της αυξήθηκαν στα 15,6 εκατ. δολ. από 13,6 εκατ. δολ., ενώ ο μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώθηκε στα 11.302 δολάρια. Η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο από 10 containers, πέντε φορτηγά και ένα Multi purpose.

Εν τω μεταξύ στην αγορά ενός ακόμη Cape προχώρησε η εταιρεία Centrofin του Δημήτρη Προκοπίου. Πρόκειται για το «Calliope P» χωρητικότητας 175.800 τόνων dwt.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή