Οι επενδύσεις στην Ελλάδα στο μικροσκόπιο Κίνας – Κορέας

Οι επενδύσεις στην Ελλάδα στο μικροσκόπιο Κίνας – Κορέας

3' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενθαρρυντικό δείγμα για τη δυνατότητα προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος, τόσο στο κομμάτι των αποκρατικοποιήσεων όσο και γενικότερα των νέων πρότζεκτ που θα «βγουν» στην Ελλάδα κατά τα προσεχή χρόνια, συνιστά ο αγώνας δρόμου κινεζικών και κορεατικών επιχειρηματικών αποστολών που αναζητούν δουλειές εντός των ελληνικών συνόρων. Απόδειξη, οι αλλεπάλληλες επισκέψεις κινεζικών αντιπροσωπειών κατά τους τελευταίους μήνες και τώρα η έλευση νοτιοκορεατικής αποστολής, αύριο Δευτέρα, στην Αθήνα, μία μόλις εβδομάδα μετά την αντίστοιχη από το Πεκίνο.

Συγκεκριμένα, η Σεούλ στέλνει αύριο δεκάδες επιχειρηματίες και τραπεζίτες, μέλη χρηματοοικονομικών οργανισμών και κυβερνητικά στελέχη. Πρωταρχικός στόχος τους είναι οι ιδιωτικοποιήσεις κρατικών επιχειρήσεων όπως ο ΟΛΠ, ο ΟΣΕ, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ή η Δημόσια Εταιρεία Φυσικού Αερίου. Οι Νοτιοκορεάτες, που έρχονται στο πλαίσιο αποστολής που διοργανώνουν από κοινού το Χρηματιστήριο Αθηνών και η Korea Trade Promotion Corporation, θέλουν να συναντηθούν και με Ελληνες τραπεζίτες και ιδιαίτερα με εκείνους που αναζητούν στρατηγικούς εταίρους.

Συμβόλαια

Μεγάλο, ωστόσο, είναι το ενδιαφέρον τους να διασφαλίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα συμβόλαια για τα ναυπηγεία τους. Ηδη, η Κίνα, με όπλο τις χορηγήσεις που παρέχει σε Ελληνες εφοπλιστές που αποφασίζουν να ναυπηγήσουν πλοία τους εκεί, έχει ανεβάσει σημαντικά τα μερίδιά της στην παγκόσμια βιομηχανία του κλάδου, προκαλώντας την αντίδραση της Νότιας Κορέας, της οποίας μεγάλο μέρος της οικονομίας προέρχεται από τα ναυπηγεία της. Στον πόλεμο συμμετέχει βέβαια και η «ακριβή» Ιαπωνία, η οποία, μετά τον τελευταίο καταστροφικό σεισμό, επανέρχεται δυναμικά με ανταγωνιστικές προσφορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα κινεζικά ναυπηγεία το περασμένο έτος κατασκεύασαν πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα που υπερβαίνει τα 36 εκατομμύρια τόνους έναντι 31 εκατομμυρίων τόνων της Νότιου Κορέας και 20,2 εκατομμυρίων της Ιαπωνίας. Το γεγονός καθιστά την Κίνα πρώτη δύναμη παγκοσμίως.

Επέτειος

Η Σεούλ ενδέχεται να εκτιμά, σύμφωνα με επιχειρηματικούς κύκλους, πως εάν αποκτήσει χρηματοδοτικό βραχίονα στην Ελλάδα, θα μπορέσει να βοηθήσει κεφαλαιακά επιλεγμένους Ελληνες επιχειρηματίες τονώνοντας την οικονομία της. Ετσι η αποστολή έχει ζητήσει συναντήσεις με τραπεζίτες. Η επίσκεψη γίνεται με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 50 χρόνων των διπλωματικών σχέσεων μεταξύ της Ελλάδας και της Κορέας. Οι διαβουλεύσεις για τις επαφές που θα πραγματοποιηθούν συνεχίζονταν μέχρι την τελευταία στιγμή. Σύμφωνα με πηγές της ΕΧΑΕ, το κορεατικό ενδιαφέρον περιλαμβάνει επίσης τον τομέα του real estate και του ορυκτού πλούτου, τόσο του ενεργειακού όσο και του μεταλλευτικού, ενώ επαφές αναμένεται να γίνουν και για περιβαλλοντικές δράσεις, όπως η διαχείριση απορριμμάτων. Συναντήσεις βεβαίως θα γίνουν και με μέλη της ελληνικής κυβέρνησης αλλά οι ειδήσεις αναμένεται να βγουν από τα επιχειρηματικά ραντεβού που θα γίνουν αύριο και μεθαύριο.

