ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΑΣΙΑ & ΖΩΗ

Οταν πριν από μερικά χρόνια, συγκεκριμένα το 2007, η παρούσα στήλη έγραφε ότι «η σιέστα εισβάλλει στους εργασιακούς χώρους», το θέμα προκάλεσε αρκετό χιούμορ και η ιδέα φάνηκε επαρκώς διασκεδαστική – έστω και αν πηγές της σχετικής ενημέρωσης ήταν έγκυρες παγκόσμιες εταιρείες συμβούλων όπως η Deloitte και η ΝΚΕ, και το Πανεπιστήμιο Cornell που είχε μελετήσει τα οφέλη από τη σιέστα και κατέληξε στον όρο «σύντομος ύπνος ενδυνάμωσης».

Πριν από λίγες ημέρες, μας ξάφνιασε το Harvard Business Review με τον τίτλο «Πάρτε έναν υπνάκο στην εργασία», όπου μας πληροφορεί ότι, σύμφωνα με σχετική έρευνα, όσο περισσότερες ώρες εργαζόμαστε χωρίς διακοπή τόσο βαρύτερο είναι το «τίμημα» σε βάρος της παραγωγικότητάς μας. «Και αν νομίζετε ότι πρόκειται για κάτι τρελό, ιδού πώς μπορείτε να το πετύχετε», προσθέτει. Εννοείται ότι την ιδέα αυτή την απέσπασε από τον «Οδηγό για τη Διαχείριση του Στρες» που εξέδωσε το HBR πρόσφατα -Μάιος 2011- και αποτελεί τη συλλογή άρθρων δέκα έγκριτων και γνωστών ακαδημαϊκών και συγγραφέων.

Προτείνονται λοιπόν τα εξής: Κατ’ αρχάς απαιτείται προγραμματισμός του χρόνου για τη σιέστα. Ως καλύτερη επιλογή συνιστάται ο χρόνος μεταξύ 13.00 και 15.00. «Μην παραλείψετε να το σημειώνετε στο ημερολόγιό σας, ώστε να μη σας διαφεύγει». Μετά, έρχεται η επιλογή ενός ήσυχου χώρου. «Κλείστε την πόρτα του γραφείου σας και κρεμάστε απέξω την ταμπέλα «Μην ενοχλείτε». Αν εργάζεσθε όμως σε κοινό και διαχωριζόμενο χώρο, τότε αναζητήστε την αίθουσα συσκέψεων είτε τη βιβλιοθήκη είτε ακόμη και το καφενείο.

Κυρίως, όμως, αποσυνδεθείτε από τις τεχνολογίες επικοινωνίας και βάλτε το ξυπνητήρι να χτυπήσει σε 20 είτε 30 λεπτά αργότερα. Προς Θεού, μην κοιμηθείτε περισσότερο, γιατί θα ξυπνήσετε… θολωμένος». Κλείστε τα μάτια σας και αναπνεύστε βαθιά… Εστω και αν δεν αποκοιμηθείτε, η χαλάρωση αυτή θα σας ξεκουράσει».