ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Cosco ζητεί μείωση των ναύλων από τις ναυτιλιακές

Σκεπτικισμός επικρατεί σε αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και ελληνικών συμφερόντων, σχετικά με την απόφαση της κινεζικής Cosco να προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των ναύλων, κυρίως στην κατηγορία των πλοίων capesize, λόγω της μεγάλης πτώσης της ναυλαγοράς και της αύξησης των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων.

Σε ανακοίνωσή του προς τη Lloyd’s List, ο κινεζικός κολοσσός σημειώνει ότι «ως εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία, η μεγιστοποίηση της απόδοσης των μετοχών είναι πάντα πρώτη προτεραιότητά μας. Οι απόπειρες για προσαρμογή του ύψους των ναύλων για τα πλοία που έχουμε ναυλώσει έχει ως αιτία την προσπάθεια που κάνουμε για μείωση του κόστους και είναι κάτι που αντικατοπτρίζει και τις απαιτήσεις των μετόχων της εταιρείας μας».

Οι άνθρωποι της Cosco θεωρούν ότι μέσα από την αμοιβαία κατανόηση, την αμοιβαία υποστήριξη και έχοντας όραμα για το μέλλον, είναι εφικτό να επιτευχθεί ο κοινός στόχος για βιώσιμη και υγιή ανάπτυξη στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Από την πλευρά τους, κύκλοι ναυλομεσιτικών οίκων θεωρούν ότι εάν τελικώς η Cosco επιτύχει να μειώσει σημαντικά τις όποιες ασύμφορες υψηλές υποχρεώσεις της, αυτό μπορεί να θεωρηθεί και από άλλους μεγάλους ναυλωτές μια «καλή λύση» προκειμένου και αυτοί να ακολουθήσουν ανάλογη ρότα. Δηλαδή, να ζητήσουν επαναδιαπραγμάτευση ναύλων. Εκτιμάται, από τους ίδιους ναυλομεσιτικούς κύκλους ότι μια ανάλογη εξέλιξη θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην όποια μορφή ανάκαμψης προσδοκούν οι εφοπλιστές, με δεδομένο ότι τα πλοία έχουν πολλαπλά έξοδα και μοναδική πηγή εσόδων τους ναύλους. Επίσης, σημειώνεται ότι μια επαναδιαπραγμάτευση ναύλων με τη μορφή κουρέματος της περιόδου ναύλωσης ή του ίδιου του ναύλου θα επιφέρει αλυσιδωτές ανησυχίες στην αγορά. Να σημειωθεί ότι οι τράπεζες για να ικανοποιήσουν τα δάνειά τους βασίζονται στις χρονοναυλώσεις και μια «βίαιη» αλλαγή στην αναμενόμενη ταμειακή ροή (cash flow) θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στις αποπληρωμές δανείων και αυτό θα πρέπει να το αντιμετωπίσουν τόσο οι εφοπλιστές όσο και οι τραπεζίτες.