Η κορεατική «επενδυτική επίθεση», της οποίας η αποτελεσματικότητα θα εξαρτηθεί βασικά από την ικανότητα της ελληνικής Πολιτείας να κινήσει σύντομα τις διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων, έρχεται μετά την επίσκεψη, την περασμένη Δευτέρα, ακόμα μιας κινεζικής αποστολής στον Πειραιά.

Συγκεκριμένα, η διοίκηση του ΟΛΠ συναντήθηκε με αντιπροσωπεία του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου της Κίνας (ICC China). Στο τραπέζι των συζητήσεων τέθηκαν θέματα σχετιζόμενα με τη δραστηριότητα του χώρου των διεθνών μεταφορών και των επενδύσεων σε logistics. Στη συνάντηση από ελληνικής πλευράς ήταν παρών ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης, ο πρόεδρος του ICC Ελλάδος Νίκος Βερνίκος, ο εκτελεστικός Διευθυντής της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος Γιώργος Καστελλάνος και ο πρόεδρος της MedCruise Σταύρος Χατζάκος. Η κινεζική πλευρά εκπροσωπήθηκε από επτά διευθυντικά στελέχη, μεταξύ των οποίων ο Wu Tiejun της NCH Huayang και ο επικεφαλής διεθνών εμπορικών υποθέσεων του ICC China, Liu Jiuguang. Βασικό θέμα ήταν η παρουσίαση του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ, αλλά και οι επενδύσεις σε logistics, κρουαζιέρα και στον χώρο των εμπορευματοκιβωτίων.

Επίσης, οι Κινέζοι επιχειρηματίες συναντήθηκαν κατά τη διάρκεια κλειστού γεύματος με Ελληνες και Γάλλους τραπεζίτες, μεταξύ των οποίων ήταν και μέλη της ελληνικής μονάδας της γαλλικής Assya Group, Eurocorp. Είχαν, ακόμα, επαφές και με Ελληνες επιχειρηματίες του διαμετακομιστικού κλάδου.

Εντονο φλερτ με τον ΟΛΠ

Το έντονο φλερτ του Πεκίνου με τον ΟΛΠ, καθώς η προοπτική διάθεσης του υπολοίπου ποσοστού του ελληνικού Δημοσίου είναι άμεση, αναμένεται να ενταθεί περαιτέρω τις αμέσως επόμενες ημέρες. Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ καθίσταται ολοένα και πιο δελεαστικός για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, καθώς τα αποτελέσματα του εννεαμήνου που ανακοινώθηκαν έδειξαν αύξηση της τάξης του 353% για τα προ φόρων κέρδη και 298% για τα καθαρά. Ετσι τα κέρδη ανά μετοχή της υπό ιδιωτικοποίηση ελληνικής εισηγμένης διαμορφώθηκαν σε 0,2222 ευρώ έναντι 0,0746 του αντίστοιχου διαστήματος του 2010. Κρίσιμο βέβαια είναι το ζήτημα της αξιόπιστης και επαρκούς σύνδεσης του σταθμού των εμπορευματοκιβωτίων με τα ευρωπαϊκά οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα. Αυτός είναι και ο λόγος της εμπλοκής στις συζητήσεις επιχειρηματιών από τον χώρο των logistics και των σιδηροδρόμων. Αν και οι Κινέζοι έχουν το πρόκριμα για τον Πειραιά, δεν θα πρέπει να αποκλείεται η συμμετοχή Κορεατών σε άλλες ιδιωτικοποιήσεις. Εκπεφρασμένη είναι άλλωστε και η επιθυμία των τραπεζιτών και συμβούλων της «ασιατικής τίγρης» να λάβουν μέρος και στη διαδικασία της εξεύρεση κεφαλαίων και επενδυτικών σχημάτων για τη δραστηριοποίηση στην ελληνική οικονομία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή