Κλείνουν καταστήματα εν μέσω εκπτώσεων

Κλείνουν καταστήματα εν μέσω εκπτώσεων

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την πινακίδα «Κλειστόν λόγω κρίσης» θα αντικατασταθεί μάλλον η πινακίδα «Κλειστόν λόγω διακοπών» σε πολλά εμπορικά καταστήματα από τον ερχόμενο μήνα, καθώς ούτε οι καλοκαιρινές εκπτώσεις στάθηκαν ικανές να αναστρέψουν την αρνητική εικόνα που επικρατεί στην αγορά, με συνέπεια ο τζίρος να υποχωρεί κατά 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σε πολλές, μάλιστα, περιοχές -μεταξύ αυτών και το κέντρο της Αθήνας- ο κύκλος εργασιών κατά την περίοδο των εκπτώσεων υποχώρησε ακόμη και κατά 40%, ενώ δεν έλειψαν και οι περιπτώσεις που καταστήματα σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους έβαλαν «λουκέτο» εν μέσω εκπτώσεων. Καθοριστικό ρόλο στη μείωση του τζίρου έπαιξε και το γεγονός ότι από την έναρξη των εκπτώσεων πολλές ήταν οι εμπορικές επιχειρήσεις που προχώρησαν σε γενναίες μειώσεις τιμών για να προσελκύσουν τους καταναλωτές, κάτι όμως που δεν έφερε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα στα ταμεία τους. Η μείωση του τζίρου κατά 25% τις πρώτες είκοσι ημέρες των θερινών εκπτώσεων αποτελεί αρνητικό ρεκόρ, καθώς πέρυσι η μείωση την αντίστοιχη περίοδο σε σχέση με το 2009 ήταν 15%, ενώ το 2009 οι πωλήσεις είχαν υποχωρήσει κατά 20% σε σύγκριση με το 2008.

Αναλυτικά, οι αρχικές εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου για το πρώτο εικοσαήμερο των εκπτώσεων δείχνουν στην ένδυση – υπόδηση μείωση τζίρου κατά 22 – 25%, στον οικιακό εξοπλισμό, στα ηλεκτρικά είδη και τα έπιπλα 20 – 23%, στα βιβλία – χαρτικά και δώρα 20 – 22%. Τα πολυκαταστήματα, επίσης, παρουσιάζουν σημαντική μείωση των πωλήσεών τους στα επίπεδα του 7 – 10%. Μείωση της τάξης του 6% με 8% παρουσιάζει ο τζίρος ακόμη και στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ), ενώ στα μικρότερα καταστήματα τροφίμων, ποτών και καπνού η μείωση του τζίρου κυμαίνεται από 17% έως 20%.

Η τόσο μεγάλη μείωση τζίρου, συγκρινόμενη μάλιστα με επίσης άσχημες για το λιανεμπόριο χρονιές, εξηγεί, βεβαίως, σε πολύ μεγάλο βαθμό για ποιο λόγο τον Σεπτέμβριο, μετά το πέρας των εκπτώσεων, πολλές είναι οι επιχειρήσεις που αναμένεται να βάλουν «λουκέτο».

Ανησυχητικά είναι ήδη τα πρώτα στοιχεία της έρευνας που διεξάγει η ΕΣΕΕ σε εξαμηνιαία βάση για τα καταστήματα που έκλεισαν, και η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του ερχόμενου μήνα. Στο κέντρο της Αθήνας τα κλειστά καταστήματα αποτελούν το 23,4% έναντι 17,1% τον περσινό Αύγουστο. Σημαντική είναι η επιδείνωση σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της Αθήνας όπως η οδός Ακαδημίας, όπου το ποσοστό κλειστών καταστημάτων ανέρχεται πλέον σε 26% έναντι 24,6% τον Φεβρουάριο, η οδός Ερμού με πλέον ένα στα τέσσερα καταστήματα να έχει βάλει «λουκέτο», ενώ στη λεωφόρο Πατησίων τα κλειστά καταστήματα από 14,8% του συνόλου έναν χρόνο πριν, ανήλθαν σε 20,7% στις αρχές του τρέχοντος έτους και πλέον φτάνουν το 26%. Μάλιστα, σε ορισμένα τετράγωνα της Πατησίων το ποσοστό των κλειστών καταστημάτων φτάνει ακόμη και το 30% του συνόλου. Σε μόνιμες… διακοπές βρίσκεται πλέον και το 20% των εμπορικών καταστημάτων στον Πειραιά.

Διπλάσιο είναι το ποσοστό των κλειστών καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη σε σχέση με έναν χρόνο πριν, καθώς πλέον διαμορφώνεται σε 20% από 10,1% το 2010. Κεντρικοί δρόμοι της Θεσσαλονίκης, όπως η Εγνατία, η Βενιζέλου και η Βασιλίσσης Ολγας, εμφανίζουν ποσοστά κλειστών καταστημάτων 19%, 18% και 18,5% αντιστοίχως, ενώ κρισιμότερη είναι η κατάσταση στην οδό Κασσάνδρου, όπου 1 στις 3 επιχειρήσεις έχει διακόψει τη λειτουργία της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή